Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Negocjacje w biznesie.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Istota negocjacji
(16 godz.)
  • Dynamika i struktura procesu negocjacji.
  • Rodzaje negocjacji.
  • Modele prowadzenia negocjacji.
  • Cele negocjacji.
  • Pojęcia negocjacyjne.

Słuchacz pozna praktyczny sposób proces negocjacji, zdobędzie umiejętność stawiania celów negocjacji, pozna pojęcia związane z negocjacjami i sposoby wykorzystania określonych stylów, strategii i technik negocjacyjnych.

Psychologia komunikacji interpersonalnej
(16 godz.)
  • Postawy w negocjacjach.
  • Osobowość.
  • Style myślenia.
  • Zasady skutecznej komunikacji.
  • Umiejętne i skuteczne przekonywanie.
  • Przeszkody w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji.
  • Blokady komunikacji – nadmierny stres i emocje.
  • Konflikt.
  • Asertywność jako obrona przed manipulacją.

Słuchacz zdobędzie umiejętność dostrzeżenia jak sposób myślenia i postrzegania oraz osobowość wpływa m.in. na komunikowanie się z partnerami w biznesie, ocenę zachowań i postaw innych.

Etyka negocjatora
(8 godz.)
  • Wybrane aspekty etyki  w negocjacjach.
  • Dylematy moralne oraz konsekwencje stosowania wybranych nieetycznych zachowań.
  • Model podejmowania decyzji zgodnie z zasadami etyki.
  • Etyczne modele sytuacji negocjacyjnej.

W ramach modułu uczestnik nabędzie umiejętność podejmowania decyzji zgodnie z zasadami etyki w negocjacjach.

Przygotowanie do negocjacji
(8 godz.)
  • Przygotowanie mentalne i operacyjne (procesowe).
  • Scenariusz negocjacji.
  • Arkusz przygotowań i planowania negocjacji.

W ramach modułu uczestnik nabędzie umiejętności dotyczące przygotowania się do negocjacji niezależnie od jego przedmiotu, będzie umiał wykonać matrycę przygotowań do negocjacji niezależnie od przedmiotu negocjacji.

Kontekst kulturowy w negocjacjach
(8 godz.)
  • Znaczenie różnic kulturowych w negocjacjach międzynarodowych.
  • Uczestnicy – partnerzy negocjacji a różnice kulturowe.

W ramach modułu uczestnik pozna podstawowe mechanizmy i narzędzia w negocjacjach międzynarodowych.

Design Thinking jako narzędzie w negocjacjach
(16 godz.)
  • Etapy projektowania metodyki „DT”.
  • Praca zespołowa, skierowana na rozwiązanie wyzwania projektowego.
  • Narzędzia „DT” przydatne do doskonalenia procesów negocjacyjnych.

W ramach modułu uczestnik m.in. przejdzie przez wszystkie etapy projektowania metodyki Design Thinking; doświadczy angażującej pracy zespołowej, skierowanej na rozwiązanie wyzwania projektowego  oraz pozna narzędzia przydatne do doskonalenia procesów negocjacyjnych.

Aspekt ekonomiczny w negocjacjach biznesowych
(16 godz.)
  • Wykorzystanie danych ze sprawozdawczości finansowej w procesach decyzyjnych.
  • Sprawozdawczość finansowa jako źródło informacji o parterze negocjacyjnym.
  • Przygotowanie dokumentów transakcyjnych i negocjacyjnych.

Słuchacz pozna określone narzędzia ekonomiczne stosowane w negocjacjach biznesowych.

Problematyka prawna w negocjacjach biznesowych
(8 godz.)
  • Wiedza o prawnych i organizacyjnych aspektach funkcjonowania procesu negocjacji.
  • Rola prawnika w negocjacjach.
  • Klauzule negocjacyjne podlegające i niepodlegające negocjacjom.
  • Poufność procesu negocjacji w świetle polskich przepisów.

W ramach modułu uczestnik nabywa podstawową wiedzę w zakresie zastosowania prawa w negocjacjach.

Trening negocjacji
(56 godz.)
  • Wspólna prac nad znalezieniem praktycznych rozwiązań ułatwiających pracę negocjatora.
  • Szczegółowa analiza zachowań zarówno pozytywnych jak i negatywnych – informacja zwrotna.
  • Źródła siły  w negocjacjach.

Słuchacz w tym module nabędzie praktyczne umiejętności negocjacyjne w różnych sytuacjach biznesowych.

Mistrz negocjacji
(8 godz.)
  • Wiem co – wiem jak i potrafię – chcę i jestem gotowy wykorzystać swoją wiedzę.
  • Negocjacje dwustronne i zespołowe.
  • Negocjacje wielostronne.

W ramach modułu uczestnik nabędzie umiejętność prowadzenia negocjacji dwustronnych oraz wielostronnych.

FORMA ZALICZENIA
  • Zaliczenie poszczególnych modułów – quizy i aktywny udział.
  • Aktywny udział w symulacjach negocjacji  w parach i w zespole negocjacyjnym na podstawie opracowanego scenariusza uwarunkowań oraz założonych celów negocjacji.