joanna rajang.png
dr Joanna Rajang

Od ponad 25 lat jest związana z biznesem, współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami i wykorzystuje psychologię na rzecz wzrostu efektywności i satysfakcji z pracy pracowników. Doktor psychologii i trener biznesu. Master Certificate Coach. Przede wszystkim praktyk. Towarzyszy organizacjom w procesach przechodzenia przez zmiany, w tym w procesach związanych z rozwijaniem relacji opartych jednocześnie na asertywności i współpracy. Na co dzień kieruje zespołem specjalistów w Personel System który realizuje strategiczne projekty rozwojowe dla firm i organizacji. Prowadzi sesje doradcze dla wyższej i średniej kadry menedżerskiej, specjalistów i konsultantów we wszelkich obszarach związanych z wykorzystaniem psychologii w biznesie oraz z zarządzaniem firmą, tworzeniem jej strategii, misji, kultury organizacyjnej. Praktykuje również jako coach, posiada akredytację na poziomie Master Coach w International Coaching Federation. Wspiera kadry między innymi takich działów w przedsiębiorstwach jak: Marketing, Sprzedaż, Zaopatrzenie, Łańcuch Dostaw, Informatyka, Technika, COK, Pion Obsługi Klienta, Telemarketing – ma zakontraktowanych ponad 3500h coachingowych.  W wolnym czasie piszę książki z obszaru praktycznego wykorzystania psychologii w biznesie. Jak dotąd ma na swoim koncie 6 książek i kilkadziesiąt publikacji naukowych. Ostatnio natomiast wydała książkę „Asertywny Rodzic” traktująca o tym jak reagować na zachowania różne, jak być stanowczym i jednocześnie łagodnym.

Adrianna Filiks

Opiekun merytoryczny kierunków: Akademia HR menedżera oraz Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi dla menedżerów w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i w Bydgoszczy.


Doświadczona konsultantka i trenerka, dyrektor personalny, coach, z ponad 18-letnią praktyką zawodową w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Ekspert w zakresie badania i wdrażania strategicznych obszarów ZZL takich, jak: opracowywanie i wdrażanie strategii personalnych, strategii zarządzania różnorodnością pokoleniową, zarządzania zmianą, zarządzania w oparciu o kompetencje, strategii szkolenia i rozwoju personelu. Na poziomie operacyjnym wykonywanie: rekrutacji i selekcji, opracowywanie i wdrażanie procesów OnBoardingowych, systemów motywacyjnych, systemów szkoleń - analiza potrzeb szkoleniowych, wdrażanie oceny pracy, prowadzenie AC/DC.


Z wykształcenia Psycholog organizacji i pracy, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również Podyplomowe Studium Prawa Pracy w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Jagielloński oraz Podyplomowe Studium Coachingu, a także międzynarodowe studia menedżerskie (EMBA) we Francuskim Instytucie Zarządzania.


Wyróżnienia zawodowe: I miejsce w konkursie Menedżer Szkoleń; laureatka konkursu Dyrektor Personalny Roku oraz specjalne wyróżnienie w konkursie Dyrektor Personalny Roku w kategorii „Styl i wizerunek HR”; I miejsce w Konkursie LIDER ZMIAN za najlepsze studium przypadku nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi; uzyskanie dla firmy certyfikatu „Godła” w programie Inwestor w Kapitał Ludzki.

Paulina Gocała

Ekspert z doświadczeniem (15 lat) w tworzeniu i zarządzaniu polityką rozwojową organizacji. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalista ds rozwoju, trener i Coach ICF. Specjalizuje się w szeroko rozumianych treningach i warsztatach menedżerskich (praca zespołowa, przywództwo i umiejętności motywacji, zarządzanie zmianą, zarządzanie efektywnością osobistą, komunikacja, negocjacje). Wykłada na zarzadzaniu i psychologii. Udziela wsparcia dydaktykom jak urozmaicić zajęcia aby studenci chętniej się angażowali. Autorka podręcznika dla studentów Kompetencje Managerskie, który cieszy się ogromna popularnością ponieważ napisany jest w przystępny sposób i dopasowany do pokolenia. Szkoliła takie firmy jak Orange Polska, Ikea, Salve Medica czy Hutchinson. Uczyła się pod okiem takich specjalistów jak Jacek Santorski. Współtwórczyni Turkusowych śniadań w Łodzi. Jej pasją jest towarzyszenie w rozwoju tym, którzy chcą się rozwijać w obszarach przywództwa (indywidualnego i zespołowego) oraz chcą stać się ekspertem w komunikowaniu się, motywowaniu, byciu asertywnym i rozwinąć umiejętności trenerskie. Jest przekonana, że podstawa pracy wykładowcy, trenera i coacha to uważne słuchanie ludzi, dzielenie się własną wiedzą o życiu i prowadzenie ich w takim kierunku, aby poczuli własną siłę sprawczą. Lubi ciężko pracować, aby osiągnąć cel. Ma wrodzoną niechęć do niepowodzeń i porażek. Przepada za ryzykiem („im trudniej, tym lepiej”). Zawsze poszukuje nowych rozwiązań dla starych problemów. Stara się działać dla dobra, rozwoju i korzyści innych. Wywieranie wpływu przez wymianę myśli jest dla niej podstawowym środkiem realizacji tych celów. Rozmiłowana w sportach czynnie uprawia biegi długodystansowe, triathlon na dystansie IM, spinning, pływanie.

 

Jacek Cymerman.jpg
Jacek Cymerman

Doświadczenie biznesowe zdobywa projektując i prowadząc szkolenia od 2002 roku. Praktykę biznesową nabył w takich firmach jak Orange Polska S.A., Burger King Poland S.A. oraz prowadząc własną działalność szkoleniowo – doradczą. W Orange Polska S.A. do 2013 r. pełnił funkcję Trenera Programowego, odpowiedzialnego za przygotowywanie i wdrażanie projektów rozwojowych dla menedżerów i trenerów wewnętrznych. Zarządzał zespołami projektowymi. W Burger King Poland S.A, do 2017 r. był menedżerem ds. szkoleń i rozwoju. Od 13 lat współpracuje z Uniwersytetem WSB Merito  Wrocław, Bydgoszcz, Toruń (wcześniej Wyższa Szkoła Bankowa).  Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania, obsługi klienta, psychologii rozwiązywania konfliktów, rozwoju umiejętności trenerskich oraz coachingowych. Projektuje  i realizuje szkolenia, zarządza merytorycznie projektami edukacyjnymi, realizuje projekty doradcze.

 

Doświadczenie szkoleniowe zdobył na sali w wersji offline  i online, realizując ponad 1200 dni szkoleniowych. W szczególności rozwijając kompetencje miękkie, menedżerskie i specjalistyczne właścicieli firm, menedżerów, ekspertów, specjalistów w wielu różnych branżach i instytucjach.

 

Specjalizuje się w tematach związanych z: rozwojem kompetencji menedżerskich, budowaniem  efektywności osobistej i zespołowej, zarządzania projektami, sprzedaży i obsługi Klienta, negocjacji handlowych, szeroko rozumianej komunikacji - F2F, telefonicznej i mailowej. Do rozwoju podchodzi jak do projektu i do procesu, szeroko planując różnorodne działania i wykorzystując dopasowane  narzędzia rozwojowe

Joanna Matuszewicz-Pawłowska.png
Joanna Matuszewicz - Pawłowska

Od 10  lat współpracuje z średnia kardą zarządzającą i realizuje złożone projekty szkoleniowo- coachingowe dla menedżerów różnych firm i organizacji. Jest trenerem kadry menadżerskiej kilku wiodących firm na rynku polskim. Ze względu na swoje doświadczenie zawodowe specjalizuje się w tematach związanych z zarządzaniem zespołem oraz ze sprzedażą i profesjonalną obsługa Klienta. Coaching wykorzystuje głownie w pracy z grupami oraz stosując różnorodne narzędzia coachingowe w służbie zarządzania.

Trenerka myślenia wizualnego, Rysowniczka konferencyjna. Prowadzi warsztaty dla kadry menedżerskiej ucząc jak rysunkiem można zwiększyć efektywność swoich wystąpień.
Zespoły handlowe uczy jak wykorzystać rysunek w sprzedaży i w prezentacji handlowej. Przygotowuje również pracowników firm, z którymi współpracuje do konkursów autoprezentacyjnych ucząc, jak można urozmaicić takie wystąpienie wprowadzając rysunek.

Ze względu na wieloletnie doświadczenie w pracy z Biznesem uczy i pokazuje jak wykorzystać rysunek i myślenie wizualne właśnie w tym obszarze i jak zwiększyć swoją skuteczność biznesową dzięki rysunkom.

Oprócz warsztatów z „Rysunek w biznesie” rysuje konferencje, wystąpienia, warsztaty. Zajmuje się facylitacją graficzną. Tworzy również rysunki do webinarów, live’ów i kursów on-line. Autorka kursu on-line „Rysunek w Biznesie”.