Laurencja Lewandowska

Pedagog, logopeda, terapeuta specyficznych trudności w uczeniu się, coach. Od 2002 r. dyrektor Szkoły Podstawowej nr 33 Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. Na wniosek rodziców zgłoszona do konkursu „Nauczyciel Roku 2016”, uzyskała aprobatę kapituły i została uhonorowana tym tytułem. Współpracuje z uczelniami wyższymi w Toruniu prowadząc zajęcia ze studentami w systemie stacjonarnym i zaocznym – kształcąc
przyszłych nauczycieli terapeutów niosących pomoc psychologiczno – pedagogiczna uczniom o specjalnych potrzebach rozwojowych, psychicznych, edukacyjnych i wychowawczych. Współpracuje z Ośrodkami Doskonalenia Nauczycieli prowadząc: warsztaty, szkolenia.
Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu podnoszenie jakości pracy polskich szkół poprzez pełnienie roli eksperta w różnorodnych przedsięwzięciach o zasięgu lokalnym  i ogólnopolskim. Wymienić tutaj należy: poradnictwo psychologiczno- pedagogiczne prowadzone w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej w celu ukazania, jak działać, by skutecznie pomagać uczniom oraz poradnictwo rodzinne - polegające na
wspieraniu  i rozwiązywaniu problemów rodziny, którego celem jest wypracowanie współpracy wychowawczo-edukacyjno-terapeutycznej nauczycieli, rodziców i uczniów. Jako doradca, ekspert metodyczny i organizacyjny wspomagała tworzenie klas terapeutycznych w: Gimnazjum nr 21 w Toruniu - 2007, SP w Gąskach - 2013, Gimnazjum nr 1 w Aleksandrowie Kujawskim - 2013.

Jest wielką wielbicielką wszystkich kotów.

Zdjęcie A. R..jpg
Agnieszka Reszkowska

Z wyboru nauczycielka. Pasjonatka swojej pracy i zawodu. Absolwentka pedagogiki UMK, studiów podyplomowych edukacji wczesnoszkolnej i  pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej; oraz kursu kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki. Wyznaje zasadę: „aby być dobrym nauczycielem należy być aktywnym uczniem” dlatego ustawicznie podnosi swoje kwalifikacje w trakcie wielu kursów i szkoleń. Nauczyciel dyplomowany, pedagog, terapeuta uczniów z trudnościami w uczeniu się, praktyk wykorzystujący w codziennej pracy z uczniami sprawdzone i nowatorskie metody pracy. Opiekun praktyk pedagogicznych studentów UMK. Doradca metodyczny nauczycieli terapii pedagogicznej w Centrum Kształcenia Ustawicznego-Toruńskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli. Autorka i realizatorka wielu form szkoleniowych dla nauczycieli w zakresie  organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pracy szkoleniowej popularyzuje najnowszą wiedzę merytoryczną w zakresie tematyki szkoleń, wykorzystuje metodykę pracy z dorosłymi, oraz doświadczenia pracy na różnych stanowiskach w szkole (nauczyciel, wicedyrektor, pedagog) jak również wiele sytuacji związanych z wykonywaniem zadań doradcy metodycznego. Współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej. Prowadzi kompleksowe wspomaganie szkół i placówek, koordynuje siecią współpracy i samokształcenia i nauczycieli.

Małgorzata Koc
Małgorzata Koc

Nauczyciel dyplomowany, II stopień specjalizacji zawodowej, doradca metodyczny wychowania przedszkolnego, ekspert komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych dla nauczycieli, trener programu „Klucz do uczenia się” oraz „Gimnastyki Paluszkowej” G.Dolya.  Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej - kierunek wychowanie przedszkolne, podyplomowych studiów pedagogiki korekcyjno-kompensacyjnej, oligofrenopedagogiki,  podyplomowych studiów w zakresie zarządzania i marketingu w oświacie. Wykładowca na kursach kwalifikacyjnych Terapii Pedagogicznej, Arteterapii, studiach podyplomowych i dziennych oraz licznych formach doskonalących dla nauczycieli. Członek założyciel, wieloletni wiceprezes i prezes Stowarzyszenia Edukacji Przedszkolnej „Inicjatywa i Twórczość” w Toruniu, współorganizatorka „Festiwalu Edukacji Przedszkolnej”, i „Kongresu Nauczycieli Wychowania Przedszkolnego” przedsięwzięć  promujących znaczenie  wychowania przedszkolnego w rozwoju dziecka, skierowanych do nauczycieli,  rodziców oraz studentów. 
Autorka licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających rozwój  wielorakich inteligencji małego dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzi autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu a także warsztaty z zakresu przygotowania dzieci do nauki liczenia, pisania i czytania.

Małgorzata Kutyła

Nauczyciel dyplomowany z 40 letnim doświadczeniem w pracy zawodowej. 

Oligofrenopedagog, pedagog, terapeuta, neuroterapeuta, arteterapeuta, doradca zawodowy. 
Podstawowe wykształcenie w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Coach, trener, instruktor wielu programów profilaktycznych i edukacyjno- wychowawczych. Wieloletni doradca metodyczny i nauczyciel konsultant w Centrum Kształcenia Nauczycieli Toruńskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli. Wykładowca na toruńskich uczelniach. Autorka wielu programów kształcenia
nauczycieli, doskonalenia , materiałów dydaktycznych i publikacji. Lider wczesnej profilaktyki w woj. kujawsko-pomorskim. Moją dewizą jest ustawiczne kształcenie i podnoszenie kompetencji osobistych i zawodowych. „Szklanka jest zawsze do połowy pełna…” zatem z optymizmem pedagogicznym podchodzę do wszelkich zmian i poszukuję twórczych rozwiązań. Kreatywna, z wieloma pasjami – artystyczna dusza wychodzącą często poza schematy. Wyzwaniem były dla mnie przez całe życie trudne przypadki i one właśnie składały się na mój rozwój i samodoskonalenie. Do pracy z dzieckiem podchodzę z wielką pokorą i cierpliwością.

Iwona Błaszkowska

Dyplomowany nauczyciel matematyki i terapeuta specyficznych trudności w uczeniu się matematyki w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej, absolwentka Podyplomowego Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej, wykładowca na kursach kwalifikacyjnych, studiach dziennych i podyplomowych oraz różnych formach doskonalących dla nauczycieli w zakresie pomocy dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki