Opis:

We współpracy z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu, firma Giant Lazer stworzyła aplikacje edukacyjne przedstawiające problematykę Lean Management oraz temat Optymalizacji Procesu Technologicznego Fabryki z uwzględnieniem Ochrony Środowiska wykorzystując technologię wirtualnej rzeczywistości, oraz trójwymiarowe, interaktywne lokacje tak, by umożliwiać interakcję z otoczeniem za pomocą gogli VR (Oculus Quest) i kontrolerów.  

 

System do nauki zagadnień dotyczących Optymalizacji Stanowiska Pracy (Lean Management) jest wprowadzeniem studentów do świata zarządzania procesami, a w szczególności ochrony zdrowia i poprawy komunikacji w przedsiębiorstwach działających na różnych gałęziach przemysłu, logistyki i produkcji. Składa się on z sześciu modułów podzielonych na segment informacyjny i quiz, przedstawiających:
 

  • Porządkowanie narzędzi, segregowanie ich i utrzymywanie czystości w środowisku pracy.
  • Konserwacja maszyn i urządzeń — czyszczenie maszyny obrabiającej drewno (mierzenie czasu, aby porównać efekt między niezoptymalizowaną pracą a zoptymalizowaną).
  • Metoda Poka – Yoke.
  • LOTO — Odłączanie i zabezpieczenie energii zasilającej podczas prac remontowych i konserwacyjnych.
  • Kaizen i andon — Bezpieczeństwo pracy.
  • One Piece Flow (przepływ jednej sztuki).


Aplikacja dedykowana Optymalizacji Procesu Technologicznego Fabryki pod kątem Ochrony Środowiska to z kolei zestaw zadań opartych o zarządzanie konkretnymi zasobami obecnymi w miejscu pracy. Na bazie przekazanych informacji użytkownicy są w stanie podejmować zrównoważone decyzje, odpowiadające m.in. za oszczędność wody, czy energii. Wśród zadań postawionych przed studentami znalazły się te dotyczące:

 

  • Klejów odpadowych
  • Emisji pyłów drewna
  • Opakowań z papieru, tektury i tworzyw sztucznych
  • Wody
  • Energii cieplnej
  • Odpadów komunalnych

 

Programiści studia Giant Lazer opracowali systemy na silniku Unity 3D, co sprawia, że możliwe jest wyświetlanie realistycznej grafiki trójwymiarowej w wirtualnej rzeczywistości. Tego rodzaju produkty są w stanie symulować warunki fizyczne, dając duże pole do rozwijania wirtualnej rozgrywki. 
 

W obu przypadkach oprogramowanie jest kompatybilne z systemami Mobile VR o sześciu stopniach swobody ruchu gogli oraz kontrolerów (6-DoF). Aplikacje działają na sprzęcie Oculus Quest bez konieczności podłączenia do komputera stacjonarnego na poziomie wydajności minimum 72 FPS. Czyni to z rozwiązania niezwykle wygodny sposób prowadzenia zajęć, jednocześnie pozwala na pełne zanurzenie się użytkownika w wirtualnym świecie, w którym swobodnie może podchodzić do powierzonych zadań.

Opracowanie merytoryczne do aplikacji oraz terner: mgr inż. Radosław Tkacz

Kierownik zespołu dydaktycznego kierunku Inżynierii zarządzania.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, kierunku Technologia chemiczna oraz studiów podyplomowych: Zarządzanie jakością oraz Six Sigma i optymalizacja procesów. Certyfikowany Lean Six Sigma Green Belt i Black Belt, Certyfikowany Lider Lean Manufacturing oraz auditor wewnętrzny ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 i ISO 50001:2018. Pracuje w dużej firmie produkcyjnej wspierając rozwój organizacji w obszarze Lean Six Sigma (rozwój kompetencji pracowników, lider projektów optymalizacyjnych, a przede wszystkim tworzenie kultury Lean Six Sigma) oraz Zintegrowanego systemu  zarządzania (ISO 9001, 14001, 45001 i 50001 – wdrażanie, utrzymanie, transfer, a przede wszystkim ciągłe doskonalenie systemu). Posiada ponad 1300 godzin doświadczenia jako trener, wykładowca i konsultant z zakresu Lean Six Sigma, jakość. Oprócz studiów inżynierskich prowadzi także zajęcia na studiach 2 stopnia oraz studiach podyplomowych z Zarządzania jakością. Obszar zainteresowań prywatnych i zawodowych to praktyczne zastosowanie „jakościowego’’ myślenia w rozwiązywaniu problemów i doskonaleniu procesów (SPC, MSA, FMEA i inne). Fan muzyki w wersji ,,na żywo”. Dla sprostowania – nie potrafi grać na żadnym instrumencie i dla dobra wszystkich nie próbuje tego zmieniać.

Radosław Tkacz

Twórca aplikacji: Jakub Korczyński

CEO & Dyrektor Technologiczny w studiu deweloperskim VR/AR Giant Lazer. Wykładowca i ekspert z zakresu implementacji produktów VR/AR dla biznesu oraz pomysłodawca edukacyjno-networkingowego projektu klimatycznego The Climate Lab.

 

Jeden z najbardziej zaangażowanych i rozpoznawalnych ekspertów z dziedziny produkcji aplikacji wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości dla biznesu i edukacji w skali Europy. Współtwórca pierwszego w Polsce systemu do kontroli procesów i szkoleń w wirtualnej rzeczywistości.

 

Jako międzynarodowy autorytet, Jakub pojawia się na istotnych wydarzeniach biznesowych, wygłaszając prelekcje i prowadząc warsztaty. Wśród nich znalazły się dotądm.in. CEBIT w Hanowerze, berlińska IFA CIFIT w Xiamen, czeski VR Fest, VR Warsaw Days, Europejski Kongres Ekonomiczny, VR Days w Amsterdamie oraz Touching Innovations Berlin. Co więcej, Jakub dzieli się swoją wiedzą deweloperską w rozpoznawalnych, polskich i zagranicznych mediach, jak VR Scout, Vive Blog, Gazeta Wyborcza, a także lokalnej, wrocławskiej prasie i radio. 

Jako CEO Giant Lazer - studia deweloperskiego VR/AR, Jakub myśli przyszłościowo w kontekście neutralności klimatycznej biznesu oraz świadomości ekologicznej idących w parze z rozwojem przedsiębiorstw. Rozpoczynając działanie w ramach The Climate Lab, ma on na celu popularyzować nastawienie “od wiedzy do działania” pośród przedsiębiorców i instytucji edukacyjnych w Polsce. Giant Lazer zaznaczyło dotąd swoją postawę wobec edukacji klimatycznej, publikując grę Trash Rage VR, która została określona mianem jednej z 10 najlepszych edukacyjnych gier VR w 2019 roku.

Giantlazer

Koordynator merytoryczny scenariuszy aplikacji VR: dr inż. Agnieszka Pawlak-Wolanin

Dyrektor Centrum Lean Management działającego w WSB we Wrocławiu. Doktor nauk ekonomicznych. Studia doktoranckie w Politechnice Wrocławskiej w Instytucie Organizacji i Zarządzania. Absolwentka Wydziału Inżynierii Ochrony Środowiska oraz Wydziału Informatyki i Zarządzania w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Stypendystka School of Applied Sciences, University of Glamorgan, Environmental Pollution Science, Wales – Great Britain. Pełniła funkcję pełnomocnika Kanclerza ds. dydaktyki (2009), Dziekana Wydziału Zarządzania i Marketingu (2009-2012), Pełnomocnika Rektora ds. współpracy międzynarodowej (2012-2013) w Wyższej Szkole Menedżerskiej. W latach 2012-2017 wykładowca Uczelni Zawodowej Zagłębia Miedziowego w Lubinie. Od ponad 20 lat związana z WSB we Wrocławiu jako wykładowca akademicki, gdzie prowadzi zajęcia m.in.: zarządzanie procesami, zarządzanie jakością w produkcji, zarządzanie zmianą w organizacji, narzędzia i metody Lean Management, Lean Office oraz warsztaty skutecznego lidera zespołów produkcyjnych. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych wydanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Poza działalnością akademicką zajmuje się konsultingiem, szkoleniami oraz organizacją warsztatów w zakresie problematyki Lean Management oraz Lean Thinking. W latach 2019-2020 koordynator pilotażowego programu studiów dualnych na kierunku inżynieria zarządzania realizowanych we współpracy z firmą Materialise SA Organizator spotkań branżowych na styku nauki i biznesu m.in.: Forum Industry 4.0 – w drodze do przyszłości. W swojej pracy naukowo-dydaktycznej wypromowała ponad 200 prac inżynierskich. Współpracuje z takimi firmami jak: Mercedes-Benz Manufacturing Poland Sp. z o.o., Dr. Schneider Automotive Polska Sp. z o.o., Kelvion Machine Cooling Sp. z o.o., Impel BS, Materialise SA, Sitech, Velux NM Polska Sp. z o.o., DPC Polska Sp. z o.o., Tarczyński SA, Dr. Schumacher Sp. z o.o., Joyson Safety System Poland Sp. z o.o.

menedżer kierunku Inżynieria zarządzania