Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Zrównoważony rozwój (ESG) i marketing holistyczny w biznesie.

Liczba miesięcy nauki: 10
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Wprowadzenie i źródła oraz rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju koncepcji zrównoważonego rozwoju (ESG)
(16 godz.)
  • Zasady współpracy i integracja słuchaczy
  • Moja branża a ESG – oczekiwania i potrzeby słuchaczy
  • Od społecznej odpowiedzialności biznesu do ESG - obszary, wdrożenia, badania, przykłady
  • Geneza i rozwój zrównoważonego rozwoju
  • Istota zielonej transformacji UE
  • Zrównoważony rozwój a cele strategiczne przedsiębiorstw 
  • Podejście strategiczne w różnych branżach – case study
Przepisy UE w zakresie wdrażania w przedsiębiorstwach zrównoważonego rozwoju
(8 godz.)
  • Obowiązujące akty prawne w zakresie ESG – NFRD, SFDR, EU Taxonomy
  • Planowane zmiany w aktach prawnych w zakresie ESG – CSRD, CSDD
  • Konwencje zmian prawnych dla  MŚP
Obszary wpływu przedsiębiorstwa na środowisko (E) i społeczeństwo (S)
(20 godz.)
  • Organizacja z perspektywy mikro i makrootoczenia,
  • Łańcuch wartości przez pryzmat środowiska (E) i kwestii społecznych (S)
  • Interesariusze jako kluczowy aspekt łańcucha wartości - zajęcia praktyczne
  • Sektor działalności a obszary wpływu – wytyczne i przepisy dla wybranych branż
Inkluzywność organizacji, równość i transparentność działań (G)
(28 godz.)
  • MSP a ład korporacyjny
  • Struktura i kultura organizacyjna w kontekście ESG
  • Zarzadzanie różnorodnością
  • Sytuacje kryzysowe w relacjach z pracownikami – case study
  • Inkluzywność organizacji, równość i transparentność działań
  • Inkluzywność w procesach HR - rekrutacja, ścieżki kariery oraz zwalniania z uwzględnieniem zasad inkluzywności i transparentności
  • Efektywność zespołu w oparciu o różnorodność
  • Uwarunkowania formalne i nieformalne w/w zasad w biznesie
  • Dyrektywa o sygnalistach
Marketing holistyczny i ESG – szanse i zagrożenia rynkowe
(32 godz.)
  • Marketing i orientacje marketingowe a wymiana wartości
  • Łańcuch wartości z perspektywy środowiskowo- społecznej (ES)
  • Badanie podwójnej istotności – case study i ćwiczenia
  • Moje przedsiębiorstwo i zrównoważony rozwój – analiza SWOT (zajęcia praktyczne)
Etyka w biznesie a greenwashingi bluewashing
(8 godz.)
  • Greenwasching, bluewasching i raportowanie - studia przypadków
  • Wyzwania etyczne w kontekście budowania marki 
Zarządzanie markę z perspektywy ESG
(20 godz.)
  • Znaczenie marki we współczesnym świecie
  • Podstawy budowania silnej marki
  • Marka a wartości ESG
  • Najsilniejsze światowe marki a zrównoważony rozwój – analiza wybranych organizacji
  • Zrównoważony produkt – omówienie różnych systemów certyfikacji
Sektory podwyższonego ryzyka
(4 godz.)
  • Specyfika sektorów
  • Regulacje szczegółowe i konsekwencje w ramach łańcucha dostaw
Pozyskiwanie funduszy na finansowanie działań z zakresu zrównoważonego rozwoju
(8 godz.)
  • Źródła finansowania ESG
  • Procedury i wskazówki dla MŚP
Raportowanie ESG
(12 godz.)
  • Różnorodne standardy do raportowania ESG – GRI, SASB, TCFD, TCND
  • Wytyczne do raportowania ESG na przykładzie unijnych ESRS oraz omówienie wskazówek dla MŚP
  • Analiza raportów ESG wybranych przedsiębiorstw – casestudy (zajęcia praktyczne)
  • ESG w łańcuchu dostaw - czego można się spodziewać współpracując z większymi przedsiębiorstwami
Egzamin i podsumowanie oraz wnioski i wskazówki dla MŚP i od MŚP
(4 godz.)

Egzamin i podsumowanie oraz wnioski i wskazówki dla MŚP i od MŚP

Forma zaliczenia
Testy
egzamin końcowy