Program szkolenia

1.    Powtórzenie podstaw obsługi programu MS Excel
o    wprowadzanie, modyfikacja i usuwanie danych,
o    omówienie przydatnych skrótów klawiaturowych,
o    uzupełnianie komórek serią danych,
o    kopiowanie i wklejanie danych,
o    parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
o    malarz formatów,
o    poprawne używanie formatowania - format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty, czasu.
2.    Formatowanie automatyczne za pomocą tabeli danych.
3.    Style komórek – definiowanie i korzystanie ze styli.
4.    Opcja Przejdź do…
o    kopiowanie zakresu, w którym są ukryte wiersze,
o    formatowanie tylko komórek z wprowadzonymi już danymi,
o    uzupełnianie pustych komórek.
5.    Formatowanie warunkowe
o    automatyczne formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości,
o    paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon,
o    wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych,
o    tworzenie formuł określających formatowane komórki.
6.    Ochrona arkusza i skoroszytu
o    Zabezpieczenie przed modyfikacją, odczytem formuł lub przeglądaniem danych,
o    ochrona arkusza i ochrona skoroszytu,
o    sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych,
o    reguły sprawdzenia poprawności danych.
7.    Formuły i funkcje wykorzystywane w codziennej pracy z programem Excel
o    adresowanie względne i bezwzględne,
o    stosowanie nazw dla komórek podczas pracy z formułami,
o    menedżer nazw,
o    śledzenie poprzedników i zależności w formułach,
o    dodawanie czujki do śledzenia wartości komórek,
o    przypomnienie podstawowych funkcji obliczeniowych suma, średnia, max, min, ile.liczb, sumy.częściowe,
o    funkcje logiczne jeżeli, lub, oraz,
o    funkcje statystyczne i matematyczne licz.jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, zaokr,
o    funkcja wyszukiwania wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo – proste wykorzystanie,
o    składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie formuł.
8.    Obliczenia i funkcje na datach
o    metody formatowania dat oraz jednostek czasu,
o    różnica pomiędzy datami, dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej,
o    wyświetlanie bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń,
o    funkcje daty i czasu dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg.
9.    Praca z tekstami, przetwarzanie teksów, funkcje tekstowe
o    funkcje tekstowe: lewy, prawy, złącz.teksty, litery.wielkie, litery.małe, wartość,
o    tekst() i przygotowanie danych na potrzeby aplikacji zewnętrznych – znaki formatujące,
o    poprawianie wprowadzonych danych za pomocą funkcji tekstowych,
o    rozdzielanie tekstów według ilości znaków,
o    import danych z zewnętrznych plików tekstowych – csv, xml, itp.,
o    rozdzielanie danych za pomocą narzędzia Tekst jako kolumny.
10.    Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi.
o    Zaciąganie danych do innego arkusza,
o    Tworzenie powiązań pomiędzy skoroszytami,
o    Konsolidacja danych.
11.    Tworzenie i edycja wykresów
o    zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów,
o    tworzenie wykresów złożonych,
o    zmiana zakresów danych,
o    ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali,
o    szczegółowe ustawienia układu danych prezentowanych na wykresie,
o    zaawansowane formatowanie wykresów,
12.    Analiza i wyszukiwanie danych w programie Excel
o    sortowanie – zmiana klucza sortowania, zaawansowane opcje,
o    wielopoziomowe sortowanie danych,
o    Filtrowanie danych - narzędzie,
o    Autofiltr,
o    filtr niestandardowy,
o    filtrowanie z użyciem znaków *, ?
o    polecenie Znajdź/Zamień – szybka modyfikacja danych,
13.    Zaawansowane ustawienia drukowania widoki: Podgląd Podziału Stron i Układ Strony,
o    ustawienia wydruku - ustawienia marginesów, nagłówka i stopki,
o    wyrównanie na stronie,
o    ukrywanie wierszy i kolumn,
o    powtarzanie wybranych wierszy lub kolumn na wszystkich stronach wydruku,
o    podział na strony, numerowanie stron,
o    niestandardowe nagłówki, stopki,
o    drukowanie wykresów,
o    drukowanie dużych tabel,
o    drukowanie komentarzy.