Program II dnia Kongresu

W trakcie drugiego dnia specjaliści z wielu dziedzin – praktycy i konsultanci przedstawią uczestnikom kongresu te trendy (kierunki rozwoju) w różnych obszarach biznesu, które będą wywierać wpływ na zachowania i postawy zarówno firm jak i ich klientów. Podążanie za nimi będzie wyzwaniem dla wielu firm, jednak z perspektywą szansy na sukces rynkowy, ich ignorowanie takie szanse zdecydowanie ogranicza.

 

W każdym z obszarów zaprezentujemy istotę trendów, wpływ na działalność przedsiębiorstwa i możliwości i sposoby wykorzystania pozytywnych konsekwencji oraz zminimalizowanie zagrożeń związanych z ich występowaniem.

 

Odbędzie się sześć sesji prezentacyjnych połączonych z dyskusjami. Ich opisy przedstawiamy poniżej.

Sesja - Kongres Firm Rodzinnych

Partnerzy sesji

Trendy konsumenckie i zakupowe

Jak kupuje pokolenie Z a jak generacje starsze; czy nowe pokolenia zmieniają obraz klienta; czy „typowy” klient zmienia jedynie produkty a nie sposoby kupowania.

Trendy w marketingu i reklamie

Obejmują zjawiska, procesy, „siły sprawcze” wpływające na zachowania konsumentów i narzędzia, które pozwolą skutecznie do klientów docierać. Kluczowe kwestie dotyczyć będą tego co motywuje, interesuje, pociąga współczesnego klienta i jakie, w związku z tym, wyzwania stoją przed światem marketingu. Spróbujemy odpowiedzieć na pytania:

  • Jakie trendy zdominują świat marketingu w 2020 roku?
  • Czy trendy związane z klimatem i zdrowiem, zdrową przestrzenią, profilowanie i indywidualizm, autentyzm, będą kluczowymi wyzwaniami dla przedsiębiorstw i ich specjalistów od marketingu? 
  • Czy raczej technologiczne aspekty marketingu?
     

Trendy w prawie i podatkach

Opowiemy na pytania, często nurtujące przedsiębiorców:

  • W jakim kierunku zmienia się prawo gospodarcze? 
  • Czy zarząd sukcesyjny sprawdził się czy będzie modyfikowany? 
  • Jakie są prognozowane kierunki zmian w podatkach?
  • Czy fundacja rodzinna to instrument jedynie dla dużych firm?
     

Trendy technologiczne

Dotyczą z jednej strony tych rozwiązań, które zwiększają sprawność procesów produkcyjnych, logistycznych, z drugiej zaś - to rozwiązania ułatwiające zarządzanie nimi. W tej sesji kluczowe pytania dotyczyć będą tego, czy biznes w chmurze to przyszłość biznesu rodzinnego, czy raczej tradycyjnego biznesu, zwłaszcza małego lub średniego ten model aktywności nie dotyczy? Na ile proces digitalizacji, automatyzacji i robotyzacji stanowi szansę a na ile zagrożenie na rodzinnych biznesów. Co zrobić, aby te szanse wykorzystać i jak wdrażać innowacje technologiczne. Jakie kompetencje są niezbędne do tego?

Cyber- bezpieczeństwo

Cyberprzestępczość może dzisiaj dotknąć każdego, często w nieoczywisty sposób. Możemy być ofiarami cyberprzestępców, nasze systemy IT mogą być bez naszej wiedzy i świadomości wykorzystywane do popełniania cyberprzestępstw, a nasze niedoskonałe procedury bezpieczeństwa mogą stać się dla nas źródłem poważnej odpowiedzialności. Podczas prezentacji będziemy chcieli pokazać jak radzić sobie z tymi różnorodnymi ryzykami, na co zwracać uwagę, od czego rozpocząć budowę szczelnego systemu prawnych zabezpieczeń przed cyberprzestępczością.

Przemysł przyszłości

Przemysł Przyszłości to nie przyszłość a teraźniejszość. Nowoczesne technologie coraz bardziej otaczają nas i stają się elementem naszego codziennego życia. A jak to wygląda w firmach? Czy równie łatwo adaptujemy do pracy nowe rozwiązania? Czy może w codziennej pracy unikamy innowacyjnych rozwiązań i opieramy się przede wszystkim na starych, sprawdzonych rozwiązaniach? Jak odnaleźć się w epoce rewolucji cyfrowej? To pytanie, na które będziemy starali się znaleźć odpowiedź podczas Kongresu.