Marzena Kopacka2
mgr Marzena Kopacka-Biculewicz

Wykładowca akademicki Wydziału Ekonomicznego w Szczecinie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (obecnie Uniwersytetu WSB Merito Szczecin) – opiekun merytoryczny kierunku podyplomowego Zamówienia Publiczne. Prawnik, od 2003 r. praktyk zamówień publicznych, przeprowadzający zamówienia publiczne o wartości krajowej i unijnej, postępowania na usługi społeczne i postępowania na dostawy i usługi służące do celów badawczych i naukowych w Spółce Skarbu Państwa oraz na publicznej uczelni wyższej. Właścicielka firmy szkoleniowej i doradczej, specjalizującej się w tematyce zamówień publicznych. Od 2014 r. ekspert zamówień publicznych wydawnictwa prawniczego LEX, a od 2020 r. wydawnictwa „Wiedza i Praktyka” – autorka kilkuset opinii dotyczących interpretacji przepisów prawa zamówień publicznych. Autorka publikacji prawnych z zakresu zamówień publicznych i prawa cywilnego. Szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych z ponad 17 – letnim stażem. Konsultant w licznych projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Doradca wielu zamawiających publicznych oraz wykonawców na etapie przygotowywania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia i dokumentów postępowania oraz podczas postępowania odwoławczego. 

Elżbieta Stelmach
Elżbieta Stelmach

Praktyk analizy Transakcyjnej, certyfikowany trener narzędzia FRIS®, trener biznesu, coach kariery, coach kryzysowy, certyfikowany trener narzędzia Super-Skills, konsultant narzędzia FACET5, twórca Centrum Szkoleniowo-Rozwojowego Sapientia, które prowadzi od 1996 r.  Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów. To kilkadziesiąt tysięcy godzin na salach szkoleniowych w całej Polsce. Współpracuje z firmami z branż: IT, usługowych, produkcyjnych, handlowych, tworząc programy rozwojowe, budując strategie rozwoju pracowników i menedżerów, oraz przeprowadzając warsztaty. Wśród jej klientów są również jednostki administracji publicznej, sądy, uczelnie oraz placówki oświatowe.  Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się w roli trenera i opiekuna merytorycznego ze słuchaczami studiów podyplomowych, m.in. na Uniwersytecie Merito WSB, US, ALK MBA.  Absolwentka Szkoły Analizy Transakcyjnej oraz Education via Autonomy, akademii coachingu kryzysowego, studiów podyplomowych coaching na WSB Merito w Poznaniu, psychologicznego doradztwa zawodowego i personalnego i psychologii w zarządzaniu na UAM oraz socjoterapii i profilaktyki uzależnień. Jest współautorką bestsellerowej książki „13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce”. 

dr Anna Michałek - Simińska

Wykładowca akademicki, specjalista z zakresu stosunków międzynarodowych, administracji oraz kultury, historii i cywilizacji europejskiej. Uczestniczka licznych konferencji krajowych i zagranicznych, w tym m. in. w Belfaście, Getyndze, Nancy i Paryżu. Dr nauk humanistycznych, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów doktoranckich na Uniwersytecie Szczecińskim, oraz Uniwersytecie Lotaryńskim (Francja). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu prawa administracyjnego i samorządowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Uczestniczyła w szkole letniej w Centre d’Études Supérieures de Civilisation Médiévale w Poitiers (C.E.S.C.M). Stypendystka Centrum Mediewistycznego Uniwersytetu w Poitiers, Uniwersytetu Lotaryńskiego (bourse sur fonds de thèse) oraz regionu Lotaryngii przyznane przez Conseil Régional de Meurthe et Moselle. Członek międzynarodowej grupy badawczej Gentes trans Albiam oraz La Société de la Chronique Médiévale. Interesuje się historią i kulturą Francji i Włoch.

dr Marek Jasztal
dr Marek Jasztal

Doktor nauk ekonomicznych, wykładowca akademicki, praktyk. Obszar jego działalności naukowej obejmuje tematy z zakresu analizy ryzyka, zarządzania finansowego oraz praktyki związanej z przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem procesów inwestycyjnych, wyceny przedsiębiorstw, badania sprawozdań budżetowych i finansowych, zwalczanie przestępczości podatkowej, identyfikacji przestępstw przeciwko budżetowi państwa i budżetowi UE oraz finansowania terroryzmu. Zdobył doświadczenie w kluczowych obszarach zarządzania operacyjnego jednostką, tj. logistyce, teleinformatyce, w zamówieniach publicznych, wykorzystaniu środków europejskich, komunikacji, bezpieczeństwie. Pracował na stanowisku Kierownika Sekcji Księgowości i Rozliczeń. W 2004 został audytorem wewnętrznym, a następnie Zastępcą Komendanta Wojewódzkiego Policji. Nadzoruje obszar logistyki, finansów, łączności i informatyki, transportu, zamówień publicznych, funduszy UE oraz BHP. Ponadto posiada doświadczenie jako: Biegły sądowy z zakresu finansów publicznych i rachunkowości przy Sądzie Okręgowym w Szczecinie, certyfikowany księgowy i audytor wewnętrzny, Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział w Szczecinie, Zastępca Przewodniczącego Rady Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie, Zastępca Przewodniczącego Rady Społecznej przy Szpitalu MSWiA w Szczecinie. Autor kilkunastu publikacji naukowych oraz współautor wydawnictw książkowych. W publikacjach porusza problematykę audytu, budżetowania, zarządzania finansami, bezpieczeństwa energetycznego, ochrony kontrwywiadowczej i działań kontrterrorystycznych. Wielokrotnie odznaczany orderami i medalami państwowymi, m.in. Złotym Medalem za Zasługi dla Policji.

Dariusz Rutkowski
Dariusz Rutkowski

Ekspert funduszy europejskich, współpracujący z wieloma instytucjami zarządzającymi funduszami UE w Polsce, praktyk zarządzania, trener, doradca w obszarze zarządzania, ekonomii, funduszy UE. Zdobył doświadczenie zawodowe w zakresie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowych, administracji i przedsiębiorstw. Kierował spółkami prawa handlowego, w tym spółką skarbu państwa (były prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.) oraz licznymi projektami finansowanymi z Unii Europejskiej. Zdobył również doświadczenie związane z pracą w administracji (m.in. Szef Kancelarii Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego) i organizacjach pozarządowych. 

Marcin Przeworski
Marcin Przeworski

Doświadczony manager z udokumentowaną historią globalnych operacji w HR miękkim i twardym oraz w szeroko rozumianym biznesie w przemyśle paliwowym, technologicznym, logistycznym i e-commerce. Według niego w każdej firmie zawsze najważniejszy jest człowiek i jego bezpieczeństwo. Rzetelnie wykonuje swoje obowiązki zawodowe, o czym świadczą liczne referencje oraz realizacja założonych KPI. Zdobyte przez niego doświadczenie w HR, połączone z rozumieniem potrzeb biznesowych w rożnych branżach, przekłada się na najwyższe wyniki i efektywność codziennej pracy. Uważa, że wypracowane relacje i nastawienie do pracy są jedną z kluczowych miar sukcesu, które bezpośrednio przekładają się na wynik, niezależnie od pełnionego stanowiska. Codziennie rozwija kluczowe kompetencje w pracy ze swoimi zespołami i pracownikami, którymi są m.in.: pozytywne nastawienie, dbanie o relacje i zadowolenie klientów wewnętrznych i zewnętrzych oraz zapewnianie najwyższej jakości. Swoje nastawienie do pracy określa cytatem Richarda Bransona "Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów." 
 

Piotr Ruta

Trener, konsultant, doradca i negocjator. Wykładowca na Studiach Podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej oraz trener miękkich umiejętności menedżerskich. Na zlecenie występuje jako negocjator zarówno w negocjacjach sprzedażowo-zakupowych jak i sporach pracowniczych. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji i HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik negocjacji sprzedaży i obsługi klienta, etykiety biznesowej, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych Extended DISC® i Success Insights. Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych typu szkolenie plus. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership.
Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm jak: Accenture Sp. z o.o, Avon Cosmetics Polska, Avon Operations Polska Sp. z o.o., Browar Okocim S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Dr Irena Eris, Eurocash Delikatesy Centrum, Farm Frites Poland SA, FERRING PHARMACEUTICALS B.V., Grupa Żywiec S.A., Henkel, Michelin Polska S.A.,Microsoft Sp. Z o.o., NESTLE POLSKA S.A., Perła - Browary Lubelskie S.A., Philip Morris Polska S.A.,Philips Lighting, Proctor & Gamble, Renault Polska, ROSSMANN SDP Sp. z o.o., Sandvik Mining and Construction, Tesco Polska Sp. z o.o., TUI Poland Sp z o .o., Unilever Polska S.A. i innych.

Małgorzata Olewnik
Małgorzata Olewnik

Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito od 6 lat. Posiada 23 lata doświadczenia w biznesie. Pracowała na stanowiskach: dyrektor oddziału (ICF, coaching), dyrektor marketingu i oddziału Szczecin (Socatots,zajęcia dla dzieci i rodziców), Dyrektor oddziału (JDJ Bachalski, edukacja), HRowiec (MYCS, ecommerce). Posiada również doświadczenie w prowadzeniu sesji coachingowych jako Professional Certified Coach ICF. Właścicielka firmy szkoleniowej, specjalizującej się w komunikacji, przywództwie, budowaniu zespołów, radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym. Przeprowadziła tysiące godzin szkoleniowych, wspierając klientów różnych branż (IT, usługi, medyczna, szkolenia, budownictwo, ecommerce). Jest w trakcie  certyfikacji trenerskiej MSC (Mindfulness and selfcompassion), co pomaga jej w pracy coachingowej z klientami. Wierzy, że każdy z nas ma ogromne możliwości zmiany, a dzięki sesjom coachingowym możemy dużo więcej i szybciej je w sobie odkryć.