Bezpłatne webinary

Odkryj tajemnice mózgu   

Jak zachowuje się mózg na zakupach? Jak mózg doświadcza smaku? Zapisz się na bezpłatne webinary z dr Dorotą Ackermann-Szulgit oraz dr Magdaleną Zubiel Kasprowicz.

Otrzymaj dostęp do bezpłatnych webinarów

Administratorami danych osobowych są: Wyższa Szkoła Bankowa z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Fabrycznej 29-31, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, przy al. Niepodległości 2, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, przy al. Grunwaldzka 238 a, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, przy ul. Młodzieżowa 31a (dalej zwane łącznie WSB). Dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych i promocyjnych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz możliwość ich poprawiania w każdym czasie.

Webinary są bezpłatne, aby wziąć w nich udział należy wypełnić formularz.

Mózg na zakupach

dr Magdalena Zubiel Kasprowicz

Układ limbiczny, który odpowiada za procesy emocjonalne, ma około 3-5 mln lat. Struktury mózgu, które służą analitycznemu i abstrakcyjnemu myśleniu mają jedynie 250 tys. lat. To dlatego „stary mózg” podejmuje decyzje i pociąga za sznureczki. Ten stan rzeczy określa również rzeczywistość zwykłego konsumenta. Jak stworzyć komunikat, który trafi do mózgu dzięki zaangażowaniu wszystkich pięciu zmysłów? Jak wykorzystywać preferencje kobiecego mózgu? Jakie konkretnie zachowania konsumenckie cechują mózg matki? Jak nakłonić do współpracy neurony lustrzane?

Degustatorzy - jak mózg doświadcza smaku?

dr Dorota Ackermann-Szulgit

Można przyjąć, że sposób w jaki postrzegamy jedzenie jest sumą działania zmysłów, takich jak smak, zapach czy wzrok. Jeszcze zanim włożymy posiłek do ust, nasz mózg już dokonuje o nim osądu, co wpływa na nasze ogólne doświadczenie. Co ciekawe, na nasz odbiór smaku wpływa nie tylko skład produktu, ale także… oświetlenie pomieszczenia, w którym się znajdujemy, a nawet muzyka, której słuchamy! Zespół psychologów z Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji odkrył, że barwa światła w pomieszczeniu oddziałuje na percepcję smaku wina: kieliszek białego wina wydaje nam się smaczniejszy w pomieszczeniu oświetlonym na czerwono lub niebiesko. Eksperyment "Degustatorzy" ma na celu dostarczenie nowych informacji dotyczących rozpoznawania smaków.