Firmy rodzinne posiadają cechy wyróżniające je spośród ogółu przedsiębiorstw. Kapitał ludzki i społeczny tych podmiotów to unikalny zasób, pozwalający im uzyskać przewagi konkurencyjne. Z badań wynika, że sam rodzinny charakter firmy może wpływać pozytywnie na decyzje nabywcze. Firmy rodzinne postrzegane są jako ostoja tradycji – gwarantują wysoką jakość, wiarygodność i autentyczność produktów. Z drugiej jednak strony konsumenci cenią możliwość szerokiego wyboru, atrakcyjną cenę, rozpoznawalną (światową) markę, co jest domeną głównie dużych struktur korporacyjnych.

 

W czasie panelu podejmiemy próbę zaproponowania rozwiązań korzystnych dla firm rodzinnych i zgodnych z trendami konsumenckimi. Panel będzie przebiegał wokół kluczowych pytań:
•    czy „rodzinność” firmy to wartość marketingowa, czy przeszkoda w zdobywaniu klientów;
•    jak wykorzystać cechy przedsiębiorczości rodzinnej (ciągłość, bliskość, rodzinną atmosferę, ciepło, indywidualność) w budowie przewag konkurencyjnych;
•    jak eksponować unikalne walory i zasoby firmy rodzinnej i rodziny właścicieli w kreowaniu marki;
•    jak nadążać za trendami nie gubiąc swojej specyfiki.

 

Podczas Kongresu zostaną przedstawione i poddane analizie przykłady skutecznych strategii marketingowych opartych na atrybutach rodzinnego charakteru biznesu. Zaprezentowane zostaną wyniki badań obrazujące stosunek polskich i obcych konsumentów do firm rodzinnych i ich atrybutów; uczestnicy dowiedzą się, jaka jest skala rozpoznawalności rodzinnych firm i na ile rodzinny charakter przedsiębiorstwa wzmacnia przewagę konkurencyjną.

 

Moderator panelu: Marta Marczak, PwC

Uczestnicy: