Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku zarządzania strategicznego i marketingu w czasach VUCA.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 176
Liczba zjazdów: 11
Wprowadzenie do kierunku, rola i znaczenie strategicznego podejścia do planowania rozwoju firmy, marketingu i sprzedaży
(8 godz.)
  • Rola i znaczenie zarządzania strategicznego i marketingu w czasach dużej zmienności i niepewności (VUCA) 
  • Wprowadzenie do kierunku - nakreślenie kluczowych obszarów podlegających kształceniu 
  • Lidership w zarządzaniu strategicznym, marketingu, budowaniu propozycji wartości 
Kluczowe kompetencje w zarządzaniu przedsiębiorstwem i budowaniu propozycji wartości
(8 godz.)
  • Predyspozycje i osobowość menedżera – diagnoza i trening umiejętności społecznych  

  • Testy predyspozycji zawodowych wraz informacją zwrotną 

  • Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju 

Analiza strategiczna organizacji i otoczenia
(16 godz.)
  • Jak wyprzedzać trendy? 

  • Analiza strategiczna organizacji – po co i jak to robić? 

  • Narzędzia do analiz strategicznych – PEST, SWOT, BCG, analiza konkurencji, BSC, zintegrowane metody analizy 

  • Mapowanie procesów w przedsiębiorstwie 

  • Benchmarking 

  • Określanie potrzeby i celów zmian w przedsiębiorstwie 

Modele biznesowe – kanwa modelu Osterwaldera
(16 godz.)
  • Idea i powstanie modelu  

  • Poszczególne elementy modelu  

  • Całościowy model i powiązania między elementami  

  • Tworzenie propozycji wartości w centrum uwagi modelu  

  • Definiowania propozycji wartości – praktyczne wykorzystanie  

  • Dostarczanie korzyści i uśmierzanie bólu klientów 

  • Budowanie całościowego modelu dla swojej firmy  

  • Ocena modelu – pomocne pytania 

Design Thinking – tworzenie nowych produktów i innowacyjnych rozwiązań, projektowanie innowacji wartości
(16 godz.)
  • Metodyka Design Thinking w aspekcie budowania propozycji wartości 

  • Wykorzystanie narzędzi DT do tworzenia produktów i nowych rozwiązań 

  • Czynnik ludzki w DT 

  • Etapy generowania pomysłów i ich testowanie 

  • Użyteczność rozwiązań i innowacji dla końcowych odbiorców jako czynnik sukcesu 

  • Analiza case study

Błękitny ocean – praktyczne wykorzystanie narzędzi do tworzenia innowacji
(8 godz.)
  • Idea Blue Ocean, historia i przykłady wdrożeń 

  • Narzędzia Błękitnego Oceanu 

  • Kanwa strategii 

  • Diagram 4 działań  

  • Cykl wrażeń nabywcy  

  • Nie-klienci – desegmentacja rynku  

Projektowanie doświadczeń klienta a dostarczanie wartości
(8 godz.)
  • Innowacja wartości w kształtowaniu satysfakcji klienta 

  • Czym są doświadczenia klienta  

  • Punkty styku klienta z usługą/produktem   

  • Dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta 

  • Projektowanie doświadczeń klienta  

  • Podróż klienta – krótka i długa  

  • Mapa podróży klienta – analiza  

  • Plan działania na podstawie mapy podróży  

Pricing
(16 godz.)
  • Czym jest pricing?  

  • Elementy pricingu  

  • Wpływ ceny na zysk firmy  

  • Ocena atrakcyjności klientów 

  • Polityka udzielania rabatów  

  • Ocena efektywności działań  

  • Parabola cen – konstruowanie cenników 

Neuromarketing a potrzeby klientów
(16 godz.)
  • Zastosowanie neuronauk w praktyce marketingowej 

  • Co lubi mózg klienta / odbiorcy / konsumenta 

  • Mechanizmy podejmowania decyzji i przywiązania w aspekcie neuronauk 

  • Neuromarketing – 7 kluczowych zasad skuteczności 

  • Przegląd dobrych praktyk z zakresu neuromarketingu 

Strategia komunikacji – efektywne rozwiązania w zakresie komunikacji z odbiorcami
(16 godz.)
  • Sztuka komunikacji z perspektywy oddziaływania na innych. 

  • Zrozumienie oczekiwań odbiorcy z perspektywy czynników psychologicznych 

  • Wizerunek menedżera z perspektywy komunikowania się z innymi  

  • Autoprezentacja jako świadome manipulowanie wrażeniem podczas komunikowania się 

  • Komunikacja informacyjna i perswazyjna 

  • Komunikacja niewerbalna z perspektywy oddziaływania na odbiorców  

  • Strategie komunikacji z perspektywy prezentacji produktów/usług. Techniki prezentacji. (warsztaty z kamerą) 

Strategia marki – marketing online
(8 godz.)
  • Fundament silnej marki 

  • Strategia marki 

  • Jak wykorzystać silną markę w procesie sprzedaży 

  • Media społecznościowe 

  • Część praktyczna: zaplanowanie działań online wspierających proces sprzedaży

Automatyzacja procesów komunikacji
(8 godz.)
  • Metody automatyzacji komunikacji i procesów sprzedaży 

  • Badanie zachowań, preferencji, potrzeb użytkownika 

  • Zależność między aktywnościami odbiorcy, a jego przyszłymi decyzjami 

  • Dopasowanie przekazu do odbiorcy 

  • Automatyzacja komunikacji w praktyce – case study 

Video marketing – nowoczesne formy komunikacji z rynkiem
(8 godz.)
  • Dlaczego video marketing jest ważny? 

  • Wady i zalety marketingu wideo 

  • Jakie korzyści może przynieść wideo marketing Twojej firmie? 

  • Czy moja firma potrzebuje wideo marketingu? Dlaczego? 

  • Wideo marketing z perspektywy oddziaływania na odbiorcę  

  • Budowa relacji z klientami i własnego wizerunku nadawcy 

  • Formy video marketingu, typy i treści wideo 

  • Case Studies – case studies – omówienie przykładowych materiałów video klientów, których działania przełożyły się na realny sukces 

  • Warsztaty z zakresu opracowywania materiałów  

Wdrażanie innowacji wartości w praktyce
(16 godz.)
  • Wdrażanie innowacji wartości jako projekt 

  • Kluczowe aspekty wdrażania innowacji 

  • Analiza interesariuszy i planowanie działań 

  • Monitoring realizacji strategii 

  • Czynniki sukcesu i czynniki krytyczne we wdrażaniu 

  • Mierzenie wymiernych efektów  

  • Angażowanie interesariuszy w proces zmian 

SEMINARIUM
(8 godz.)
  • Konsultacje w zakresie przygotowania projektu zaliczeniowego 
Forma zaliczenia
Testy
test półroczny
Projekt
praca podyplomowa w formie projektu
grupowa obrona projektu