Opis kierunku

Studia w formule hybrydowej


Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz dzięki zajęciom realizowanym w formie hybrydowej. Część zajęć będzie odbywać się w formie tradycyjnej w salach wykładowych, a część w formie online na platformie MS Teams. W zajęciach uczestniczysz zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.

hybryda

Do ciał dzieci w każdej minucie napływają tysiące bodźców. Jeśli wszystkie zmysły – wzrok, słuch, smak, węch, dotyk, ale też przedsionkowy i proprioceptywny – współpracują bez zakłóceń, świat jest dla małego człowieka miejscem sprzyjającym rozwojowi, bezpiecznym i przyjaznym. Jeśli jednak proces ten zostaje zakłócony wskutek różnych czynników, mózg dziecka nie porządkuje napływających informacji, co utrudnia mu rozwój, a nawet funkcjonowanie w społeczeństwie. Rzetelna diagnoza i poprowadzenie terapii integracji sensorycznej przywraca spokój, radość i sens wielu rodzinom – dlatego praca terapeuty SI jest tak istotna.

sp_sesjalato_10

Podczas studiów na kierunku „Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci” zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do rozpoznania problemów dziecka i zaplanowania procesu terapeutycznego. Doskonale zrozumiesz wpływ SI na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznasz się z dysfunkcjami, niepełnosprawnościami i ich wpływem na funkcjonowanie małego człowieka, co pozwoli Ci na komplementarną pomoc dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej.

lic_sesjalato_15

Jeśli jesteś zainteresowany studiami podyplomowymi i chcesz dowiedzieć się więcej zostaw do siebie kontakt!
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.

 

Zostaw kontakt
 

skontaktuj się z nami

Cel studiów

  • Celem studiów „Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci” jest wyposażenie słuchaczy w niezbędną wiedzę i szereg umiejętności z zakresu stawiania diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz procesów diagnozy integracji sensorycznej. Studia przygotowują do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej dziecka oraz stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

Korzyści

  • Będziesz posługiwał się narzędziami diagnostycznymi z zakresu SI, w tym: wywiadem z rodzicem, arkuszem obserwacji klinicznej, kwestionariuszem modulacji sensorycznej.
  • Studia podyplomowe – w porównaniu z innymi szkołami – nie są drogie. Otrzymasz certyfikat terapeuty SI, który upoważnia Cię do pracy zarówno w szkole, przedszkolu, jak i w innych instytucjach.
  • Zdobędziesz certyfikat z metod terapeutycznych Nordic Walking, Knilla.
  • Zdobędziesz najnowszą wiedzę w zakresie integracji sensorycznej.
  • Przez wzgląd na fakt, że wykładowcy cały czas podnoszą swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach zarówno w Polsce, jak i za granicą, uczestnik studiów posiadać będzie najnowszą wiedzę z zakresu integracji sensorycznej.
  • Dodatkowo każdy uczestnik w trakcie studiów może wziąć udział w szkoleniach:
  • Terapia ręki plus,
  • Nordic walking,
  • Masaż Shantala Special Care,
  • Dyspraksja w edukacji.
  • Szkolenia poprowadzi dr Jacek Szmalec.

Dla kogo?

Program studiów podyplomowych skierowany jest do:

  • pedagogów,
  • psychologów,
  • logopedów,
  • neurologopedów,
  • terapeutów zajęciowych,
  • fizjoterapeutów,
  • osób, które chcą się przekwalifikować i zmienić miejsce pracy.

Opiekun kierunku

Celem studiów podyplomowych na kierunku Integracja sensoryczna– diagnoza i terapia dzieci, jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności z zakresu standardów diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz procesów diagnozy integracji sensorycznej. Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów jak i absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi. 
 

dr Jacek Szmalec

Opiekun kierunku, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta zajęciowy, rewalidator osób chorych, specjalista wczesnego wspomagania

Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku Integracja sensoryczna 

Liczba miesięcy nauki: 15
Liczba godzin: 365 + 120 godz. praktyk
Liczba semestrów: 3
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Inga Brzezińska
mgr Aleksandra Iwaniuk
Lek Dagmara Omieczyńska-Nastaj
Dr Ewa Binkuńska
dr Grzegorz Brzuzy
dr Jacek Szmalec
dr med. Urszula Bernatowicz-Łojko
dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik
mgr Joanna Sebastian
Inga Brzezińska

Odpowiedzialna i dobrze zorganizowana, z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną. Empatyczna, nastawiona na rozwój i stale podnosząca kwalifikacje aby nieść pomoc i podnosić jakość życia swoim podopiecznym. Od stycznia 2015 zatrudniona w hospicjum...

mgr Aleksandra Iwaniuk

Pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, pedagog opiekuńczo - wychowawczy, oligofrenopedagog. Pracuje 18 lat w zawodzie w tym: z dziećmi z autyzmem, niedostosowanymi społecznie, praca z dziećmi  rozpoczynającymi naukę szkolną.

Lek Dagmara Omieczyńska-Nastaj

Specjalista psychiatra dorosłych, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychoterapeuta psychoanalityczny. Pracowała na Oddziale Psychiatrii Dorosłych, następnie na Oddziale oraz w Poradni Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Odbyła liczne staże szkoleniowe w Instytucie...

Dr Ewa Binkuńska

Logopeda, językoznawca, specjalność emisja i higiena głosu oraz wczesna interwencja logopedyczna.
Pracę jako logopeda rozpoczęła w 1996 roku. Od 2009 roku pracowała jako adiunkt na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, od 2014 pracuje jako adiunkkt w Katedrze Logopedii...

dr Grzegorz Brzuzy

Pedagog, Tyflopedagog, Psycholog oraz Terapeuta Integracji Sensorycznej.  Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu. Posiada...

dr Jacek Szmalec

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Tytuł rozprawy doktorskiej „Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu funkcji motorycznych i kształtowaniu gotowości dzieci 5-6 letnich”. Opiekun kierunku, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta zajęciowy,...

dr med. Urszula Bernatowicz-Łojko

Dr med.  pediatra, specjalista neonatolog na Oddziale Noworodkówi Intensywnej Terapii Neonatologicznej w Wojewódzkim Szpitalu  Zespolonym im. L.Rydygiera w Toruniu, konsultant laktacyjny z certyfikatem międzynarodowym IBCLC, jest konsultantem klinicznym Banku Mleka Kobiecego w Toruniu,...

dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, profesor Kazimierz Wielkiego w Bydgoszczy, visiting professor Uniwersytetu im. M. Utemisowa w Uralsku / Kazachstan; pedagog specjalny - surdopedagog, psycholog, logopeda, absolwentka studiów podyplomowych Coaching i mentoring w edukacji, szkoleń i kursów...

mgr Joanna Sebastian

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, którą ukończyłam w 2002 roku na wydziale fizjoterapii. Od 2012 roku jestem specjalistą fizjoterapii. Obecnie pracuję w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK jako nauczyciel akademicki oraz w szpitalu im. dr....

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji - studia podyplomowe, studia MBA

Uwaga! W dniach 01-03.05.2024 r. biuro będzie nieczynne

Budynek A, pokój nr A001
Budynek A, pokój nr A001
ul. Fordońska 74 85-719 Bydgoszcz
85-719 Bydgoszcz

E-mail: malgorzata.ujazdowska@bydgoszcz.merito.pl; studia MBA: katarzyna.lis@bydgoszcz.merito.pl
Tel.: +48 539 149 839 52 58 29 100 studia MBA: +48 787 638 120
Infolinia: 52 521 90 08

Godziny otwarcia:
  • pn: 08:00 - 16:00
  • wt: 10:00 - 17:00
  • śr: 08:00 - 16:00
  • cz: 10:00 - 16:00
  • pt: 08:00 - 15:00
Pobierz stronę do PDF