Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Tworzenie aplikacji internetowych i mobilnych 

 
 
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 188
Liczba zjazdów: 12
Liczba semestrów: 2
TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH Z WYKORZYSTANIEM HTML I CSS
(22 godz.)
  • Tworzenie struktury witryn internetowych w oparciu o język HTML  
  • Najważniejsze elementy html 
  • Tworzenie formularzy 
  • Dołączanie grafiki responsywnej 
  • Ustalanie wyglądu witryn internetowych w oparciu o kaskadowe arkusze stylów CSS 
  • Sposoby dołączania stylów CSS do kodu HTML 
  • Najważniejsze selektory CSS (np. klasy, identyfikatory) 
  • Najważniejsze właściwości CSS 
  • Kolory i przezroczystość w CSS 
  • Metody rozkładania elementów na stronie (np. grid, flexbox, float) 
  • Responsywny układ witryny  
  • Przykładowy preprocesor CSS (np. Sass) 
  • Przykładowa biblioteka CSS (np. Twitter Bootstrap) 
  • Przykładowy edytor HTML/CSS (np. Visual Studio Code) 
  • Walidacja kodu HTML i CSS 
  • Narzędzia wspomagające tworzenie i debugowanie kodu HTML i CSS (np. walidatory) 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
PODSTAWY PROGRAMOWANIA I TWORZENIE APLIKACJI INTERNETOWYCH W JĘZYKU PHP
(20 godz.)
  • Podstawy programowania (np. instrukcje warunkowe, pętle, funkcje) na przykładzie języka PHP 
  • Podstawy programowania zorientowanego obiektowo (np. klasy, obiekty, hermetyzacja, konstruktory, akcesory ) na przykładzie języka PHP 
  • Obsługa formularzy, ciasteczek, sesji, baz danych 
  • Przegląd frameworków PHP 
  • Mapowanie bazy danych na obiekty w kodzie z wykorzystaniem przykładowej biblioteki ORM (np. Doctrine) 
  • Repozytoria bibliotek PHP (np. packagist.org) i narzędzia do zarządzania zależnościami i bibliotekami (np. composer) 
  • Tworzenie aplikacji opartej o przykładowy framework PHP (np. Symfony) 
  • Przykładowy edytor PHP (np. Visual Studio Code) 
  • Zajęcia w formie laboratorium
 
 
TWORZENIE APLIKACJI W JĘZYKU JAVASCRIPT
(16 godz.)
  • Dołączanie skryptów i kodu JavaScript do dokumentów HTML 
  • Modyfikacja dokumentu HTML oraz stylów CSS za pomocą JavaScript i interfejsu Document Object Model (DOM) 
  • Przykład użycia REST API/AJAX w JavaScript 
  • Przykładowe biblioteki i frameworki JavaScript (np. Angular, React, JQuery) 
  • Tworzenie przykładowej aplikacji webowej z wykorzystaniem JavaScript 
  • Wprowadzenie do Progressive Web Apps 
  • Tworzenie aplikacji mobilnej  z wykorzystaniem JavaScript i przykładowych narzędzi (np. ionic) 
  • Przykładowy edytor JS (np. Visual Studio Code) 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
 
TWORZENIE APLIKACJI INTERNETOWYCH W ŚRODOWISKU .NET
(16 godz.)
  • Język C# 
  • .net core i asp.net 
  • Mapowanie bazy danych na obiekty w kodzie z wykorzystaniem przykładowej biblioteki ORM (np. Entity Framework) 
  • Tworzenie przykładowej aplikacji wykorzystującej framework MVC 
  • Praca ze środowiskiem Visual Studio 
  • Publikowanie aplikacji w chmurze Azure 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
 
TWORZENIE APLIKACJI MOBILNYCH NA PLATFORMĘ ANDROID
(28 godz.)
  • System operacyjny Android 
  • Język Java 
  • Środowisko Android Studio 
  • Projektowanie interfejsu użytkownika 
  • Tworzenie przykładowej aplikacji mobilnej 
  • Przygotowanie do publikacji aplikacji w Google Play
 
 
TWORZENIE APLIKACJI MOBILNYCH DLA URZĄDZEŃ APPLE
(12 godz.)
  • System operacyjny iOS 
  • Język Swift 
  • Środowisko Xcode 
  • Projektowanie interfejsu użytkownika 
  • Tworzenie przykładowej aplikacji mobilnej 
  • Przygotowanie do publikacji aplikacji w Apple App Store 
 
 
SYSTEMY ZARZĄDZANIA TREŚCIĄ CMS
(6 godz.)
  • Architektura aplikacji internetowych 
  • Chmura – cloud computing, 
  • Systemy Wiki 
  • Serwisy społecznościowe 
  • Aplikacje bankowe 
  • Systemy zarządzania klientami – CRM 
  • Rachunkowość online 
  • E-learning 
  • Sklepy internetowe 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
 
PODSTAWY GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
(14 godz.)
  • Podstawy grafiki komputerowej 
  • Tworzenie i optymalizacja grafiki na potrzeby aplikacji i stron internetowych 
  • Tworzenie wariantów grafiki 
  • Dobieranie szaty kolorystycznej 
  • Tworzenie grafiki w oparciu o produkty firmy Adobe 
  • Tworzenie intuicyjnych układów stron i interfejsów użytkownika 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
PROJEKTOWANIE I OPTYMALIZACJA STRON INTERNETOWYCH POD KĄTEM WYSZUKIWAREK
(10 godz.)
  • Zasady projektowania i tworzenia profesjonalnych stron WWW 
  • Programy narzędziowe wspomagające proces powstania witryn 
  • Nawigacja na stronach internetowych 
  • Wireframe, mockup i prototyp interfejsu użytkownika 
  • Publikacja witryn w sieci Internet 
  • Administrowanie serwisami internetowymi 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
ZARZĄDZANIE BAZAMI DANYCH
(6 godz.)
  • Rodzaje baz danych 
  • Podstawy projektowania baz danych 
  • Model transakcyjny 
  • Przykładowy silnik bazodanowy (np. MS SQL Server, MariaDB, MySQL) 
  • Zajęcia w formie laboratorium 
 
OBSŁUGA DANYCH ZA POMOCĄ SQL
(12 godz.)
  • Podstawy języka SQL w oparciu o przykładowy silnik bazodanowy (np. MS SQL Server, MariaDB, MySQL) 
  • Tworzenie i wykorzystanie zapytań, 
  • Wybieranie, dodawanie, usuwanie i edycja danych 
  • Zapytania agregujące 
  • Wykorzystanie zapytań SQL w aplikacjach 
  • Zajęcia przede w formie laboratorium 
 
 
BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH
(12 godz.)
  • Podstawowe zagadnienia związane z bezpieczeństwem systemów komputerowych na podstawie  ISO 27001 
  • Wybrane aspekty ISO 20000 w odniesieniu do bezpieczeństwa systemów informatycznych 
  • Współczesne wyzwania bezpieczeństwa IT 
  • Popularne rodzaje ataków (np. SQL Injection, XSS, CSRF, phishing)  
  • Zabezpieczanie aplikacji internetowych i mobilnych przed atakami 
 
INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA
(6 godz.)
  • Cykl życia oprogramowania 
  • Projektowanie systemów informatycznych 
  • Zbieranie wymagań i zarządzanie nimi (np. hitoryjki użytkownika) 
  • Podejście zwinne do tworzenia oprogramowania (np. Scrum) 
SEMINARIUM PROJEKTOWE
(8 godz.)
  • Konsultacje grup z ich opiekunami dotyczące tworzenia aplikacji zaliczeniowej 
 
 
Forma zaliczenia
Projekt
projekt (aplikacja zaliczeniowa)
Puchar
prezentacja projektu połączona z obroną