Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Mindfulness w biznesie.
Naukowe podstawy uważności
(24 godz.)
- Korzenie uważności
- Psychologiczne modele uważności
- Psychologia Ja
- Neurobiologia medytacji
W drodze do uważnej organizacji
(16 godz.)
- Psychologia pozytywna w praktyce biznesowej
- Wykorzystanie założeń organizacji opartych na zaufaniu – studia przypadków
- Uspokojony umysł – wziąć tabletkę, czy trenować uważność? Wyniki badań potwierdzających skuteczność uważności oraz treningu sprawniejszych działań
Uważność w pracy Lidera
(32 godz.)
- Neuronauka i biznes
- Rozwijanie uważności: MBSR, MBCT, MBLC
- Dlaczego uważność – studia przypadków firm, które wprowadziły uważność do organizacji, dzięki czemu zwiększyły efektywność i satysfakcję z pracy
- Paradoks czasu wg Zimbardo
- Mapa Lidera – wartości, rozum i serce
- Różnorodność w zespole - typologia osobowości Harvard DISC + BAI
- Uważność w komunikacji z pracownikami
Współczesne teorie świadomości praktyczne wykorzystanie w biznesie
(16 godz.)
- Teoria K. Wilbera
- Teorie D. Hawkinsa
- Teoria R.W Porges
Mindfulness i regulacja emocji w biznesie – praktyka
(32 godz.)
- Myśli i emocje w pracy Lidera
- Awersja, która wywołuje opór, czyli dlaczego zwlekamy?
- Elastyczność psychologiczna i otwartość na doświadczenie
- Skupianie uwagi i poszerzanie uwagi
- Dlaczego droga „na skróty” nie działa? Czyli od samopoznania do samoregulacji a nie odwrotnie
- Ciało jako barometr
- Oddech jako narzędzie
- Integracja Umysł-Emocje-Ciało
Narzędzia uważnego rozwijania pracowników – praktyka
(32 godz.)
- Proces grupowy
- Coaching
- Zen coaching
- Mentoring
Trening uważności dla Lidera – kurs Oxford MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy) + dzień uważności
(24 godz.)
- Świadomość i automatyczny pilot
- Życie w myślach
- Zbieranie rozproszonych myśli- zamieszkaj w teraźniejszości
- Rozpoznawanie awersji
- Przyzwalanie/zostawianie własnemu biegowi
- Myśli nie są faktami
- Jak zadbać o siebie najlepiej?
- Podtrzymywanie i rozwijanie nowych umiejętności
Forma zaliczenia
Test kompetencji