Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Zakupy w biznesie.
Zakupy i ich znaczenie w organizacji:
(8 godz.)
- Rola zakupów i bezpieczeństwa materiałowego w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa.
- Proces zakupów w organizacji.
- Cykl zaopatrzenia w przedsiębiorstwie.
- Otoczenie gospodarcze i czynniki kształtujące funkcję zakupów.
- Uwarunkowania wewnętrzne zaopatrzenia przedsiębiorstwa.
- Typy postępowań zakupowych.
Pozyskasz aktualną wiedzę o zarządzaniu procesem zakupowym w przedsiębiorstwie oraz dowiesz się, jak prognozować zakupy i jaki wpływ ma to na inne procesy w firmie.
Strategie zakupowe:
(16 godz.)
- Pojęcie i miejsce zakupów w procesie zarządzania strategicznego.
- Rodzaje strategii zakupowych.
- Procedura formułowania i wdrażania strategii logistycznej.
- Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej.
Poznasz aktualne strategie zakupowe, metody jej formułowania oraz wdrażania w organizacji.
Zarządzanie łańcuchem dostaw:
(8 godz.)
- Istota, cele i uwarunkowania w zarządzaniu łańcuchami dostaw.
- Procedura integrowania łańcuchów dostaw.
- Techniki i technologie w zarządzaniu łańcuchami dostaw.
- Zarządzanie łańcuchami dostaw.
- Warunki transponowania doświadczeń zagranicznych.
Poznasz aktualne trendy i uwarunkowania w temacie zarządzania łańcuchem dostaw.
Ograniczanie kosztów w zakupach:
(8 godz.)
- Kumulacje zakupów.
- Optymalne wielkości partii zakupowej.
- Koszty odsetek.
- Zysk płynący z zakupu większej partii materiału.
- Możliwość generowania oszczędności z tytułu uproszczenia procesów logistycznych.
Zdobędziesz wiedzę na temat skutecznych metod ograniczania kosztów zakupów i poszukiwania optymalnych rozwiązań dla Twojej organizacji.
Wycena wartości relacji z dostawcami:
(8 godz.)
- Zarządzanie relacją z dostawcami w cyklu życia – nawiązanie, utrzymanie i rozwój relacji z dostawcą.
- Komponenty wartości dostawcy z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa.
- Wycena potencjału rynkowego dostawcy.
- Wycena potencjału zasobowego dostawców.
- Wykorzystanie rachunku kosztów w zarządzaniu relacją z dostawcą.
- Controlling relacji z dostawcami.
Dowiesz się, jak wycenić potencjał dostawcy czy wybrać odpowiedniego dostawcę do SRM.
Organizacja i zarządzanie działem zakupów:
(8 godz.)
- Menedżer jako lider zespołu.
- Efektywne kształtowanie przywództwa.
- Przywództwo sytuacyjne a etapy rozwoju zespołu.
- Organizacja pracy zespołowej.
- Style zarządzania oraz style komunikacji.
- Narzędzia rozwojowe pracowników.
- Ewaluacja, kontrola i rozliczanie pracowników zespołu.
- Zarządzanie zmianą i konfliktami w zespole.
Nauczysz się, jak skutecznie zarządzać zespołem zakupowym.
Dobór członków zespołu zakupów:
(8 godz.)
- Proces rekrutacji.
- Rola działu personalnego i jego wsparcie w procesie rekrutacji.
- Analiza i opis stanowiska pracy oraz budowa profilu kandydata do pracy w zakupach.
- Metody, techniki oraz narzędzie selekcji.
- Zatrudnienie oraz adaptacja na stanowisku pracy.
Dowiesz się, jak budować zespół zakupowy w oparciu o takie narzędzia, jak np. macierz kompetencji.
Zarządzanie kategorią w zakupach:
(8 godz.)
- Proces zarządzania kategoriami zakupowymi według modelu PRIME™.
Zdobędziesz wiedzę, jak metodycznie budować kategorię zakupową i zarządzać nią.
Negocjacje w zakupach:
(32 godz.)
- Typologia osobowości w kontaktach z dostawcami i klientami.
- Dobór technik negocjacyjnych względem dostawcy.
- Umiejętności negocjacyjne – z certyfikatem Franklin University.
Zdobędziesz najbardziej skuteczne umiejętności wspomagające Cię w procesie negocjacji z różnymi typami dostawców.
Kryteria doboru i oceny dostawców:
(8 godz.)
- Źródła pozyskiwania informacji o dostawcach.
- Analiza ofert i ich selekcja.
- Kryteria i metody oceny dostawców.
- Zarządzanie bazą dostawców.
Dowiesz się, jak pozyskiwać informacje oraz jak oceniać dostawcę według właściwych kryteriów oceny i mierników efektywności.
Prawne aspekty zawierania umów handlowych:
(8 godz.)
- Rodzaje umów warunki umów.
- Strony kontraktu handlowego.
- Pułapki w zawieraniu kontraktów handlowych.
Będziesz wiedzieć, jak zabezpieczyć zakup produktów lub usług przez zastosowanie właściwych zapisów w umowach.
Zarządzanie relacjami z dostawcami:
(16 godz.)
- Procedura składania zamówień.
- Kanały komunikacji z dostawcami.
- Realizacja zamówień.
- Mechanizmy kontroli jakości.
Dowiesz się, na czym polega SRM (Supplier Relationship Management), jak dobierać firmy oraz zarządzać projektem rozwojowym.
Zarządzanie zapasami:
(8 godz.)
- Ekonomiczno-organizacyjne aspekty zarządzania zapasami.
- Uwarunkowania wyboru systemu zarządzania zapasami.
- Stochastyczne systemy sterowania zapasami.
- Zarządzanie zapasami w systemie planowania potrzeb materiałowych (Material Requiremnts Planning).
- Zarządzanie zapasami w koncepcji produkcji akurat na czas (Just in Time).
- Planowanie zapasów w łańcuchach dostaw.
- Przegląd metodyk zarządzania projektami.
Nauczysz się, jak zarządzać oraz optymalizować zapasy w firmie.
Transport i realizacja dostaw materiałów:
(8 godz.)
- Polityka kontraktów, warunki dostaw Incoterms, wybór środków transportu.
- Spedycja i usługi transportowe.
- Stawki i taryfy transportowe.
Dowiesz się, w jaki sposób dobrać właściwe środki transportów oraz poznasz zasady kontraktowania dostawców usług transportowych.
Mój potencjał w biznesie:
(8 godz.)
- Będziesz wiedział, jak zarządzać własnym potencjałem, aby rozwijać się we właściwym kierunku oraz odpowiednio komunikować się z partnerami biznesowymi.
Praca nad projektem:
(10 godz.)
- Przygotujesz pracę pisemną w ramach projektu praktycznego pod kierunkiem wykładowców kierunku oraz spis zagadnień do analizy w projekcie. Pisząc pracę i pracując nad projektem, będziesz ściśle współpracował z wykładowcą prowadzącym. Konsultacje odbywają się drogą mailową, telefoniczną lub osobiście poza zajęciami.
FORMA ZALICZENIA:
- Praca dyplomowa.