Opis:

Zajęcia laboratoryjne z przedmiotu Ochrona Środowiska realizowane są w technologii VR (VR - ang. Virtual Reality), która dostarcza zmysłom stymulacji, powodujących iluzje obecności w cyfrowo stworzonych przestrzeniach, czego efektem jest zanurzenie w wirtualny świat. Ćwiczenia mają na celu praktyczne zapoznanie studentów z problematyką ochrony środowiska, zarówno w ujęciu globalnym, jak i w środowisku pracy (zakłady produkcyjne i usługowe) oraz istotą przestrzegania ogólnie przyjętych zasad funkcjonowania firmy, z zastosowaniem tzw. ekologistki i dążeniem do zminimalizowania szkodliwego wpływu na środowisko naturalne (ścieki, odpady itp.). Studenci podczas ćwiczeń laboratoryjnych podejmują różne działania proekologiczne w wirtualnym przedsiębiorstwie produkcyjnym. Dokonują odpowiedniej klasyfikacji substancji niebezpiecznych, uczą się podejmowania racjonalnych i zgodnych z zasadami BHP działań podczas symulowanej awarii w zakładzie produkcyjnym, zajmują się  gospodarką wodno-ściekową w przedsiębiorstwie, proekologiczną gospodarką zużytymi opakowaniami, a także dokonują prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Uczą się jakie odpady poprodukcyjne mogą zostać wykorzystane w celu pozyskania energii cieplnej. Poznane zasady proekologicznego funkcjonowania w wirtualnym przedsiębiorstwie, mogą zastosować w rzeczywistości, we własnych zakładach pracy.  

Opracowanie merytoryczne do aplikacji oraz trener: dr inż. Julita Markiewicz-Patkowska

Doktor nauk technicznych, inżynier ochrony środowiska, magister zarządzania systemami przemysłowymi, praktyk zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami, doradca i konsultant w przedsiębiorstwach w zakresie ochrony środowiska. W latach 2005-2015 pełniła funkcje zarządcze w izbach gospodarczych. Współautor patentu technologii oczyszczania wody, a także  autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji naukowych, w tym kilkunastu artykułów z tzw. Listy Filadelfijskiej, które dotyczą między innymi zagadnień związanych z ochroną środowiska, energią odnawialną, ekologistyką, zarządzaniem i jakością. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej, Ecole Centrale Paris, Ecole Centrale de Lyon oraz Ecole Nationale Supérieure des Mines de Saint–Etienne we Francji. Pracowała na uczelniach w Polsce i zagranicą m.in. na Uniwersytecie Sabałdzkim (Université de Savoie) we Francji oraz Uniwersytecie Zachodniej Szkocji w Wielkiej Brytanii (University of the West of Scotland). Prywatnie zapalona podróżniczka. Posługuje się językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim.

DR INŻ. JULITA MARKIEWICZ-PATKOWSKA  media

Koordynator merytoryczny scenariuszy aplikacji VR: dr inż. Agnieszka Pawlak-Wolanin

Menedżer kierunku inżynieria zarządzania, dyrektor Centrum Lean Management działającego w WSB we Wrocławiu. Doktor nauk ekonomicznych. Studia doktoranckie w Politechnice Wrocławskiej w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Absolwentka Wydziału Inżynierii Ochrony Środowiska oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Stypendystka School of Applied Sciences, University of Glamorgan, Environmental Pollution Science, Wales – Great Britain. Pełniła funkcję pełnomocnika Kanclerza ds. dydaktyki (2009), Dziekana Wydziału Zarządzania i Marketingu (2009-2012), Pełnomocnika Rektora ds. współpracy międzynarodowej (2012-2013) w Wyższej Szkole Menedżerskiej. W latach 2012-2017 wykładowca Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie. Od ponad 20 lat związana z WSB we Wrocławiu jako wykładowca akademicki, gdzie prowadzi zajęcia m.in.: zarządzanie procesami, zarządzanie jakością w produkcji, zarządzanie zmianą w organizacji, narzędzia i metody Lean Management, Lean Office oraz warsztaty skutecznego lidera zespołów produkcyjnych. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych wydanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Poza działalnością akademicką zajmuje się konsultingiem, szkoleniami oraz organizacją warsztatów w zakresie problematyki Lean Management oraz Lean Thinking. W latach 2019-2020 koordynator pilotażowego programu studiów dualnych na kierunku inżynieria zarządzania realizowanych we współpracy z firmą Materialise SA Organizator spotkań branżowych na styku nauki i biznesu m.in.: Forum Industry 4.0 – w drodze do przyszłości. W swojej pracy naukowo-dydaktycznej wypromowała ponad 200 prac inżynierskich. Współpracuje z takimi firmami jak: Mercedes-Benz Manufacturing Poland Sp. z o.o., Dr. Schneider Automotive Polska Sp. z o.o., Kelvion Machine Cooling Sp. z o.o., Impel BS, Materialise SA, Sitech, Velux NM Polska Sp. z o.o., DPC Polska Sp. z o.o., Tarczyński SA, Dr. Schumacher Sp. z o.o., Joyson Safety System Poland Sp. z o.o.

menedżer kierunku Inżynieria zarządzania

Twórca aplikacji: Jakub Korczyński

CEO & Dyrektor Technologiczny w studiu deweloperskim VR/AR Giant Lazer. Wykładowca i ekspert z zakresu implementacji produktów VR/AR dla biznesu oraz pomysłodawca edukacyjno-networkingowego projektu klimatycznego The Climate Lab.

 

Jeden z najbardziej zaangażowanych i rozpoznawalnych ekspertów z dziedziny produkcji aplikacji wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości dla biznesu i edukacji w skali Europy. Współtwórca pierwszego w Polsce systemu do kontroli procesów i szkoleń w wirtualnej rzeczywistości.

 

Jako międzynarodowy autorytet, Jakub pojawia się na istotnych wydarzeniach biznesowych, wygłaszając prelekcje i prowadząc warsztaty. Wśród nich znalazły się dotądm.in. CEBIT w Hanowerze, berlińska IFA CIFIT w Xiamen, czeski VR Fest, VR Warsaw Days, Europejski Kongres Ekonomiczny, VR Days w Amsterdamie oraz Touching Innovations Berlin. Co więcej, Jakub dzieli się swoją wiedzą deweloperską w rozpoznawalnych, polskich i zagranicznych mediach, jak VR Scout, Vive Blog, Gazeta Wyborcza, a także lokalnej, wrocławskiej prasie i radio. 

Jako CEO Giant Lazer - studia deweloperskiego VR/AR, Jakub myśli przyszłościowo w kontekście neutralności klimatycznej biznesu oraz świadomości ekologicznej idących w parze z rozwojem przedsiębiorstw. Rozpoczynając działanie w ramach The Climate Lab, ma on na celu popularyzować nastawienie “od wiedzy do działania” pośród przedsiębiorców i instytucji edukacyjnych w Polsce. Giant Lazer zaznaczyło dotąd swoją postawę wobec edukacji klimatycznej, publikując grę Trash Rage VR, która została określona mianem jednej z 10 najlepszych edukacyjnych gier VR w 2019 roku.

Giantlazer