Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Zrównoważony rozwój (ESG) i marketing holistyczny w biznesie.
Wprowadzenie i źródła oraz rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju koncepcji zrównoważonego rozwoju (ESG)
(16 godz.)
- Zasady współpracy i integracja słuchaczy
- Moja branża a ESG – oczekiwania i potrzeby słuchaczy
- Od społecznej odpowiedzialności biznesu do ESG - obszary, wdrożenia, badania, przykłady
- Geneza i rozwój zrównoważonego rozwoju
- Istota zielonej transformacji UE
- Zrównoważony rozwój a cele strategiczne przedsiębiorstw
- Podejście strategiczne w różnych branżach – case study
Przepisy UE w zakresie wdrażania w przedsiębiorstwach zrównoważonego rozwoju
(8 godz.)
- Obowiązujące akty prawne w zakresie ESG – NFRD, SFDR, EU Taxonomy
- Planowane zmiany w aktach prawnych w zakresie ESG – CSRD, CSDD
- Konwencje zmian prawnych dla MŚP
Obszary wpływu przedsiębiorstwa na środowisko (E) i społeczeństwo (S)
(20 godz.)
- Organizacja z perspektywy mikro i makrootoczenia,
- Łańcuch wartości przez pryzmat środowiska (E) i kwestii społecznych (S)
- Interesariusze jako kluczowy aspekt łańcucha wartości - zajęcia praktyczne
- Sektor działalności a obszary wpływu – wytyczne i przepisy dla wybranych branż
Inkluzywność organizacji, równość i transparentność działań (G)
(28 godz.)
- MSP a ład korporacyjny
- Struktura i kultura organizacyjna w kontekście ESG
- Zarzadzanie różnorodnością
- Sytuacje kryzysowe w relacjach z pracownikami – case study
- Inkluzywność organizacji, równość i transparentność działań
- Inkluzywność w procesach HR - rekrutacja, ścieżki kariery oraz zwalniania z uwzględnieniem zasad inkluzywności i transparentności
- Efektywność zespołu w oparciu o różnorodność
- Uwarunkowania formalne i nieformalne w/w zasad w biznesie
- Dyrektywa o sygnalistach
Marketing holistyczny i ESG – szanse i zagrożenia rynkowe
(32 godz.)
- Marketing i orientacje marketingowe a wymiana wartości
- Łańcuch wartości z perspektywy środowiskowo- społecznej (ES)
- Badanie podwójnej istotności – case study i ćwiczenia
- Moje przedsiębiorstwo i zrównoważony rozwój – analiza SWOT (zajęcia praktyczne)
Etyka w biznesie a greenwashingi bluewashing
(8 godz.)
- Greenwasching, bluewasching i raportowanie - studia przypadków
- Wyzwania etyczne w kontekście budowania marki
Zarządzanie markę z perspektywy ESG
(20 godz.)
- Znaczenie marki we współczesnym świecie
- Podstawy budowania silnej marki
- Marka a wartości ESG
- Najsilniejsze światowe marki a zrównoważony rozwój – analiza wybranych organizacji
- Zrównoważony produkt – omówienie różnych systemów certyfikacji
Sektory podwyższonego ryzyka
(4 godz.)
- Specyfika sektorów
- Regulacje szczegółowe i konsekwencje w ramach łańcucha dostaw
Pozyskiwanie funduszy na finansowanie działań z zakresu zrównoważonego rozwoju
(8 godz.)
- Źródła finansowania ESG
- Procedury i wskazówki dla MŚP
Raportowanie ESG
(12 godz.)
- Różnorodne standardy do raportowania ESG – GRI, SASB, TCFD, TCND
- Wytyczne do raportowania ESG na przykładzie unijnych ESRS oraz omówienie wskazówek dla MŚP
- Analiza raportów ESG wybranych przedsiębiorstw – casestudy (zajęcia praktyczne)
- ESG w łańcuchu dostaw - czego można się spodziewać współpracując z większymi przedsiębiorstwami
Egzamin i podsumowanie oraz wnioski i wskazówki dla MŚP i od MŚP
(4 godz.)
Egzamin i podsumowanie oraz wnioski i wskazówki dla MŚP i od MŚP
Forma zaliczenia
egzamin końcowy