Marlena Puchowska.jpg
mgr Marlena Puchowska

Neurologopeda afazjolog

Certyfikowany logopeda, członek Polskiego Związku Logopedów z wieloletnim stażem pracy w Klinice Neurologii Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. A. Jurasza w Bydgoszczy oraz w Collegium Medicum UMK, wykładowca na kilku uczelniach, menedżer służby zdrowia, dyrektor AFALOG Centrum Szkoleń i Neuroterapii. Autorka klinicznej Skali Oceny Dynamiki Afazji SODA oraz licznych publikacji z zakresu afazjologii. Autorka pomocy terapeutycznych dla pacjentów z afazją oraz cyklicznych szkoleń i warsztatów modułowych dla logopedów, pomysłodawca AFALOG CLUBU skupiającego pacjentów po udarach mózgu. Pasjonat tego, co dzieje się z ludzkim mózgiem, jego możliwościami jako centrum dowodzenia oraz metodach rekonwalescencji mózgu.

Magdalena Nosko-Goszczycka.jpg
mgr Magdalena Nosko-Goszczycka

Wykładowca z zakresu AAC na kierunku j Neurologopedii UMK, WSB, autorka książki: „AAC dla każdego. Podręcznik dla studentów, terapeutów i rodziców". Neurologopeda w NPPP w Kwidzynie, SPO Terapii i Rehabilitacji dla dzieci w Kwidzynie, logopeda grupy przedszkolnej Misie Niepublicznego Przedszkola Radość oraz Fundacji Pomocy Dzieciom Poszkodowanym w wypadkach Komunikacyjnych Wróć

Anna_Cysdorf.jpg
Anna Cysdorf

Z wykształcenia logopeda. Konsultantka metody RDI®, mama nastolatka z Zespołem Aspergera. Posiada wieloletnie, praktyczne doświadczenie w pracy Terapią Behawioralną, jak również terapiami towarzyszącymi: Metoda Weroniki Sherbourne, Integracji Sensorycznej, Nonviolent Communication, czy wreszcie Handle. Podwójna rola sprawia, że lepiej rozumie inne rodziny i ich potrzeby.

Marlena Kurowska.jpg
Dr Marlena Kurowska

Doktor nauk humanistycznych, językoznawca, logopeda, surdopedagog. Adiunkt w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Polonistyki Stosowanej, Wydziału Polonistyki. Logopeda w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej TOP w Warszawie.

RSobocinska.jpg
mgr Róża Sobocińska

 

Mgr pedagogiki UMK w Toruniu, logopeda (UG w Gdańsku), neurologopeda, specjalista w zakresie terapii osób jąkających się, emisji i higieny głosu, wczesnej interwencji logopedycznej oraz terapeuta trudności w czytaniu i pisaniu. Posiada II stopień specjalizacji logopedycznej oraz II stopień Alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych; I stopień Kursu –Terapia – Dotyk dla zdrowia (2009 r.). Doświadczenie zawodowe: 32 lata pracuje jako logopeda. Pracowała z osobami jąkającymi na Oddziale Foniatrycznym Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu. Prowadziła terapię logopedyczna w szkole, w przedszkolu i w Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej OLK-Med w Toruniu. Od 28 lat prowadzi swój gabinet logopedyczny. Współuczestniczyła w organizacji Podyplomowego Studium LogopedycznegoUMK w Toruniu (14 lat była wykładowcą) oraz Logopedii WSB w Toruniu i jest opiekunem tego kierunku oraz promotorem licznych prac dyplomowych studentów. Praktykowało u niej wielu studentów i absolwentów logopedii w gabinecie logopedycznym oraz na turnusach rehabilitacyjnych podczas grupowej, rodzinnej terapii osób z jąkaniem.  Prowadzi zajęcia dla studentów z przedmiotów z obszaru diagnozy i terapii logopedycznej i pedagogicznej. Od 1988 r. pracuje z dziećmi i młodzieżą jąkającą się. Od 1993 r. społecznie pomagała osobom jąkającym w ramach Klubu J w Toruniu i posiada 25-letni staż pracy jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych dla osób z jąkaniem. Ma doświadczenie w terapii dzieci z autyzmem (3,5-letniego chłopca, który obecnie ma 34 lata, jest po studiach i pracuje w Anglii.) Przez 20 lat prowadziła zajęcia metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne w szkole dla dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz teatr dziecięcy. Specjalizacja: Terapia osób jąkających się metodą holistyczną, która łączy wiele metod terapii jąkania; emisja głosu – terapia osób z chrypką, z trudnościami z głosem; opieka logopedyczna od poczęcia (wczesna interwencja logopedyczna) oraz terapia dzieci

z dysleksją. Wybrane publikacje: „Praktyczne sposoby radzenia sobie z blokami, z niepłynnościami w mówieniu”, „Komunikacja osób z jąkaniem w społeczeństwie”, „Profilaktyka jąkania i wczesna pomoc dziecku z jąkaniem”, „Praca czy zabawa. O motywowaniu dzieci do terapii jąkania się”, „Fenomen jąkania. Jak sobie radzić z jąkaniem”, „Dobór metody w terapii jąkania”, „O zaletach grupowej terapii osób jąkających się na turnusach rehabilitacyjnych”, „Terapia logopedyczna a problemy wychowawcze w rodzinie”. Zainteresowania: psychologia, wędrówki górskie.

Liliana Borowicz.jpg
Liliana Borowicz

Jestem pedagogiem, neurologopedą, terapeutą metody Prechtle’a oraz terapeutą metody B. Padovan. Pracuję w K-P Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy, w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 im dr Antoniego Jurasza w Klinice Pediatrii Alergologii i Gastroenterologii  oraz na oddziale Klinicznym Chirurgii Ogólnej Dzieci i Młodzieży.  Współpracuję z Centrum Medycznym  Clinic Derm w Bydgoszczy.  Swoją wiedzę przekazuję studentom uczelni wyższych, uczestnikom szkoleń oraz rodzicom.  

Zakres pracy: diagnoza neurologopedyczna noworodków oraz niemowląt, która opierają się przede wszystkim na ocenie budowy jamy ustnej i odruchowych reakcji oralnych, ocenie odruchów orofacjalnych, ocenie efektywności pobierania pokarmu oraz kontroli obszaru ustno-twarzowego, badanie metodą Prechtle’a mające na celu wykrycie wczesnych uszkodzeń i dysfunkcji mózgu, ocena zakresu trudności w karmieniu na podstawie klasyfikacji B. Kerznera, postępowanie terapeutyczne w przypadku zaburzeń połykania dotyczące fazy ustno-gardłowej spowodowanej między innymi: nieprawidłowościami w budowie anatomicznej jamy ustnej, niedojrzałością funkcji orofacjalnych, nieprawidłowym napięciem mięśniowym, terapeutyczna higiena jamy ustnej, badanie rozwoju mowy oraz terapia w przypadku zaburzeń ORM. Prywatnie jestem żoną i mamą dwójki dzieci