Najczęściej zadawane pytania:

1. Do kiedy trwa rekrutacja cudzoziemców?

Rekrutacja na studia na Uniwersytetcie WSB Merito we Wrocławiu określona jest § 4 zasad rekrutacji na dany rok akademicki i trwa do października.

2. W jakich godzinach i gdzie odbywa się obsługa cudzoziemców?

Zapraszamy do kontaktu z dedykowanym Biurem Rekrutacji dla Cudzoziemców w naszej uczelni (ul. Fabryczna 29-31, bud. A, pok. 102, 53-609 Wrocław), aktualne dni i godziny otwarcia znajdziesz w zakładce kontakt.

 

Kontakt telefoniczny i mailowy:

 

3. Apostille/legalizacja

Nasza uczelnia wymaga apostille lub legalizacji świadectwa lub dyplomu stanowiącego podstawę przyjęcia na studia. Jest to poświadczenie, że dany dokument pochodzi z właściwego urzędu — jest autentyczny. Dzięki temu można posługiwać się nim poza granicami swojego kraju. Apostille/legalizacja nie obowiązuje tylko świadectw/dyplomów wydanych w Polsce.

 

Kogo obowiązuje apostille?
Każdego kandydata na studia w naszej uczelni posiadającego zagraniczne świadectwo/dyplom wydany w kraju będącym stroną Konwencji Haskiej - szczegóły.

 

Gdzie uzyskać apostille?
W Ministerstwie Oświaty w kraju wydania świadectwa/dyplomu.

 

Kogo obowiązuje legalizacja?
Kandydatów z zagranicznymi świadectwami/dyplomami, których nie obowiązuje apostille.

 

Gdzie uzyskać legalizację?
Legalizacji zagranicznych dokumentów dokonasz w Wydziale Konsularnym Ambasady RP w swoim kraju. 

Uwaga! Do legalizacji wymagana jest superlegalizacja, zazwyczaj od Ministerstwa Spraw Zagranicznych w danym kraju lub inny urząd miejscowy, który to uwierzytelni dany dokument. Pamiętaj Konsul odmówi legalizacji dokumentów, które nie zawierają superlegalizacji (czyli uwierzytelnienia przez MSZ).

 

4. Czy jest wymagany certyfikat potwierdzający znajomość języka?

Na studia w języku polskim mogą się ubiegać cudzoziemcy, którzy spełniają jeden z poniższych warunków:

  1. ukończą roczny kurs przygotowawczy do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez Ministra Edukacji i Nauki,
  2. przedłożą certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
  3. przedłożą inne dokumenty poświadczające znajomość języka polskiego, np. świadectwo ukończenia szkoły średniej, w której język polski był językiem wykładowym, dyplom ukończenia studiów z językiem polskim jako językiem wykładowym, dyplom ukończenia filologii polskiej,
  4. złożą oświadczenie o znajomości języka polskiego na poziomie pozwalającym na podjęcie studiów w j. polskim w WSB Merito.

Uwaga! Dodatkowe wymogi rekrutacyjne w zakresie znajomości języków są na kierunku filologia I i II stopnia oraz specjalnościach w j. angielskim na studiach I stopnia tj. Business Administration, Software Development oraz na II stopniu na specjalnościach International Management czy International Logistics  – szczegóły w zasadach rekrutacji.

 

Pamiętaj, że na studiach w języku polskim zajęcia prowadzone są na poziomie B1, na specjalnościach anglojęzycznych I stopnia B1, a na II stopnia B2. Natomiast aby rozpocząć filologię język polski wymagamy na poziomie B1, a obcy którego będziesz się uczył od postaw to A1, a w przypadku filologii kontynuacyjnej B1, natomiast na II stopniu to C1.

 

5. Czy jest wymagane tłumaczenie?

Jeśli Twoje dokumenty są w języku innym niż: angielski, polski, ukraiński lub rosyjski, muszą zostać przetłumaczone na język polski lub angielski. Tłumaczenie musi zrobić tłumacz przysięgły lub inny podmiot właściwy do sporządzania lub poświadczania tłumaczeń na język polski świadectw lub podobnych dokumentów zgodnie z polskimi.
Lista tłumaczy przysięgłych znajduje się na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.
Jeśli wymagamy od Ciebie tłumaczenia otrzymasz to w liście dokumentów do dostarczenia.

 

6. Jakie dokumenty są wymagane, żeby dostać się na studia i otrzymać zaświadczenie o przyjęciu do wizy?

Zapisując się na studia na www.merito.pl/rekrutacja otrzymasz od nas wszelkie informacje.

Wykaz dokumentów:

  • świadectwo ukończenia szkoły średniej z suplementem (na studia I stopnia licencjackie/inżynierskie) zalegalizowane lub opatrzone apostille (patrz pytanie 3);
  • dyplom z suplementem (na studia II stopnia czyli magisterskie) zalegalizowany lub opatrzony apostille (patrz pytanie 3);
  • tłumaczenia świadectwa/dyplomu wraz z suplementem (patrz pytanie 5);
  • niektóre świadectwa będą wymagały uznania decyzją Kuratora Oświaty o czym Cię poinformuje Biuro Rekrutacji - szczegóły. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wypełnieniu wniosku zgłoś się do Biura Rekrutacji dla Cudzoziemców.
  • niektóre dyplomy będą wymagały uzyskania opinii Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) o czym Cię poinformuje Biuro Rekrutacji - szczegóły. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wypełnieniu wniosku zgłoś się do Biura Rekrutacji dla Cudzoziemców.
  • potwierdzenie znajomości języka w których będą prowadzone zajęcia; możesz złożyć odpowiednie certyfikaty lub złożyć oświadczenie, które otrzymasz od nas;
  • 1 kolorowa fotografia zgodna z wymogami zdjęć do paszportu;
  • pierwsza strona paszportu z widocznym numerem paszportu do wglądu;
  • w przypadku osób niepełnoletnich: pisemne oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego o wyrażeniu zgody na podjęcie studiów oraz podpisanie umowy o świadczeniu usług edukacyjnych;
  • dodatkowe wymogi wynikające z zasad rekrutacji na poszczególnych kierunkach czy specjalnościach;
  • wniosek o uznanie efektów uczenia się (na studia magisterskie) - dla kandydatów, którzy chcą kontynuować studia na innym kierunku (niezwiązanym z ukończonym kierunkiem), o czym poinformuje Cię Biuro Rekrutacji jeśli będzie wymagany;
  • dla kandydatów posiadających pełnomocnika zamieszkałego w Polsce lub innym kraju OECD - Pouczenie - adres lub pełnomocnik do doręczeń

Szczegóły znajdziesz w zasadach rekrutacji.

 

Co dalej?

Po dostarczeniu do Biura Rekrutacji wszystkich wymaganych dokumentów w formie elektronicznej, poczekaj na potwierdzenie. Jeśli dokumenty zostaną potwierdzone, będziesz mógł podpisać umowę z uczelnią drogą elektroniczną. Pamiętaj, że po złożeniu kompletu dokumentów i podpisaniu umowy przez obie strony kluczowy jest odbiór decyzji o przyjęciu na studia jaką Ci prześlemy lub wgramy na konto rekrutacyjne. Dopiero po jej odbiorze Biuro Rekrutacji prześle Ci zaświadczenie o przyjęciu, za pomocą którego możesz ubiegać się o wizę studencką. Oryginały dokumentów muszą dotrzeć na uczelnię do 15 października (czyli do końca rekrutacji). Uczelnia nie zapewnia wsparcia w procesie wizowym ani zakwaterowania.


Czy brat (siostra) może za mnie przynieść oryginały i odebrać zaświadczenie?
Oryginały może dostarczyć ktoś inny, można je również przesłać pocztą, kurierem czy do paczkomatu na nasz adres Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu ul. Fabryczna 29-31, 53-609 Wrocław z dopiskiem Biuro Rekrutacji Cudzoziemców bud. A pok. 102; Dokumenty możesz wysłać do paczkomatu numer WRO109M (nr tel. do nadania paczki: 532 541 134).
Jeśli chcesz aby ktoś inny odebrał w Twoim imieniu zaświadczenie musi mieć Twoje pełnomocnictwo. Prześlij nam je z adresu e-mail z jakiego zapisywałeś się na studia wraz z Twoimi danymi (imię i nazwisko oraz dane z paszportu - seria i numer) oraz danymi osoby, która będzie odbierać zaświadczenie. Osoba, która otrzymała od Ciebie pełnomocnictwo musi przy odbiorze okazać swój dokument tożsamości (paszport) oraz potwierdzić odbiór zaświadczenia dla Ciebie.

 

7. Czy uczelnia posiada własne akademiki?

Nie. Jednak informacji o akademikach możesz poszukać m.in. na www.merito.pl/english/wroclaw/admissions/accommodation

8. Co trzeba zrobić, aby otrzymać zaświadczenie o przyjęciu?
  • spełnić wymogi rekrutacji zgodnie z obowiązującymi zasadami,
  • złożyć komplet dokumentów wymaganych w procesie rekrutacji,
  • podpisać umowę z uczelnią,
  • potwierdzić odbiór decyzji o przyjęciu przesłanej lub wgranej na konto. 
9. Kiedy otrzymam legitymację studencką?

Legitymacje wydawane będą w dziekanacie, nie wcześniej niż 1 października. Zabierz ze sobą dokument tożsamości ze zdjęciem, aby odebrać legitymację. Jeśli złożysz komplet dokumentów dopiero pod koniec rekrutacji będziemy potrzebować nieco więcej czasu na przygotowanie Twojej legitymacji. Prosimy o wyrozumiałość.

 

10. Na jakie konto muszę wpłacić opłatę adaptacyjną?

Opłatę adaptacyjną będziesz musiał wpłacić dopiero po zapisie i wgraniu na konto/ przesłaniu nam dokumentów do weryfikacji. Wtedy też przekażemy Ci właściwy numer konta.

11. Co to jest oplata adaptacyjna? Na czym polega adaptacja?

Patrz § 6 punkt 5 regulaminu opłat. Regulamin otrzymałeś na maila po zapisie na studia lub znjadziesz go na swoim koncie rekrutacyjnym.

12. Na jakie konto muszę wpłacić czesne?

Każdy student otrzymuje osobisty numer konta bankowego, na które powinien wpłacać czesne. Zobaczysz je w Extranecie, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.

13. Czy uczelnia ma zniżki dla uchodźców z Ukrainy?

Nie. Zasady płatności i promocji dla cudzoziemców opisuje § 5 regulaminu opłat oraz § 8 regulaminu promocji. Regulaminy otrzymałeś na maila po zapisie na studia lub znjadziesz je na swoim koncie rekrutacyjnym.

14. Czy uczelnia oferuje stypendia?

Tak. Szczegółowe informacje o stypendiach i zniżkach znajdziesz na poniższych stronach.

Stypendia i żniżki dla studentów studiów:

 

15. Ile kosztują studia?

Informacje o cenach znajdziesz na naszej stronie internetowej przy każdym kierunku i specjalności oraz w regulaminie opłat znajdującym się w zakładce zasad rekrutacji. Dodatkowo w umowie na studia otrzymasz więcej szczegółowych informacji nt. cen / rat kierunku studiów, który wybrałeś.

16. Czy są przygotowawcze kursy języka polskiego?
17. Czy są egzaminy wstępne?

Nie, ale na poszczególne studia mamy określone zasady rekrutacji, które należy spełnić. Szczegóły znajdziesz w zasadach rekrutacji.

18. Czy jest egzamin języka polskiego?

Nie, patrz pytanie 4.

19. Czy można wybrać dwa języki obce?

Z reguły na studiach uczysz się jednego z dwóch języków - angielskiego lub niemieckiego, jedna są wyjątki:

  • na studiach I stopnia możesz wybrać dwa języki na kierunkach:
    • turystyka i rekreacja: obowiązkowy język angielski oraz do wyboru: niemiecki lub hiszpański,
    • filologia: obowiązkowy język w zależności od rodzaju wybranej specjalności, drugi język do wyboru: hiszpański, niemiecki, angielski lub włoski.

Zajęcia językowe w formie stacjonarnej odbywają się w formie lektoratów, a w formie niestacjonarnej w formie kursu online na platformie Moodle.

 

Na studiach II stopnia w formie stacjonarnej i niestacjonarnej uczysz się tylko 1 wybranego języka w formie kursu online na platformie Moodle. Masz do wyboru język angielski lub niemiecki.

20. Czy uczelnia ubezpiecza cudzoziemców?

Ubezpieczenie zdrowotne lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia wymagane jest nie tylko podczas wjazdu i ubiegania się o zezwolenie na pobyt czasowy, lecz także w czasie całego Twojego pobytu w Polsce.
Jeżeli nie masz obywatelstwa państwa członkowskiego krajów UE/EFTA ani prawa legalnego zamieszkiwania na terytorium innym niż Polska lub państwa UE/EFTA, nie podlegasz obowiązkowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu na terenie RP lub w innym państwie członkowskim UE/EFTA (np. obowiązkowe ubezpieczenie dla osoby zatrudnionej, prawo do zgłoszenia jako członek rodziny ubezpieczonego, itp.), wówczas ubezpieczasz się dobrowolnie i samodzielnie np. w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ). Pamiętaj, aby wcześniej pobrać z dziekanatu zaświadczenie o statusie studenta.


Gdzie się ubezpieczyć?
Centrum Obsługi Ubezpieczonych DOW NFZ we Wrocławiu
ul. Dawida 2, pok. 121
tel. +48 71 7979 133 i +48 71 7979 131
Pamiętaj! Brak ubezpieczenia może skutkować cofnięciem zezwolenia na pobyt czasowy. Z kolei nieopuszczenie Polski, pomimo cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, może wiązać się z zakazem ponownego wjazdu przez co najmniej 6 miesięcy.

Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego dla przyjętych studentów znajdziesz w Extranecie w zakładce „Dziekanat → Ubezpieczenie zdrowotne”.
Istnieje możliwość ubezpieczenia NNW. Informacja na ten temat znajdują się w Extranecie w zakładce „Dziekanat → Ubezpieczenie NNW”.

Jeśli jesteś zainteresowany ubezpieczeniem zdrowotnym przez uczelnię, zgłoś się do Działu kadr i płac, który pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-15:00, tel. +48 71 356 16 29, e-mail: kadry@wroclaw.merito.pl.

 

21. Czy uczelnia pomaga w znalezieniu zakwaterowania?

Patrz pytanie 7.

22. Czy można się przenieść z uczelni ukraińskiej?

Tak, zgodnie z przyjętą procedura opisaną na www.merito.pl/wroclaw/studia-i-szkolenia/przeniesienie-z-innej-uczelni

23. Czy są ograniczenia wiekowe?

Nie.

24. Czy dostanę zaświadczenie do wizy, że zapłaciłem za czesne?

Na etapie rekrutacji nie wymagamy płatności czesnego. Pierwszą ratę wpłacasz do 30 września zgodnie z regulaminem opłat i umową. Jeśli dokonasz opłaty adaptacyjnej masz potwierdzenie przelewu. Jeśli konieczne jest potwierdzenie wpłaty czesnego do procesu wizowego, prześlij nam taką informację z oficjalnej strony danej placówki, gdzie będziesz się o nią starał wraz ze swoimi danymi z paszportu (imię, nazwisko, seria i numer) oraz dołącz czytelny skan potwierdzenia dokonania wpłaty na rachunek bankowy naszej uczelni, na adres: dofs@wroclaw.merito.pl.

 

Pamiętaj! Informacje wyślij nam z adresu mailowego z jakiego się rekrutowałeś na studia. Zaświadczenia o wpłacie wystawiane są tylko i wyłącznie osobom, które złożyły w procesie rekrutacji komplet wymaganych dokumentów, potwierdziły odbiór decyzji o przyjęciu oraz są wpisane na listę studentów. Dział Obsługi Finansowej Studenta potrzebuje nieco czasu na zweryfikowanie Twoich dany oraz dokonanej wpłat, następnie przygotuje zaświadczenie potwierdzające opłacenie czesnego, które jest potrzebne przy składania dokumentów na wizę i prześle Ci je mailowo.  

 

25. Czy dostanę zaświadczenie do wizy, że uczelnia zapewni zakwaterowanie?

Nie, patrz pytanie 7.

26. Czy oryginały są konieczne? Ponieważ mam je w dziekanacie na Ukrainie.

Tak, ale musisz dostarczyć je do końca rekrutacji czyli do 15 października do naszego Biura Rekrutacji Cudzoziemców bud. A pok. 102. Jeśli masz z tym problem pilnie zgłoś się do nas w celu ustalenia dalszego postępowania.

27. Czy można apostille zrobić w Polsce?

Nie, patrz pytanie 3.

28. Czy mogę studiować dwa kierunki?

To zależy od formy studiów, np. studia w formie stacjonarnej połączysz ze studiami w formie niestacjonarnej.

29. Ile czasu trzeba czekać na wydanie zaświadczenia?

Maksymalnie do 7 dni, pod warunkiem złożenia przez Ciebie kompletu dokumentów.

30. Nie mam dostępu do Extranetu.

Otrzymasz go po spełnieniu warunków wynikających z zasad rekrutacji, złożeniu kompletu dokumentów, odbiorze decyzji o przyjęciu i wpisie na listę studentów. Przyjdzie mailowo na Twój adres od drugiej połowy września. Jeśli dokonasz tego dopiero pod koniec rekrutacji będziemy potrzebować nieco więcej czasu na przekazanie Ci dostępu do Extranetu.

31. Kiedy otrzymam dostęp do Extranetu?

W drugiej połowie września każdy nowy student otrzyma dostęp do Extranetu.
Po otrzymaniu wiadomości e-mail z danymi do logowania odczekaj 24 h i spróbuj zalogować się do Extranetu. Jeśli jesteś absolwentem studiów I stopnia Wyższej Szkoły Bankowej (obecnie Uniwersytetu WSB Merito) i kontynuujesz naukę na studiach II stopnia, Twój numer albumu oraz sposób logowania do Extranetu nie ulega zmianie.

 

32. Gdzie znajdę informacje dla nowych studentów (pierwsze zajęcia, plan zajęć, Extranet, legitymacja, płatności, ubezpieczenie, FV, zapisy do grup, Dziekanaty, praktyki)?

Szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce dla nowych studentów.

33. Jak dojechać na Uniwersytet WSB Merito?

Możesz do nas dojechać MPK (autobusem, a wkrótce tramwajem) i pociągiem.
Zaplanuj swój dojazd na uczelnię komunikacją miejską z dowolnego miejsca, wpisując Uniwersytet WSB Merito Aleja Absolwentów na jakdojade.pl/wroclaw.

Zamiast korzystać z biletów jednorazowych, skorzystaj z URBANCARD, informacje szczegółowe na www.urbancard.pl

Jeśli planujesz dojeżdżać pociągiem – najbliżej uczelni są dwa dworce kolejowe PKP – Wrocław Mikołajów (ok. 20 minut pieszo) i Wrocław Muchobór (ok. 10 minut pieszo).

 

KONTAKT

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Napisz do nas!

Jeśli wybrałeś studia w:

Dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedzieć na Twoje pytania.