Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Negocjacje w biznesie.
Istota negocjacji
(16 godz.)
- Dynamika i struktura procesu negocjacji.
- Rodzaje negocjacji.
- Modele prowadzenia negocjacji.
- Cele negocjacji.
- Pojęcia negocjacyjne.
Słuchacz pozna praktyczny sposób proces negocjacji, zdobędzie umiejętność stawiania celów negocjacji, pozna pojęcia związane z negocjacjami i sposoby wykorzystania określonych stylów, strategii i technik negocjacyjnych.
Psychologia komunikacji interpersonalnej
(16 godz.)
- Postawy w negocjacjach.
- Osobowość.
- Style myślenia.
- Zasady skutecznej komunikacji.
- Umiejętne i skuteczne przekonywanie.
- Przeszkody w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji.
- Blokady komunikacji – nadmierny stres i emocje.
- Konflikt.
- Asertywność jako obrona przed manipulacją.
Słuchacz zdobędzie umiejętność dostrzeżenia jak sposób myślenia i postrzegania oraz osobowość wpływa m.in. na komunikowanie się z partnerami w biznesie, ocenę zachowań i postaw innych.
Etyka negocjatora
(8 godz.)
- Wybrane aspekty etyki w negocjacjach.
- Dylematy moralne oraz konsekwencje stosowania wybranych nieetycznych zachowań.
- Model podejmowania decyzji zgodnie z zasadami etyki.
- Etyczne modele sytuacji negocjacyjnej.
W ramach modułu uczestnik nabędzie umiejętność podejmowania decyzji zgodnie z zasadami etyki w negocjacjach.
Przygotowanie do negocjacji
(8 godz.)
- Przygotowanie mentalne i operacyjne (procesowe).
- Scenariusz negocjacji.
- Arkusz przygotowań i planowania negocjacji.
W ramach modułu uczestnik nabędzie umiejętności dotyczące przygotowania się do negocjacji niezależnie od jego przedmiotu, będzie umiał wykonać matrycę przygotowań do negocjacji niezależnie od przedmiotu negocjacji.
Kontekst kulturowy w negocjacjach
(8 godz.)
- Znaczenie różnic kulturowych w negocjacjach międzynarodowych.
- Uczestnicy – partnerzy negocjacji a różnice kulturowe.
W ramach modułu uczestnik pozna podstawowe mechanizmy i narzędzia w negocjacjach międzynarodowych.
Design Thinking jako narzędzie w negocjacjach
(16 godz.)
- Etapy projektowania metodyki „DT”.
- Praca zespołowa, skierowana na rozwiązanie wyzwania projektowego.
- Narzędzia „DT” przydatne do doskonalenia procesów negocjacyjnych.
W ramach modułu uczestnik m.in. przejdzie przez wszystkie etapy projektowania metodyki Design Thinking; doświadczy angażującej pracy zespołowej, skierowanej na rozwiązanie wyzwania projektowego oraz pozna narzędzia przydatne do doskonalenia procesów negocjacyjnych.
Aspekt ekonomiczny w negocjacjach biznesowych
(16 godz.)
- Wykorzystanie danych ze sprawozdawczości finansowej w procesach decyzyjnych.
- Sprawozdawczość finansowa jako źródło informacji o parterze negocjacyjnym.
- Przygotowanie dokumentów transakcyjnych i negocjacyjnych.
Słuchacz pozna określone narzędzia ekonomiczne stosowane w negocjacjach biznesowych.
Problematyka prawna w negocjacjach biznesowych
(8 godz.)
- Wiedza o prawnych i organizacyjnych aspektach funkcjonowania procesu negocjacji.
- Rola prawnika w negocjacjach.
- Klauzule negocjacyjne podlegające i niepodlegające negocjacjom.
- Poufność procesu negocjacji w świetle polskich przepisów.
W ramach modułu uczestnik nabywa podstawową wiedzę w zakresie zastosowania prawa w negocjacjach.
Trening negocjacji
(56 godz.)
- Wspólna prac nad znalezieniem praktycznych rozwiązań ułatwiających pracę negocjatora.
- Szczegółowa analiza zachowań zarówno pozytywnych jak i negatywnych – informacja zwrotna.
- Źródła siły w negocjacjach.
Słuchacz w tym module nabędzie praktyczne umiejętności negocjacyjne w różnych sytuacjach biznesowych.
Mistrz negocjacji
(8 godz.)
- Wiem co – wiem jak i potrafię – chcę i jestem gotowy wykorzystać swoją wiedzę.
- Negocjacje dwustronne i zespołowe.
- Negocjacje wielostronne.
W ramach modułu uczestnik nabędzie umiejętność prowadzenia negocjacji dwustronnych oraz wielostronnych.
FORMA ZALICZENIA
- Zaliczenie poszczególnych modułów – quizy i aktywny udział.
- Aktywny udział w symulacjach negocjacji w parach i w zespole negocjacyjnym na podstawie opracowanego scenariusza uwarunkowań oraz założonych celów negocjacji.