Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku Akademia innowatora edukacji

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zwiększenie efektywności osobistej innowatora edukacji
(78 godz.)

1. Rozwój osobisty z elementami coachingu (28 godz.)

  • Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami
  • Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności. Mediacje
  • Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmiany ograniczających przekonań
  • Zabezpieczenie efektywności procesu zmian. Zmiany punktów widzenia z Points of You
  • Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu
  • Określenie priorytetów życiowych i zawodowych
  • Kim jest innowator edukacji? Etat i jego alternatywy

2. Ścieżka kariery innowatora edukacji (16 godz.)

  • Wyznaczanie celów za pomocą narzędzi coachingowych - marzenia a cele
  • Wprowadzanie pozytywnych zmian w życiu – mentoring i superwizja
  • Doskonalenie zarządzania sobą w czasie
  • Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora

3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami coachingu i mediacji (16 godz.)

  • Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji, elementy mediacji
  • Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe
  • Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora
  • Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych
  • Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem

4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje (18 godz.)

  • Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych
  • Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów
  • Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje
  • Public relations w służbie budowania pozycji eksperta
  • Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii
  • Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy
Zwiększenie efektywności procesu edukacyjnego:
(92 godz.)

1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Coaching i psychologia w edukacji (34 godz.)

  • Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki wykorzystaniu narzędzi coachingowych oraz podstawowej wiedzy z zakresu psychologii w celu rozpoznania problemów uczniów i współpracy z odpowiednimi instytucjami (współczesne uzależnienia, regulacja emocji w profilaktyce i psychoterapii dzieci i młodzieży, zaburzenia zachowania, patologia osobowości w adolescencji, trauma w kontekście pandemii itd.)
  • Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się i kompetencje kluczowe. Prawa nauczyciela i ucznia
  • Budowanie mostów zamiast murów z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami dzięki wiedzy o różnicy pokoleń w edukacji. Pokolenia X, Y, Z i Alfa  
  • Efektywne ocenianie i ewaluacja w kontekście neurodydaktyki i nowych perspektyw

2. Nowoczesne trendy w edukacji (34 godz.)

  • Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny
  • Storytelling, eduScrum, Design Thinking, grywalizacja i inne metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów
  • Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania

3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela (16 godz.)

  • Rola nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela: analiza wymagań i oczekiwań względem kompetencji cyfrowych w odniesieniu do ram kompetencji cyfrowych nauczycieli wypracowane przez UE, autorefleksja i wstęp do wytyczenia ścieżki kariery
  • Nowoczesne technologie jako wsparcie nauczyciela w zadaniach administracyjnych: praca z chmurą Microsoft 365 w kontekście zadań administracyjnych, praktyczne warsztaty na temat wykorzystania OneDrive, Forms, Sway itd.
  • Narzędzia online do aktywizacji uczniów podczas zajęć: narzędzia webowe możliwe do wykorzystywania w dydaktyce, tj. Quizizz, Canva, Mentimeter itd.
  • Wprowadzenie do narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję: sztuczna inteligencja (AI) i jej wpływ na prace nauczyciela, podstawowe koncepcje i narzędzia, tworzenie materiałów z wykorzystaniem narzędzi AI
  • Bezpieczeństwo w sieci z perspektywy nauczyciela i ucznia: strategie i sposoby bezpiecznej pracy w sieci

4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym (8 godz.)

  • Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin
Forma zaliczenia
Testy
Test z wybranych zagadnień programowych
Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć