Odkryj tajemnice mózgu! Bezpłatne webinary

Podziel się:

show_690x310_2.jpg

Jak zachowuje się mózg na zakupach? Jak mózg doświadcza smaku?
Na te i inne pytania postarają się odpowiedzieć dr Magdalena Zubiel-Kasprowicz oraz dr Dorota Ackermann-Szulgit.
 

  • Mózg na zakupach

1.jpgUkład limbiczny, który odpowiada za procesy emocjonalne, ma około 3-5 mln lat. Struktury mózgu, które służą analitycznemu i abstrakcyjnemu myśleniu mają jedynie 250 tys. lat. To dlatego „stary mózg” podejmuje decyzje i pociąga za sznureczki. Ten stan rzeczy określa również rzeczywistość zwykłego konsumenta. Jak stworzyć komunikat, który trafi do mózgu dzięki zaangażowaniu wszystkich pięciu zmysłów? Jak wykorzystywać preferencje kobiecego mózgu? Jakie konkretnie zachowania konsumenckie cechują mózg matki? Jak nakłonić do współpracy neurony lustrzane?

 

  • Degustatorzy - jak mózg doświadcza smaku?

2.jpgMożna przyjąć, że sposób w jaki postrzegamy jedzenie jest sumą działania zmysłów, takich jak smak, zapach czy wzrok. Jeszcze zanim włożymy posiłek do ust, nasz mózg już dokonuje o nim osądu, co wpływa na nasze ogólne doświadczenie. Co ciekawe, na nasz odbiór smaku wpływa nie tylko skład produktu, ale także… oświetlenie pomieszczenia, w którym się znajdujemy, a nawet muzyka, której słuchamy! Zespół psychologów z Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji odkrył, że barwa światła w pomieszczeniu oddziałuje na percepcję smaku wina: kieliszek białego wina wydaje nam się smaczniejszy w pomieszczeniu oświetlonym na czerwono lub niebiesko. Eksperyment "Degustatorzy" ma na celu dostarczenie nowych informacji dotyczących rozpoznawania smaków.

Webinary są bezpłatne, aby wziąć w nich udział należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Zapraszamy!

28-06-2017