Najważniejsze informacje w związku z koronawirusem

Ze względu na sytuację epidemiologiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu od 12 marca do 24 maja br. zawiesza wszystkie zajęcia dydaktyczne, szkolenia oraz zaplanowane wydarzenia.

 

W związku z sytuacją epidemiologiczną dotyczącą zagrożenia koronowirusem, a także zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, przekazujemy następujące zalecenia:

  • Osoby przyjeżdżające z terenów zagrożonych (Włochy, Chiny, Korea Południowa, w przyszłości prawdopodobnie inne kraje), a wykazujące objawy chorobowe „grypopodobne” mają obowiązek zgłosić się do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu, ul. Św. Józefa 53
  • Osoby, które przyjechały bez objawów chorobowych, a w ciągu 14 dni od przyjazdu zaobserwowały u siebie symptomy chorobowe, również muszą zgłosić się do ww. placówki medycznej.
  • Więcej informacji o koronawirusie i jak się przed nim zabezpieczyć na stronie: https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie

Zawieszenie zajęć do 24.05.2020 r.

W związku z wytycznymi Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego związanymi z bezpośrednim zagrożeniem rozprzestrzenianiem SARS-CoV-2 w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo całej społeczności akademickiej w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy w dniach 12.03 - 24.05 br. zostają zawieszone wszystkie zajęcia dydaktyczne, spotkania i wydarzenia.

Kształcenie online

Obecna, trudna sytuacja w jakiej znalazł się nasz kraj, wymaga od nas wszystkich wprowadzenia niestandardowych działań. Zapewniamy Was, iż wszyscy pracownicy naszej uczelni robią wszystko, by zagwarantować najwyższą możliwą w tych okolicznościach jakość usług. W szczególności realizację programu studiów.
 
MNiSW w specjalnie wydanym rozporządzeniu dopuściło realizację procesu kształcenia i programu studiów z wykorzystaniem dostępnych technik kształcenia zdalnego. Jednocześnie nie stosuje ograniczeń w zakresie liczby przyznanych punktów ECTS za kształcenie w takim trybie (par. 1 ust. 2 oraz par. 2 Rozporządzenia z dnia 11.03.2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19).

 

Za nami weekend zajęć na studiach I i II stopnia zrealizowany w formule online. Cieszą nas bardzo pozytywne głosy jakie płyną od studentów o takiej formule zajęć.

 

Mamy nadzieję, iż ta forma spotkań szybko stanie się, zarówno dla Was jak i wykładowców naturalnym sposobem korzystania z zajęć i będziecie oczekiwać na kolejne z przyjemnością.

Dostęp do zajęć online

Od weekendu 27-29.03 linki do poszczególnych zajęć dostępne będą w planie zajęć w Extranecie w kolumnie UWAGI;

Natomiast w przypadku Seminariów dyplomowych - linki dostępne będą w kursach na platformie Moodle.

Linki do zajęć, zarówno w planie zajęć w Extranecie oraz na platformie Moodle, dostępne będą najpóźniej:

  • w przypadku zajęć realizowanych w piątek, do czwartku do godziny 21.00;
  • w przypadku zajęć realizowanych w sobotę i niedzielę, do piątku do godziny 21.00.

Otwarcie Biur Rekrutacji od 20.05

Po tygodniach pracy zdalnej nasze Biuro Rekrutacji od środy 20 maja znów będzie dla Was otwarte. Pracownicy biura czekają na Wasze wizyty i cieszą się, że ponownie będą mogli Was zobaczyć.  Najważniejsze jest dla nas Wasze bezpieczeństwo, dlatego prosimy Was, abyście podczas wizyty w Biurze Rekrutacji, przestrzegali określonych zasad, które dotyczą m.in.:

  • dezynfekcji rąk,
  • noszenia maseczek
  • zachowania bezpiecznego dystansu.

Na miejscu znajdziecie instrukcje, które dokładnie określają, jak zachować się, by wizyta w Biurze Rekrutacji przebiegała bezpiecznie dla Waszego zdrowia. Jeżeli w ciągu ostatnich dni mieliście kontakt z kimś chorym, albo macie objawy przeziębienia takie jak temperatura czy kaszel, wtedy, w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, zostańcie w domu.  Od 20 maja będziemy na Was czekać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. 
Jeśli macie pytania, pracownicy biura są też dostępni telefonicznie pod numerami tel.: 56 66 09 211/212/213. 

Prace działów obsługowych

W związku z panującym ryzykiem przenoszenia wirusa informujemy, że dostępne jest tylko wejście do budynku A od strony ul. Młodzieżowej. Apelujemy o  załatwienie spraw związanych ze studiami drogą telefoniczną lub internetową - dane kontaktowe dostępne są na stronie uczelni w zakładce Kontakt.

Dostęp do uczelni będą miały wyłącznie osoby przychodzące na egzamin dyplomowy.

Jednocześnie informujemy, iż działy obsługowe Uczelni funkcjonują w następujących dniach i godzinach (możliwy kontakt telefonicznie/mailowo)

Dziekanat:

  • poniedziałek - piątek od godziny 8.00 do 16.00,
  • sobota od godziny 8.00 - 14.00;

Biuro Karier:

  • poniedziałek - piątek od godziny 8.00 do 16.00;

Biuro Finansowej Obsługi Studentów:

  • poniedziałek - piątek od godziny 8.00 do 16.00.

Prosimy o bieżący monitoring komunikatów zamieszczanych za pośrednictwem Extranetu, strony www i mediów społecznościowych naszej Uczelni.

 

Kandydaci chcący złożyć lub uzupełnić dokumenty związane z procesem rekrutacji na studia mogą pozostawić je w specjalnie przygotowanej wrzutni przy wejściu do budynku.  Pracownicy Biur Rekrutacji pracują i będą Państwa dokumentację odsyłali drogą pocztową. Wszelkie pytania związane z procesem rekrutacji prosimy kierować na e-mail: rekrutacja@wsb.torun.pl 

Przedłużenie ważności legitymacji

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: „§ 45a. Elektroniczne legitymacje studenckie, których ważność została potwierdzona w pierwszym semestrze roku akademickiego 2019/2020, zachowują ważność do dnia 31 maja 2020 r., bez konieczności potwierdzenia ich ważności w sposób określony w § 21 ust. 1.”.

Egzaminy i obrony

Egzaminy dyplomowe czyli kończące się uzyskaniem tytułu zawodowego: inżyniera, licencjata lub magistra odbędą się zgodnie z harmonogramem do 15 marca 2020 r. Pozostałe zajęcia zostają zawieszone. Prosimy o bieżący monitoring harmonogramu.

 

Bez względu na okres zawieszenia zajęć gwarantujemy, że cykl kształcenia zostanie zrealizowany, a uczelnia pracuje nad odpowiednimi rozwiązaniami w tym zakresie.

Biblioteka

Na czas zamknięcia Biblioteki naliczanie opłat za nieterminowy zwrot książek zostało wstrzymane. Jeśli nie jesteście zapisani do Biblioteki, a chcecie skorzystać z naszych zbiorów elektronicznych, prosimy o kontakt, będziemy starali się pomóc zdalnie.

Więcej informacji: https://www.wsb.pl/torun/strefa-studenta/biblioteka

Przedłużenie semestru zimowego

Semestr zimowy zgodnie z zarządzeniem Rektora Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu zostaje przedłużony do 9 kwietnia bieżącego roku.

Treść zarządzenia.

FAQ

  1. Jak wygląda sytuacja z egzaminami dyplomowymi?
    Egzaminy dyplomowe czyli kończące się uzyskaniem tytułu zawodowego: inżyniera, licencjata lub magistra odbędą się zgodnie z harmonogramem do 15 marca 2020 r. 
  2. Co z innymi egzaminami zaplanowanymi na sesję?
    Będą wyznaczone nowe terminy. Dostosowujemy się do wytycznych MNiSW. 
  3. Czy mogę przyjść załatwić sprawy w dziekanacie lub innych działach uczelni?
    Kontakt z działami jest możliwy tylko drogą telefoniczną lub internetową - dane kontaktowe dostępne są na stronie uczelni w zakładce Kontakt.
  4. Wracam z zagranicy czy mogę przyjść na egzamin dyplomowy?
    Osoby wracające z zagranicy będą uczestniczyć w obronie on-line (videokonferencja). Prosimy o kontakt z Dziekanatem oraz z Promotorem w celu poinformowania o powrocie z zagranicy.
  5. Czy i jak zostaną przedłużone legitymację? 
    Zgodnie z rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego: „§ 45a. Elektroniczne legitymacje studenckie, których ważność została potwierdzona w pierwszym semestrze roku akademickiego 2019/2020, zachowują ważność do dnia 31 maja 2020 r., bez konieczności potwierdzenia ich ważności w sposób określony w § 21 ust. 1.”.
  6. Jak złożyć wniosek o stypendium lub zapomogę?
    O sposobie i terminach przekazywania wniosków dotyczących pomocy materialnej, w tym stypendiów powiadomimy Państwa wkrótce wiadomością w Extranecie.
  7. Czy mogę przyjść do Biblioteki?
    Biblioteka jest nieczynna dla osób odwiedzających, prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy.
  8. Jak mam przesłać dokumentację z praktyk?
    Dokumentację z praktyk zawodowych prosimy wysyłać skanem na adres biura karier:  biuro_karier@wsb.torun.pl. Oryginały dokumentów prosimy wysyłać pocztą tradycyjną. Przed wysłaniem i zeskanowaniem dokumentów prosimy o sprawdzenie czy są wszystkie podpisy na dokumentach'