dr hab. Rafał Szczepaniak

Specjalizuje się w tematyce prawa cywilnego, gospodarczego i administracyjnego. Został także wpisany na listę wykładowców prawa samorządu terytorialnego prowadzoną przez Radę Ministrów. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji (w tym siedmiu książkowych) z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego. Pod jego redakcją ukazało się jedno z pierwszych opracowań poświęconych Kodeksowi Spółek Handlowych. Od 1997 r. współpracuje z urzędami wojewódzkimi (wielkopolski, lubuski, zachodniopomorski) prowadząc kursy przygotowawcze do Służby Cywilnej. Prowadził szkolenia między innymi dla Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, a także dla pracowników Ministerstwa Rolnictwa w Warszawie. Jest także szkoleniowcem kilku renomowanych instytucji konsultingowo-szkoleniowych głównie na terenie Poznania, w tym zwłaszcza WOKISS,  Uniwersytet WSB Merito. Od 2000 r. wykonuje zawód radcy prawnego. Jako radca prawny specjalizuję się w tematyce samorządu terytorialnego, odszkodowań i umownych stosunków zobowiązaniowych między przedsiębiorcami. Na początku 2009 roku ukazała się jego monografie pt. „Nadużycie prawa do posługiwania się formą osoby prawnej”. Obecnie jego zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce stosowania prawa prywatnego w sektorze publicznym.

Marcin Żółtak
dr Marcin Żółtak

Doświadczenie zawodowe:
• od 2003 pracuje jako konsultant rozwoju i zmiany organizacyjnej / trener – realizuje projekty doradcze z elementami edukacji, których celem jest diagnoza organizacyjna, projektowanie, wdrożenie i wprowadzenie zmian organizacyjnych. W tym zakresie pracował z ponad 100 organizacjami z 11 branż. Do grona klientów zaliczają się: Aluplast, Bahlsen, Bonduelle, Den Braven East, Kennametal Polska, Scandinavian Tobacco, BIMs PLUS, Eurocash, Grupa Muszkieterów, PEPCO, Piotr i Paweł, Yes Biżuteria, Żabka Polska, Allegro, PSE Info, Raben, BZ WBK Factor, Apator, GE.

Edukacja i doświadczenie w zakresie dydaktyki:
• 2001 – roczny kurs trenerów biznesu – Transmisja, Kraków
• Uniwersytet WSB Merito – od 2003 roku prowadzę zajęcia na studiach podyplomowych z tematyki związanej z zarządzaniem i organizacją. W części z nich wykorzystywane są elementy myślenia systemowego, „Zarządzanie zmianą w organizacji”, „Kultura organizacyjna”, „Projektowanie systemów organizacyjnych w administracji”
• UE – do 2018 roku prowadziłem zajęcia na studiach MBA, „Myślenie systemowe w zarządzaniu organizacją”, obecnie prowadzę zajęcia: „Budowanie zespołów projektowych”, „Zarządzanie zmianą w realizacji projektów IT”, „Zarządzanie ryzykami w projektach CSR i IT”
• 2007/2010 - kurs terapii systemowej 1 i 2 stopnia WTTS
• 2011 - studia podyplomowe „System thinking - organizational aspects” Open University / University of Bedfordshire
• 2013 - studia podyplomowe „Change management in an organization - a systemic approach” Human Systems Dynamic Institute
• 2015 - Organization and Relationship Systems Coaching Fundamentals – CRR Global

Publikacje:
• MT Biznes – 2021 – “LEarNS - stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy”
• od 2010 współpracuję z Personel Plus wydawnictwa Wolters Kluwer przygotowując artykuły związane z uczeniem się organizacyjnym, rozwojem, szkoleniami

Inne:
jest autorem metodyki diagnostycznej inBOX, którą wykorzystuje się do ustalenia ograniczeń i ich przyczyn w działaniu organizacji oraz projektowaniu interwencji.
jest autorem metodyki zarządzania zmianami POMOST
jest autorem metodyki LEarNS do zarządzania rozwojem pracowników w organizacji

 

Sebastian Drobczyński
Sebastian Drobczyński

Ekspert ds. wizerunku i komunikacji kryzysowej Praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze kreowania wizerunku osób, firm, podmiotów państwowych i samorządowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi skuteczne kampanie wizerunkowe, media relations, rozwiązuje sytuacje kryzysowe. Autor książek i artykułów. Twórca kampanii wizerunkowych, informacyjno-promocyjnych dla firm, partii politycznych i podmiotów samorządowych. Konsultant i ekspert zewnętrzny firm, organizacji, PES, instytucji samorządowych w obszarze tworzenia strategii wizerunkowych, rozwoju kapitału ludzkiego oraz rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Doradca partii politycznych i polityków. Jako wykładowca akademicki i praktyk prowadzi zajęcia z uczestnikami studiów podyplomowych między innymi dla takich uczelni jak: Collegium Da Vinci (dawna: Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu), SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Uniwersytet WSB Merito, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Autor programu i kierownik merytoryczny Studiów Podyplomowych Kreowanie wizerunku na SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Poznaniu. Komentator wydarzeń dla mediów, w tym między innymi: Polsat News, TVN24, TVP S.A., Onet, WirtualneMedia, WTK (Wielkopolska Telewizja Kablowa), Press.pl, Radio Poznań, Radio Szczecin, Halo Radio, Radio Zet, Radio RMF, Gazeta Pomorska, Gazeta Wyborcza, Głos Wielkopolski, Newsweek Polska, Press, Rzeczpospolita.

 

Marlena Urbaniak

Menedżer z bogatym, ponad 17 letnim doświadczeniem w dużej instytucji finansowej na różnych szczeblach zarządzania, od Oddziału po Centralę. Zarządzała  m.in. obszarem/ zespołem: projektem  HR , strategii i rozwoju, obsługi i wsparcia klienta, projektem przygotowania i wdrożenia Call Center/ Help desk dla e-Klientów. Od ponad 8 lat wykładowca/ trener na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu na Studiach Podyplomowych, Studiach I i II stopnia oraz promotor projektów dyplomowych z obszaru umiejętności menedżerskich,  funkcji personalnych. Współpracuje również jako Trener biznesu w obszarze umiejętności menedżerskich, funkcji personalnych, rozwoju pracowników. Prowadząc szkolenia przygotowuje programy dostosowane do potrzeb Klienta. Autor programów szkoleniowych z elementami coachingu. Doradca w obszarze HR, m.in. diagnozy organizacji w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi, opracowywania i wdrażania Strategii Personalnych, rozwoju kadry. Akredytowany Konsultant Insights Discovery® - międzynarodowej metody rozwoju efektywności oraz  Praktyk metody coachingowej Points Of YouTM. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, Studiów podyplomowych Psychologii Zarządzania, Coachingu oraz MBA Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Ukończyła kilkanaście szkoleń, m.in. z obszaru zarządzania zespołem, zarządzania sprzedażą, profesjonalnej obsługi Klienta, zarządzania projektami Prince2, zarządzania Projektami PMBok.

Magdalena Serafin
Magdalena Serafin

Magdalena Serafin - absolwentka psychologii na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania kadrami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wrocławiu. Od 2001 roku prowadzi własną działalność doradczo-szkoleniową Sensapro. Opracowuje i wdraża indywidualne projekty rozwojowe, prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady doskonalące umiejętności menedżerskie, interpersonalne i handlowe. Praktyczne doświadczenia są wynikiem wieloletniej współpracy z firmami i instytucjami oraz z wyższymi uczelniami. W swojej pracy łączy wiedzę psychologiczną z naukami o zarządzaniu. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie HR. Zajmuje się pomiarem kompetencji pracowników, projektowaniem i wdrażaniem systemów motywacyjnych, oceną satysfakcji w pracy, zarządzanie talentami w organizacji.

Bogdan Koczorowski
Bogdan Koczorowski

Praktyk biznesu – 31 lat doświadczenia w zarządzaniu
Ekspert w zakresie przygotowania i wdrażania strategii.
Lider projektów strategicznych m.in. w mBanku, HDI Asekuracja, Grupa Poczta Polska, KRD BIG
Praca na stanowiskach:
Prezes Zarządu TUW Pocztowe, Konzeption S.A
Wiceprezes Zarządu HDI Asekuracja /Tryg S.A.,
Dyrektor Sprzedaży mBank oraz Wiener TU
Dyrektor Rozwoju Biznesu w KRD BIG
Tytuł MBA Oxford Brookes University i magister zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem WSZ/POU w Warszawie

Prowadzi zajęcia na kierunkach MBA z zarządzania strategicznego i internacjonalizacji biznesu na UE i WSB w Poznaniu oraz Wyższa Szkoła Humanitas MBA dla Firm Rodzinnych
Obecnie od 2016 roku jako właściciel Koczorowski Biznes Consulting wspiera rozwój biznesowy firm produkcyjno- handlowych w różnych branżach, w tym place zabaw, akcesoria budowlane, okna, meble, transport i logistyka, automatyka przemysłowa, a także usługowe w tym branża IT, HoReCa i inne.

Katarzyna Machałowska
Katarzyna Machałowska

ekspert prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Ekonomistka z wykształcenia i zamiłowania. Od ponad dwudziestu lat aktywnie wspiera przedsiębiorców w procesach „twardego”HR. Od powstania Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie wykładowca akademicki i opiekun merytoryczny kierunku „Kadry i płace” na studiach podyplomowych.
Od ponad 14 lat trener biznesu w obszarze przedsiębiorczości, umiejętności menadżerskich i rozwoju pracowników. Doradca w obszarze HR, m.in. opracowywania i wdrażania strategii personalnych, rozwoju kadry. Twórca i właściciel powstałej w 2007 roku Akademii W-U-K (Wiedza Umiejętności Kompetencje).
Autorka i współautorka publikacji z zakresu prawa pracy oraz interdyscyplinarnych programów nauczania. Autorka wkładów merytorycznych do szkoleń elearningowych dla Akademii PARP.
Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (studia podyplomowe).

zdjęcie wykładowcy
Marta Żurowska

Konsultantka biznesu | Trenerka PCM® (odkodowanie interakcji międzyludzkich) | Trenerka FRIS® (style myślenia) | Masterka RMP® (motywacja wewnętrzna) Autorka rozwojowych książek dla dzieci liderów. Od ponad 19 lat pracuje w biznesie, pełniła m.in. funkcję menedżerki ds. rozwoju kompetencji sieci sprzedaży w Santander Leasing SA. Tworzyła i wdrażała liczne projekty (m.in. modele kompetencyjne, programy wdrożenia nowych doradców leasingowych, e-learningi z zakresu wiedzy o leasingu, systemy sprawdzania wiedzy – ogólnopolskie testy wiedzy w sieci sprzedaży). Specjalizuje się w szkoleniach dla szefów oraz ich zespołów z zakresu komunikacji i współpracy. Prowadzi również treningi indywidualne dla liderów. Pomaga ludziom dobrze myśleć o sobie i tworzyć miejsca pracy, w których chce się chcieć. Prowadzi szkolenia dla menedżerów w obszarach Komunikacja. Zarządzanie. Relacje, m.in.:
Marka osobista lidera, delegowanie zadań, przywództwo sytuacyjne,
Informacja zwrotna, motywowanie, wdrażanie nowych pracowników;
Asertywność w biznesie;
Kalibruj moc zespołu wg PCM®
Samoświadomość liderska wg PCM®
Efektywny zespół wg metodologii FRIS®;
Motywacja wewnętrzna (w tym wg metodologii RMP®);
Budowanie pewności siebie;
Działanie mimo obaw;
Komunikacja w biznesie;
Zarządzanie sobą w stresie, podnoszenie odporności mentalnej;
Efektywność osobista, w tym zarządzanie sobą w czasie.


Nagrywa podcast POLUBiam siebie Jeszcze Bardziej, gdzie zachęca do stawiania się w centrum swoich zainteresowań i myślenia o sobie dobrze, by załadować baterie życiowe na swoje ważne sprawy.
POLUB to akronim: Poznaj siebie, Odkryj i zrozum, Luzuj i akceptuj, Upodobaj się sobie, Bądź dla siebie łagodny/łagodna

www.martosfera.pl

Katarzyna Zdulska
Katarzyna Zdulska

Odpowiadała za założenia strategiczne i wdrożeniowe do kampanii w mediach offline i online. Sprawowała pieczę nad złożonymi budżetami. Ma doświadczenie w prowadzeniu działań reklamowych i PR, operacyjnym zarządzaniu narzędziami do komunikacji marketingowej, weryfikowaniu efektywności przedsięwzięć promocyjnych oraz organizacji eventów. Bliska jest jej ideologia tworzenia wartości dodanej w odpowiedzi na insighty i umacniania wizerunku przez akcje z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest wykładowcą na studiach wyższych z marketingu i strategii marketingowych.

Współpracowała z wieloma agencjami reklamowymi, kieruje projektami finansowanymi ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych. Wielokrotnie kierowała kilku lub kilkunastoosobowym zespołem, z którym realizowała kompleksowe działania promocyjne i wizerunkowe, zawierające tworzenie kampanii do mediów tradycyjnych i internetowych, kreację treści graficznych i informacyjnych do narzędzi komunikacji z rozbudowanymi grupami odbiorców, eventy, czy też media relations i sponsoring. Planowała, wdrażała i rozliczała kampanie o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

Od ponad 14 lat pracuje w obszarze marketingu, w tym od ponad 12 na stanowiskach kierowniczych. Uczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowej dla Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu obecnie Uniwersytet WSB Merito, który obecnie jest jedną
z bardziej rozpoznawalnych marek w branży edukacji prywatnej. Wcześniej, pracując w branży motoryzacyjnej, miała okazję z sukcesem realizować lokalne działania marketingowe dla marek z segmentu premium oraz dla aut klasy średniej. Była również dziennikarzem muzycznym i prezenterem radiowym.