Opis kierunku
Studia w formule hybrydowej.
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym w formie hybrydowej. Część zajęć będzie odbywać się w formie tradycyjnej w salach wykładowych, a część w formie online na platformie MS Teams. W zajęciach uczestniczysz zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Lata pandemii przyniosły ogrom trudności w funkcjonowaniu ludzi na świecie. Już dziś zmagamy się z szeregiem konsekwencji izolacji dzieci, braku normalnych interakcji, działania w dynamice grupy i wielu innych czynników. Utrwalają się nienormatywne wzorce zachowań. Grupa dzieci i młodzieży została tymi problemami doświadczona szczególnie dotkliwie – zaburzony został proces socjalizacji, często połączony z brakiem wydolności wychowawczej opiekunów. Dlatego dziś tak ważna dla całego społeczeństwa i jego przyszłości jest praca terapeutów dzieci i młodzieży. Od ich skuteczności zależy bardzo wiele.
Studia podyplomowe na kierunku „Terapia dzieci i młodzieży” przygotowują nauczycieli do rozpoznawania i nazywania trudności w obszarze funkcjonowania ich podopiecznych. Uczą stawiania fachowej diagnozy i dobierania odpowiednich metod pracy wsparciowej z wychowankami. Studia dają także przestrzeń do poznania własnego potencjału terapeutycznego i korzystania z superwizji. Bardzo ważny dla skuteczności nauki jest fakt, że zajęcia, warsztaty i ćwiczenia prowadzą terapeuci, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą.
Cel studiów
- Rozwój wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia działań terapeutycznych, psychoedukacyjnych i wychowawczych w stosunku do dzieci i młodzieży oraz ich rodzin, umożliwiających rozumienie i rozwiązywanie problemów pacjenta z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym problemów osób w wieku rozwojowym i ich rodzin.
- Rozwijanie wysokich standardów funkcjonowania zawodowego (etyka zawodowa) w relacji z pacjentem, jego rodziną oraz we współpracy z przedstawicielami innych profesji zajmujących się udzielaniem wsparcia dzieciom i młodzieży z problemami psychicznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym dzieciom i młodzieży oraz ich rodzinom.
Korzyści
Uzyskane kompetencje zawodowe:
- planowanie strategii ukierunkowanych na redukcję czynników ryzyka rozwoju zaburzeń psychicznych i emocjonalnych oraz ich powikłań,
- ocena skuteczności wprowadzonych metod postępowania terapeutycznego,
- konceptualizacja problemu pacjenta z uwzględnieniem kontekstu środowiskowego, w tym w szczególności rodzinnego,
- budowanie autentycznej, pełnej akceptacji relacji z dzieckiem, z nastolatkiem jako fundamentu pod stworzenie warunków niezbędnych do wprowadzenia pożądanej zmiany,
- kompetencje w zakresie superwizowania pracy z podopiecznymi.
Uzyskane umiejętności
- diagnozowanie normatywnych i nienormatywnych aspektów rozwoju dzieci i młodzieży,
- rozpoznawanie czynników ryzyka nieprawidłowego rozwoju,
- wiedza na temat wpływu środowiska na powstawania zaburzeń zdrowia oraz na przebieg i trwałość wyników oddziaływań psychoedukacyjnych i terapeutycznych
- dobór formy i metody terapii w leczeniu, w szczególności dzieci i młodzieży,
- holistyczne ujmowanie problemów dziecka/nastolatka i rozumienia ich jako sposobu adaptacji do środowiska społecznego,
- projektowanie działań interwencyjnych,
- budowanie sieci wsparcia,
- wzmacnianie potencjału rozwojowego dziecka/nastolatka.
Dla kogo?
Studia adresowane są do wychowawców i nauczycieli II i III etapu edukacyjnego (klasy IV–VIII oraz szkół ponadpodstawowych) pragnących poszerzyć swoje kompetencje w zakresie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą.
Opinie
Ostatnie dwa lata były szczególnie trudne dla funkcjonowania ludzi na świecie, pandemia niosła i niesie za sobą szereg konsekwencji w postaci nowych nienormatywnych, ale utrwalanych wzorców zachowań. Zachowania owe widoczne są w każdych grupach wiekowych a szczególnie wśród dzieci i młodzieży, gdzie znacznie zaburzony został proces socjalizacji. Studia w zakresie terapii dzieci i młodzieży mają za zadanie przygotować nauczycieli do rozpoznawania i nazywania trudności w obszarze funkcjonowania podopiecznych. Na bazie fachowo zrobionej diagnozy słuchacze będą mogli dobierać odpowiednie metody pracy wsparciowej z wychowankami. Studia dadzą również przestrzeń do poznania własnego potencjału terapeutycznego oraz poznanie metod wsparcia dla siebie samego poprzez między innymi udział w zajęciach z zakresu superwizji. Zajęcia na naszych studiach prowadzą praktycy – terapeuci, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą.
Polecam gorąco!
Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Terapia dzieci i młodzieży.
Wykładowcy
Kontakt
Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji - studia podyplomowe, studia MBA
Budynek A, pokój nr 005
Młodzieżowa 31A 87-100 Toruń
87-100 Toruń
E-mail: studia SP anna.adamczyk@wsb.torun.pl; studia MBA kinga.kolodziej@wsb.torun.pl
Tel.:
studia podyplomowe +48 538 688 806
- pn: 08:00 - 16:00
- wt: 10:00 - 17:00
- śr: 08:00 - 16:00
- cz: 10:00 - 16:00
- pt: 08:00 - 15:00