Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku akademia trenera

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 180
Liczba zjazdów: 9
Liczba semestrów: 2
OSOBISTE KOMPETENCJE TRENERA
(20 godz.)
  1. Komunikacja w grupie szkoleniowej (20 godz.)
    • postrzeganie społeczne – zasady i zniekształcenia poznawcze
    • aktywne słuchanie
    • narzędzia komunikacji
    • style komunikacji
    • blokady i błędy w komunikacji interpersonalnej
    • zastosowanie modelu komunikacji von Thuna w praktyce trenera
    • elementy Analizy Transakcyjnej
PSYCHOLOGIA NAUCZANIA I UCZENIA DOROSŁYCH ORAZ PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA NA USŁUGACH TRENER
(40 godz.)
  1. Zasady uczenia osób dorosłych, ustalanie celów szkoleniowych, praca na postawach (20 godz.)
    • wyznaczanie celów szkoleniowych i formułowanie korzyści
    • szkolenie jako forma wywierania wpływu
    • postawy i ich zmiana
    • zasady nauczania – uczenia się osób dorosłych
    • cykl uczenia się Davida Kolba
  2. Nawiązywanie relacji – rozpoczęcie i zamknięcie szkolenia, psychologia małej grupy a praca trenera (20 godz.)
    • grupa szkoleniowa oczami psychologa społecznego – mechanizmy psychologiczne wspomagające i utrudniające proces uczenia się
    • nawiązywanie relacji z grupą
    • zarządzanie energią grupy mapa
TRENER NA SALI SZKOLENIOWEJ
(80 godz.)
  1. Narzędzia i metody pracy z grupą - konstruowanie i prowadzenie szkoleń (40 godz.)
    • doświadczenie egzystencjalne
    • mini wykład
    • prezentacja multimedialna
    • odgrywanie ról
    • ćwiczenie
    • gra
    • studium przypadku
    • opis i analiza przypadku
    • symulacja
    • techniki treningu twórczości w działaniach szkoleniowych
  2. Sytuacje trudne w pracy z grupą, radzenie sobie ze stresem, etyka pracy trenera (40 godz.)
    • źródła sytuacji trudnych
    • taksonomia sytuacji trudnych w pracy z grupą
    • sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
    • stres w pracy trenera
    • poznawcze techniki radzenia sobie ze stresem
    • trening pokonywania sytuacji trudnych
PRZED I PO SZKOLENIU
(20 godz.)
  1. Badanie potrzeb szkoleniowych, ewaluacja szkoleń (10 godz.)
    • statystyka i metodologia nauk społecznych na usługach trenera
    • zasady projektowania ankiet i kwestionariuszy
    • badanie i identyfikacja potrzeb szkoleniowych
    • ewaluacja szkoleń według Kirkpatricka
  2. Projektowanie szkoleń i cyklów szkoleniowych (10 godz.)
    • zasady projektowania modułów i sesji szkoleniowych
TRENER W AKCJI
(20 godz.)
  1. Sesja egzaminacyjna, prezentacja etiud szkoleniowych (20 godz.)
Forma zaliczenia
Testy
Test sprawdzający wiedzę po każdym semestrze
Organizacja
Przeprowadzenie sesji szkoleniowej wraz z opisem w formie konspektu