Postęp technologiczny w zawrotnym tempie zmienia rzeczywistość, w której żyjemy. Gdy telefony komórkowe wchodziły w życie, jako mobilny odpowiednik tradycyjnego telefonu, nikt nie przewidywał, że wkrótce urządzenie to będzie przenośnym komputerem podłączonym do sieci i dającym w wielu przypadkach możliwość pracy z każdego zakątka świata, a także wielkim medium pozwalającym na spędzanie wolnego czasu.
Rozwój technologii cyfrowej doprowadził do powstania wielu nowych zawodów, branż i biznesów, ogromnych zmian w tych już istniejących, ale także zaniku zapotrzebowania na pewne prace, które niegdyś wydawały się "bezpieczne".
Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego 2020 dotyczącego przyszłości miejsc pracy, aż 50% wszystkich pracowników będzie wymagało przekwalifikowania do 2025 roku. Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów to pierwsze miejsce na liście umiejętności, które według pracodawców zyska na znaczeniu w ciągu najbliższych pięciu lat. Nowością w tym roku są umiejętności samozarządzania, takie jak: aktywne uczenie się, odporność, tolerancja na stres i elastyczność.
Zapraszamy na debatę:
Zagadnienia
Uczestnicy debaty będą rozmawiać o:
- kompetencjach przyszłości - oprócz posiadanej wiedzy, jakie kompetencje powinien posiadać pracownik dzisiaj i jutro;
- tym czy specjalizacja czy uniwersalizm w danej dziedzinie jest szansą na sukces zawodowy;
- cyfryzacji, automatyzacji i robotyzacji jako szansie dla pracowników.
Prelegenci
Konferencja
Debata będzie zapowiedzią i wstępem do konferencji „Kompetencje pracownika w świetle zmieniającej się rzeczywistości biznesowej”, organizowanej przez Wyższą Szkołę Bankową w Warszawie w 2021 roku.