Przedsiębiorstwo rodzinne na rynkach międzynarodowych (budowanie koncepcji rozwoju opartej na ekspansji zagranicznej). Polskie przedsiębiorstwa, w tym biznesy rodzinne, od chwili wejścia Polski do Unii stanęły przed wyzwaniem konkurowania na zglobalizowanym rynku. Dla wielu z nich aktywne uczestniczenie w obrocie międzynarodowym jest więc oczywistym elementem zachowań rynkowych. Jednakże dla większości jest to ciągle nierozpoznana droga rozwoju. Wiąże się z lękiem, złym doświadczeniem, wysokimi kosztami, niedostrzeganiem korzyści i koniecznością konkurowania z zagranicznymi rywalami na rynku krajowym.
 

Aktywne wchodzenie na rynki międzynarodowe to:
•    zwiększenie liczby odbiorców, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży i dochodów;
•    „ucieczka” z rynków nasyconych;
•    wykorzystanie nowych możliwości reinwestowania zysków;
•    wzmocnienie własnych kompetencji poprzez współpracę z partnerami za granicą;
•    poprawa własnego wizerunku na rynku krajowym poprzez sukces zagraniczny.

W czasie panelu, dzięki udziałowi specjalistów, podejmiemy próby wskazania szans i możliwości, zwrócimy uwagę, jak się zabezpieczyć przed niebezpieczeństwami, pokażemy przykłady skutecznego zdobywania rynków zagranicznych przez firmy rodzinne. Panel składać się będzie z dwóch części; pierwsza to loża konsulów - konsulowie honorowi (są to najczęściej przedsiębiorcy, prawnicy) z wybranych krajów przedstawią szanse ekspansji, zwrócą uwagę na wymogi, udzielą praktycznych porad. W drugiej części poprzez przykłady dwóch firm rodzinnych – małej i dużej - pokażemy doświadczenia, efekty i zagrożenia w aktywności międzynarodowej.

 

Moderator panelu: Tamara Surman, Dyrektor ds. relacji biznesowych w kancelarii WKB, Wierciński, Kwieciński, Baehr 
Uczestnicy: