Czym jest Akademicki Kurs Online?
Jest to materiał, który umożliwi asynchroniczne nauczanie twojego przedmiotu. We współpracy z zespołem specjalistów stworzysz zbiór wykładów, narzędzi, treści oraz testów, które umożliwią studentowi w 60-80 % samodzielną naukę twojego przedmiotu. Pozostałe kilka godzin zajęć będzie prowadzonych zgodnie z twoimi sugestiami przez różnych wykładowców na wielu uczelniach naszej Grupy. AKO mogą się między sobą różnić w zależności od uczelni i osoby prowadzącej zajęcia.
Z kursów korzystać będą mogli studenci ze wszystkich uniwersytetów z Grupy Merito.
Dotychczasowy stan prac nad Akademickimi Kursami Online
Łącznie do września 2022 roku powstało pięć grupowych Akademickich Kursów Online z następujących przedmiotów przyjętych przez Radę Dziekańską:
- podstawy zarządzania,
- design thinking,
- historia wychowania,
- ekologia (w j. angielskim),
- różnice kulturowe (w j. angielskim).
W minionym roku akademickim wszystkie przedmioty były realizowane łącznie na dziesięciu wydziałach. Ich wprowadzenie będzie kontynuowane również w nadchodzącym semestrze.
Opiekunami Akademickich Kursów Online na uczelniach są koordynatorzy AKO, którzy odpowiadają za właściwą realizację przedmiotów prowadzonych z wykorzystaniem powstałych kursów.
AKO są wdrażane we wszystkich naszych wydziałach według wskazanego wcześniej zapotrzebowania. Wspólnie z zespołem koordynatorów AKO przygotowaliśmy Rekomendacje w obszarze tworzenia i wdrażania Akademickich Kursów Online od 2023 roku w Grupie Merito
Dostępne są inne dokumenty, które stanowią załączniki do rekomendacji:
Jeśli chcesz tworzyć nowe materiały online
Rekrutacja autorów dla nowych kursów została wstrzymana, natomiast wciąż poszukiwane są osoby zainteresowane tworzeniem materiałów do pracy asynchronicznej, czyli samodzielnej studentów. Szukamy osób zainteresowanych tworzeniem krótszych form, takich jak case study, video, podcasty, z przedmiotów, które prowadzą.
W ramach strategii poszczególnych uczelni produkowane będą nowe materiały według standardu i założeń przyjętych przez daną szkołę. Jednak tam, gdzie będzie taka decyzja (oraz wola autora) część materiałów będzie umieszczana w zasobach Biblioteki Cyfrowej. Tutaj kilka informacji dotyczących korzystania z Biblioteki Cyfrowej przez wykładowców.
O szczegóły dotyczące produkcji materiałów asynchronicznych prosimy pytać zespoły metodyczne, koordynatorów AKO, menedżerów kierunków lub osoby z działów e-learningu w Twojej uczelni.
Pytania i odpowiedzi
Osoby zainteresowane stworzeniem kursu mogą zgłosić się do swojego koordynatora AKO.
Zgłoś się do nas, a my ci pomożemy! W całym procesie tworzenia kursu będziesz wspierana/y przez zespół naszych ekspertów.
Nie, nasi eksperci od multimediów i LMS wesprą cię przy technicznych aspektach tworzenia kursu.
Tak, nasi metodycy będą wspierać cię w całym procesie powstawania kursu.
Pomoże ci w tym nasz zespół. Kiedy przygotujesz kartę projektu, sylabus oraz materiał do kursu, razem zastanowicie się, jakie narzędzia i multimedia będą do niego pasowały.
W skali kilku miesięcy szacujemy, że czas pracy i zaangażowania potrzebny do realizacji Akademickiego Kursu Online, wspólnie z zespołem wspierającym, to ok 150-250 godzin. Kolejne etapy prac wskazane są w załączniku poniżej.
Tak - szacunkowa wysokość wynagrodzenia dla autora kursu akademickiego wynosi 10 000 - 15 000 zł.
Szczegółowych informacji udzielamy bezpośrednio osobom zainteresowanym tworzeniem Akademickich Kursów Online. Skontaktuj się z nami!
Kliknij, aby pobrać wzór umowy:
Projektowanie asynchronicznego kursu to 6-etapowy proces:
-
Jako zespół spotykamy się i identyfikujemy cele oraz efekty uczenia się, tworząc kartę przedmiotu.
-
Po spotkaniu ty, w konsultacji z nami, opracowujesz treść merytoryczną kursu.
-
Ukończone karta przedmiotu oraz materiał zostaje poddany recenzji przez 2-3 recenzentów z innych szkół z grupy.
-
Po pozytywnych recenzjach opracowujemy projekt kursu na platformie Moodle.
-
Analizujemy, poprawiamy, sprawdzamy – chcemy, żeby Twój kurs był jak najlepszy!
-
Finalizacja i publikacja kursu!
Po zakończonej produkcji kurs staje się własnością uczelni z Grupy Merito, które będą miały prawo z niego korzystać na różnych kierunkach.
Zakładamy, że synchronicznie odbędzie się ok. 6-8 h zajęć z prowadzącym, a pozostałą, większą część pracy, student wykona samodzielnie w trybie asynchronicznym na platformie Moodle.
Studenci mają większą elastyczność uczenia się przedmiotu, a prowadzący w czasie spotkań synchronicznych - bezpośrednio, ma możliwość skupienia się na tym, co jest dla studentów najistotniejsze lub najtrudniejsze.
Tak. Po zakończonej produkcji kurs staje się własnością uczelni i może być prowadzony przez inne osoby, w ramach Grupy Merito.
Jako twórca kursu możesz zaprojektować i zaproponować innym prowadzącym dodatkowe wskazówki i materiały, które według ciebie najlepiej będą wspierać godziny, podczas których studenci będą mieli kontakt synchroniczny z prowadzącymi.
Skontaktuj się z nami
Jeśli masz pytania, zapytaj dział metodyczny na swojej uczelni o wskazówki lub skontaktuj się bezpośrednio z wydziałowym koordynatorem AKO:
Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Joanna Brol-Chętnicka, joanna.brol-chetnicka@merito.wroclaw.pl
Uniwersytet WSB Merito w Toruniu (+ Bydgoszcz i Łódź): Marcin Czyżuk marcin.czyzuk@merito.bydgoszcz.pl
Uniwersytet WSB Merito Chorzów: dr Łukasz Makowski, lukasz.makowski@chorzow.merito.pl
Uniwersytet WSB Merito Szczecin: dr Grażyna Kaup, grazyna.kaup@merito.szczecin.pl
Uniwersytet WSB Merito Opole: Karolina Piskorska, karolina.piskorska@merito.opole.pl
Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku (+ Gdynia): dr Karol Jaroszewski, kjaroszewski@merito.gda.pl
Uniwersytet WSB Merito Warszawa: dr Łukasz Rosenfeld, lukasz.rosenfeld@merito.warszawa.pl
Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Katarzyna Kępińska katarzyna.kepinska@dsw.edu.pl