Opis kierunku

Studia w formule hybrydowej.


Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym w formie hybrydowej. Część zajęć będzie odbywać się w formie tradycyjnej w salach wykładowych, a część w formie online na platformie MS Teams. W zajęciach uczestniczysz zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.

 

hybryda

Lata pandemii przyniosły ogrom trudności w funkcjonowaniu ludzi na świecie. Już dziś zmagamy się z szeregiem konsekwencji izolacji dzieci, braku normalnych interakcji, działania w dynamice grupy i wielu innych czynników. Utrwalają się nienormatywne wzorce zachowań. Grupa dzieci i młodzieży została tymi problemami doświadczona szczególnie dotkliwie – zaburzony został proces socjalizacji, często połączony z brakiem wydolności wychowawczej opiekunów.  Dlatego dziś tak ważna dla całego społeczeństwa i jego przyszłości jest praca terapeutów dzieci i młodzieży. Od ich skuteczności zależy bardzo wiele. 

Studia podyplomowe na kierunku „Terapia dzieci i młodzieży” przygotowują nauczycieli do rozpoznawania i nazywania trudności w obszarze funkcjonowania ich podopiecznych. Uczą stawiania fachowej diagnozy i dobierania odpowiednich metod pracy wsparciowej z wychowankami. Studia dają także przestrzeń do poznania własnego potencjału terapeutycznego i korzystania z superwizji. Bardzo ważny dla skuteczności nauki jest fakt, że zajęcia, warsztaty i ćwiczenia prowadzą terapeuci, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą. 

sp_sesjalato_65

Jeśli jesteś zainteresowany studiami podyplomowymi i chcesz dowiedzieć się więcej zostaw do siebie kontakt!
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.

 

Zostaw kontakt

kontakt

Cel studiów

  • Rozwój wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia działań terapeutycznych, psychoedukacyjnych i wychowawczych w stosunku do dzieci i młodzieży oraz ich rodzin, umożliwiających rozumienie i rozwiązywanie problemów pacjenta z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym problemów osób w wieku rozwojowym i ich rodzin.  
  • Rozwijanie wysokich standardów funkcjonowania zawodowego (etyka zawodowa) w relacji z pacjentem, jego rodziną oraz we współpracy z przedstawicielami innych profesji zajmujących się udzielaniem wsparcia dzieciom i młodzieży z problemami psychicznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym dzieciom i młodzieży oraz ich rodzinom. 

Korzyści

Uzyskane kompetencje zawodowe: 

  • planowanie strategii ukierunkowanych na redukcję czynników ryzyka rozwoju zaburzeń psychicznych i emocjonalnych oraz ich powikłań, 
  • ocena skuteczności wprowadzonych metod postępowania terapeutycznego, 
  • konceptualizacja problemu pacjenta z uwzględnieniem kontekstu środowiskowego, w tym w szczególności rodzinnego, 
  • budowanie autentycznej, pełnej akceptacji relacji z dzieckiem, z nastolatkiem jako fundamentu pod stworzenie warunków niezbędnych do wprowadzenia pożądanej zmiany, 
  • kompetencje w zakresie superwizowania pracy z podopiecznymi. 

Uzyskane umiejętności

  • diagnozowanie normatywnych i nienormatywnych aspektów rozwoju dzieci i młodzieży, 
  • rozpoznawanie czynników ryzyka nieprawidłowego rozwoju, 
  • wiedza na temat wpływu środowiska na powstawania zaburzeń zdrowia oraz na przebieg i trwałość wyników oddziaływań psychoedukacyjnych i terapeutycznych 
  • dobór formy i metody terapii w leczeniu, w szczególności dzieci i młodzieży, 
  • holistyczne ujmowanie problemów dziecka/nastolatka i rozumienia ich jako sposobu adaptacji do środowiska społecznego, 
  • projektowanie działań interwencyjnych, 
  • budowanie sieci wsparcia,  
  • wzmacnianie potencjału rozwojowego dziecka/nastolatka. 

Dla kogo?

Studia adresowane są do wychowawców i nauczycieli II i III etapu edukacyjnego (klasy IV–VIII oraz szkół ponadpodstawowych) pragnących poszerzyć swoje kompetencje w zakresie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą.

Opinie

dr Marta Małecka

Ostatnie dwa lata były szczególnie trudne dla funkcjonowania ludzi na świecie, pandemia niosła i niesie za sobą szereg konsekwencji w postaci nowych nienormatywnych, ale utrwalanych wzorców zachowań. Zachowania owe widoczne są w każdych grupach wiekowych a szczególnie wśród dzieci i młodzieży, gdzie znacznie zaburzony został proces socjalizacji.  Studia w zakresie terapii dzieci i młodzieży mają za zadanie przygotować nauczycieli do rozpoznawania i nazywania trudności w obszarze funkcjonowania podopiecznych. Na bazie fachowo zrobionej diagnozy słuchacze będą mogli dobierać odpowiednie metody pracy wsparciowej z wychowankami. Studia dadzą również przestrzeń do poznania własnego potencjału terapeutycznego oraz poznanie metod wsparcia dla siebie samego poprzez między innymi udział w zajęciach z zakresu superwizji. Zajęcia na naszych studiach prowadzą praktycy – terapeuci, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą.  

Polecam gorąco!

dr Marta Małecka

psychoterapeuta psychodynamiczny, seksuolog

Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Terapia dzieci i młodzieży.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

dr Marta Małecka
Katarzyna Szafrańska-Lejman
Joanna Wiśniewska
dr Marta Małecka

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, menadżer kierunku pedagogika na studiach I i II stopnia w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu oraz w Bydgoszczy oraz jednolitych studiów magisterskich – pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Posiada długoletnie doświadczenie w roli...

Kornel Jarzębiński

Właściciel firmy Studio Rozwoju Personalnego „Progress Line”, psychoterapeuta systemowy, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, pedagog, edukator rodzinny, coach, trener rozwoju osobistego, trener personalny, wykładowca współpracujący z uczelniami wyższymi i...

mgr Katarzyna Szafrańska-Lejman

Certyfikowana terapeutka TSR (przy PSTTSR), psycholog, absolwentka Akademii Bydgoskiej. W trakcie certyfikacji w kierunku specjalisty psychoterapii uzależnień. Umiejętności i doświadczenie psychoterapeutyczne zdobywa również w Polskim Instytucie Ericksonowskim (Kurs Psychoterapii...

Joanna Wiśniewska

Psycholog społeczny, psycholog wojskowy. Wykładowca na kierunku pedagogika oraz psychologia w WSB w Toruniu. Autorka artykułów i publikacji oraz prelegentka branżowych konferencji z zakresu psychologii społecznej. Psycholog-praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym. Prowadzi szkolenia z...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji - studia podyplomowe, studia MBA

Budynek A, pokój nr 005
Młodzieżowa 31A 87-100 Toruń
87-100 Toruń

E-mail: studia SP anna.adamczyk@wsb.torun.pl; studia MBA kinga.kolodziej@wsb.torun.pl
Tel.: studia podyplomowe +48 538 688 806

Godziny otwarcia:
  • pn: 08:00 - 16:00
  • wt: 10:00 - 17:00
  • śr: 08:00 - 16:00
  • cz: 10:00 - 16:00
  • pt: 08:00 - 15:00
Pobierz stronę do PDF