Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku zakupy w biznesie.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zakupy i ich znaczenie w organizacji
(8 godz.)
  • Rola zakupów i bezpieczeństwa materiałowego w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa.
  • Proces zakupów w organizacji.
  • Cykl zaopatrzenia w przedsiębiorstwie.
  • Otoczenie gospodarcze i czynniki kształtujące funkcję zakupów.
  • Uwarunkowania wewnętrzne zaopatrzenia przedsiębiorstwa.
  • Typy postępowań zakupowych.

Pozyskasz aktualną wiedzę o zarządzaniu procesem zakupowym w przedsiębiorstwie oraz dowiesz się, jak prognozować zakupy i jaki wpływ ma to na inne procesy w firmie.
 

Strategie zakupowe
(16 godz.)
  • Pojęcie i miejsce zakupów w procesie zarządzania strategicznego.
  • Rodzaje strategii zakupowych.
  • Procedura formułowania i wdrażania strategii logistycznej.
  • Miejsce zakupów w strukturze organizacyjnej.

Poznasz aktualne strategie zakupowe, metody jej formułowania oraz wdrażania w organizacji.
 

Zarządzanie łańcuchem dostaw
(8 godz.)
  • Istota, cele i uwarunkowania w zarządzaniu łańcuchami dostaw.
  • Procedura integrowania łańcuchów dostaw.
  • Techniki i technologie w zarządzaniu łańcuchami dostaw.
  • Zarządzanie łańcuchami dostaw.
  • Warunki transponowania doświadczeń zagranicznych.

Poznasz aktualne trendy i uwarunkowania w temacie zarządzania łańcuchem dostaw.
 

Ograniczanie kosztów w zakupach
(8 godz.)
  • Kumulacje zakupów.
  • Optymalne wielkości partii zakupowej.
  • Koszty odsetek.
  • Zysk płynący z zakupu większej partii materiału.
  • Możliwość generowania oszczędności z tytułu uproszczenia procesów logistycznych.

Zdobędziesz wiedzę na temat skutecznych metod ograniczania kosztów zakupów i poszukiwania optymalnych rozwiązań dla Twojej organizacji.
 

Wycena wartości relacji z dostawcami
(8 godz.)
  • Zarządzanie relacją z dostawcami w cyklu życia – nawiązanie, utrzymanie i rozwój relacji z dostawcą.
  • Komponenty wartości dostawcy z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa.
  • Wycena potencjału rynkowego dostawcy.
  • Wycena potencjału zasobowego dostawców.
  • Wykorzystanie rachunku kosztów w zarządzaniu relacją z dostawcą.
  • Controlling relacji z dostawcami.

Dowiesz się, jak wycenić potencjał dostawcy czy wybrać odpowiedniego dostawcę do SRM.
 

Organizacja i zarządzanie działem zakupów
(8 godz.)
  • Menedżer jako lider zespołu.
  • Efektywne kształtowanie przywództwa.
  • Przywództwo sytuacyjne a etapy rozwoju zespołu.
  • Organizacja pracy zespołowej.
  • Style zarządzania oraz style komunikacji.
  • Narzędzia rozwojowe pracowników.
  • Ewaluacja, kontrola i rozliczanie pracowników zespołu.
  • Zarządzanie zmianą i konfliktami w zespole.

Nauczysz się, jak skutecznie zarządzać zespołem zakupowym. 
 

Dobór członków zespołu zakupów
(8 godz.)
  • Proces rekrutacji.
  • Rola działu personalnego i jego wsparcie w procesie rekrutacji.
  • Analiza i opis stanowiska pracy oraz budowa profilu kandydata do pracy w zakupach.
  • Metody, techniki oraz narzędzie selekcji.
  • Zatrudnienie oraz adaptacja na stanowisku pracy.

Dowiesz się, jak budować zespół zakupowy w oparciu o takie narzędzia, jak np. macierz kompetencji.

Zarządzanie kategorią w zakupach
(8 godz.)
  • Proces zarządzania kategoriami zakupowymi według modelu PRIME™.

Zdobędziesz wiedzę, jak metodycznie budować kategorię zakupową i zarządzać nią.
 

Negocjacje w zakupach
(32 godz.)
  • Typologia osobowości w kontaktach z dostawcami i klientami.
  • Dobór technik negocjacyjnych względem dostawcy.
  • Umiejętności negocjacyjne – z certyfikatem Franklin University.

Zdobędziesz najbardziej skuteczne umiejętności wspomagające Cię w procesie negocjacji z różnymi typami dostawców.
 

Kryteria doboru i oceny dostawców
(8 godz.)
  • Źródła pozyskiwania informacji o dostawcach.
  • Analiza ofert i ich selekcja.
  • Kryteria  i metody oceny dostawców.
  • Zarządzanie bazą dostawców.

Dowiesz się, jak pozyskiwać informacje oraz jak oceniać dostawcę według właściwych kryteriów oceny i mierników efektywności.
 

Prawne aspekty zawierania umów handlowych
(8 godz.)
  • Rodzaje umów warunki umów.
  • Strony kontraktu handlowego.
  • Pułapki w zawieraniu kontraktów handlowych.

Będziesz wiedzieć, jak zabezpieczyć zakup produktów lub usług przez zastosowanie właściwych zapisów w umowach.
 

Zarządzanie relacjami z dostawcami
(16 godz.)
  • Procedura składania zamówień.
  • Kanały komunikacji z dostawcami.
  • Realizacja zamówień.
  • Mechanizmy kontroli jakości.

Dowiesz się, na czym polega SRM (Supplier Relationship Management), jak dobierać firmy oraz zarządzać projektem rozwojowym.
 

Zarządzanie zapasami
(8 godz.)
  • Ekonomiczno-organizacyjne aspekty zarządzania zapasami.
  • Uwarunkowania wyboru systemu zarządzania zapasami.
  • Stochastyczne systemy sterowania zapasami.
  • Zarządzanie zapasami w systemie planowania potrzeb materiałowych (Material Requiremnts Planning).
  • Zarządzanie zapasami w koncepcji produkcji akurat na czas (Just in Time).
  • Planowanie zapasów w łańcuchach dostaw.
  • Przegląd metodyk zarządzania projektami.

Nauczysz się, jak zarządzać oraz optymalizować zapasy w firmie.
 

Transport i realizacja dostaw materiałów
(8 godz.)
  • Polityka kontraktów, warunki dostaw Incoterms, wybór środków transportu.
  • Spedycja i usługi transportowe.
  • Stawki i taryfy transportowe.

Dowiesz się, w jaki sposób dobrać właściwe środki transportów oraz poznasz  zasady kontraktowania dostawców usług transportowych.
 

Mój potencjał w biznesie
(8 godz.)

Będziesz wiedział, jak zarządzać własnym potencjałem, aby rozwijać się we właściwym kierunku oraz odpowiednio komunikować się z partnerami biznesowymi.

Praca nad projektem
(10 godz.)

Przygotujesz pracę pisemną w ramach projektu praktycznego pod kierunkiem wykładowców kierunku oraz spis zagadnień do analizy w projekcie. Pisząc pracę i pracując nad projektem, będziesz ściśle współpracował z wykładowcą prowadzącym. Konsultacje odbywają się drogą mailową, telefoniczną lub osobiście poza zajęciami.

FORMA ZALICZENIA
  • Praca dyplomowa.