Program studiów
Program studiów podyplomowych dla kierunku Akademia innowatora edukacji
Zwiększenie efektywności osobistej innowatora edukacji
(78 godz.)
1. Rozwój osobisty z elementami coachingu (28 godz.)
- Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami
- Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności. Mediacje
- Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmiany ograniczających przekonań
- Zabezpieczenie efektywności procesu zmian. Zmiany punktów widzenia z Points of You
- Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Określenie priorytetów życiowych i zawodowych
- Kim jest innowator edukacji? Etat i jego alternatywy
2. Ścieżka kariery innowatora edukacji (16 godz.)
- Wyznaczanie celów za pomocą narzędzi coachingowych - marzenia a cele
- Wprowadzanie pozytywnych zmian w życiu – mentoring i superwizja
- Doskonalenie zarządzania sobą w czasie
- Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora
3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami coachingu i mediacji (16 godz.)
- Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji, elementy mediacji
- Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe
- Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora
- Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych
- Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem
4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje (18 godz.)
- Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych
- Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów
- Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje
- Public relations w służbie budowania pozycji eksperta
- Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii
- Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy
Zwiększenie efektywności procesu edukacyjnego:
(92 godz.)
1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Coaching i psychologia w edukacji (34 godz.)
- Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki wykorzystaniu narzędzi coachingowych oraz podstawowej wiedzy z zakresu psychologii w celu rozpoznania problemów uczniów i współpracy z odpowiednimi instytucjami (współczesne uzależnienia, regulacja emocji w profilaktyce i psychoterapii dzieci i młodzieży, zaburzenia zachowania, patologia osobowości w adolescencji, trauma w kontekście pandemii itd.)
- Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się i kompetencje kluczowe. Prawa nauczyciela i ucznia
- Budowanie mostów zamiast murów z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami dzięki wiedzy o różnicy pokoleń w edukacji. Pokolenia X, Y, Z i Alfa
- Efektywne ocenianie i ewaluacja w kontekście neurodydaktyki i nowych perspektyw
2. Nowoczesne trendy w edukacji (34 godz.)
- Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny
- Storytelling, eduScrum, Design Thinking, grywalizacja i inne metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów
- Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania
3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela (16 godz.)
- Rola nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela: analiza wymagań i oczekiwań względem kompetencji cyfrowych w odniesieniu do ram kompetencji cyfrowych nauczycieli wypracowane przez UE, autorefleksja i wstęp do wytyczenia ścieżki kariery
- Nowoczesne technologie jako wsparcie nauczyciela w zadaniach administracyjnych: praca z chmurą Microsoft 365 w kontekście zadań administracyjnych, praktyczne warsztaty na temat wykorzystania OneDrive, Forms, Sway itd.
- Narzędzia online do aktywizacji uczniów podczas zajęć: narzędzia webowe możliwe do wykorzystywania w dydaktyce, tj. Quizizz, Canva, Mentimeter itd.
- Wprowadzenie do narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję: sztuczna inteligencja (AI) i jej wpływ na prace nauczyciela, podstawowe koncepcje i narzędzia, tworzenie materiałów z wykorzystaniem narzędzi AI
- Bezpieczeństwo w sieci z perspektywy nauczyciela i ucznia: strategie i sposoby bezpiecznej pracy w sieci
4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym (8 godz.)
- Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin
Forma zaliczenia
Test z wybranych zagadnień programowych
Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć