Ocena studiów w Wyższych Szkołach Bankowych

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa dla wszystkich nas była dużym wyzwaniem organizacyjnym. Niemal natychmiast przeszliśmy w tryb kształcenia zdalnego, aby nasi studenci mogli kontynuować studia, brać udział w zajęciach i bronić prac dyplomowych. Ważne dla nas było również to, by zdalna nauka przynosiła takie same efekty jak ta w czasie, gdy zajęcia odbywały się w murach uczelni.

Maksymalnie ułatwiliśmy studentom i wykładowcom przejście do studiowania w formule online przy wykorzystaniu platform edukacyjnych, szkoleń i manuali.
Na bieżąco informowaliśmy studentów o naszych działaniach i elastycznie reagowaliśmy na zmiany. Umożliwiliśmy też kontakt zdalny ze wszystkimi działami obsługowymi.
Mimo że nie mogliśmy się spotykać, cały czas byliśmy w kontakcie. Wykorzystywaliśmy do tego celu social media. Dzięki filmom i zdjęciom studenci mieli okazję zobaczyć swoich wykładowców, a także władze i pracowników szkół w nieco mniej formalnych okolicznościach.
W ramach akcji #zostańwdomu nasi studenci dzielili się z nami swoimi zdjęciami. Dzięki nim mogliśmy zobaczyć, jak radzą sobie z nauką zdalną i izolacją.
Zadbaliśmy o dodatkowe atrakcje dla naszych studentów i zorganizowaliśmy wiele dodatkowych kursów, webinarów, szkoleń i transmisji live na różne tematy.
Nasze działania zauważyły media. O zdalnych obronach prac dyplomowych w Wyższych Szkołach Bankowych pisała „Rzeczpospolita” i portal Dzień Dobry TVN. Natomiast serwis Spider’s Web opisał rozwiązania technologiczne umożliwiające kontakt uczelnia-student oraz prowadzenie zajęć stosowane w WSB.

Aby sprawdzić, czy także z perspektywy studentów cały proces przebiegał sprawnie, wykorzystaliśmy naszą coroczną ankietę, w której oceniane są studia i obsługa administracyjna w Wyższych Szkołach Bankowych. W badaniu, które przeprowadziliśmy w dniach 29.05-21.06.2020 r., wzięło udział 11 818 studentów I i II stopnia. Bardzo cieszy nas, że aż 82% z nich jest bardzo zadowolonych lub zadowolonych z działań podjętych przez WSB w czasie pandemii koronawirusa. Wysoko zostały ocenione ćwiczenia, wykłady, przygotowanie wykładowców do prowadzenia zajęć online, a także praca działów obsługowych.