Inga Brzezińska

Odpowiedzialna i dobrze zorganizowana, z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną. Empatyczna, nastawiona na rozwój i stale podnosząca kwalifikacje aby nieść pomoc i podnosić jakość życia swoim podopiecznym. Od stycznia 2015 zatrudniona w hospicjum "Nadzieja" - oddział pielęgnacyjno - opiekuńczy (stanowisko oligofrenopedagog - terapeuta). Terapeuta integracji sensorycznej, instruktor masaży Shantala Specjal Care według metodyki holenderskiej, terapeuta Motor Skills Learning.

mgr Aleksandra Iwaniuk

Pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, pedagog opiekuńczo - wychowawczy, oligofrenopedagog. Pracuje 18 lat w zawodzie w tym: z dziećmi z autyzmem, niedostosowanymi społecznie, praca z dziećmi  rozpoczynającymi naukę szkolną.

Lek Dagmara Omieczyńska-Nastaj

Specjalista psychiatra dorosłych, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychoterapeuta psychoanalityczny. Pracowała na Oddziale Psychiatrii Dorosłych, następnie na Oddziale oraz w Poradni Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Odbyła liczne staże szkoleniowe w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w Klinice Psychiatrii w Krakowie i w Gdańsku. Od 10 lat prowadzi swoją praktykę „Sensoria” w Iławie. Ukończyła szkolenie w Studium Psychoterapii Psychoanalitycznej w Warszawie. W pracy łączy psychoterapeutyczne myślenie o pacjencie z  postępowaniem lekarskim.
 

Dr Ewa Binkuńska

Logopeda, językoznawca, specjalność emisja i higiena głosu oraz wczesna interwencja logopedyczna.
Pracę jako logopeda rozpoczęła w 1996 roku. Od 2009 roku pracowała jako adiunkt na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, od 2014 pracuje jako adiunkkt w Katedrze Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego.
Prowadzi terapię logopedyczną z osobami dorosłymi z zaburzeniami głosu oraz z dziećmi z zaburzeniami mowy. 
Od 2011 roku przewodnicząca Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Publikacje (wybór):
• Binkuńska E. (2012), Higiena i emisja głosu mówionego, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.
• Binkuńska E. (2011), Poziom wiedzy nauczycieli z zakresu higieny i emisji głosu, [w:] Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, red. A. Bogaj, E. Hoffmann, S. Kwiatkowski, M. Szymański, red. naukowy R. Gerlach, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa, s. 60-66, nr 2(114) 2011.
• Binkuńska E. (2014), Wykorzystanie rezonatorów w emisji głosu mówionego, [w:] Forum Logopedy, red. naczelny Lucyna Latajka, red. merytoryczny A. Walencik-Topiłko, lipiec 2014 (nr 2), s. 50-53.
• Binkuńska E., Głos w kreowaniu wizerunku, [w:] Logopedia artystyczna; (w druku)
• Binkuńska E., Emocjonalne podłoże posługiwania się głosem, [w:] Logopedia artystyczna. (w druku)
•  Szmalec J., Binkuńska E., Kozakiewicz K., "Support psychomotor development through stimulation through SI therapy in a 15-year-old girl with Asperger syndrome – case analysis." - ScieConf 2018, ISSN: 1339-9071, CD ROM ISSN: 1339-3561, ISBN: 978-80-554-1465
• Binkuńska E. Szmalec J (2018). Obraz zaburzeń komunikacji oraz rozwoju motoryki u osób z Zespołem Dravet. Biuletyn logopedyczny, NR 32, 2018, Zarząd Główny PTL, s. 99-112.
• Szmalec J., Binkuńska E., Paczkowska A., Kaciska M. (2018). Wspomaganie rozwoju psychoruchowego oraz językowego poprzez stymulację terapią integracji sensorycznej w przypadku zespołu Aspergera. Biuletyn logopedyczny, NR 32, 2018, Zarząd Główny PTL, s. 71-88.
 

dr Grzegorz Brzuzy

Pedagog, Tyflopedagog, Psycholog oraz Terapeuta Integracji Sensorycznej.  Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami.  Specjalista w zakresie problemów osób z niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem osób niewidomych i niedowidzących. Obecnie zatrudniony w Fundacji Społeczno-Charytatywnej „Pomoc Rodzinie i Ziemi”, która prowadzi Hospicjum dla Dzieci Nadzieja. W 2019 r.  ukończył szkolenie z zakresu „Instruktor Masażu Shantala – Special Care”. Jest również autorem wielu artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych poświęconych problematyce jakości życia, edukacji zdrowotnej  oraz związanych z problemami osób z niepełnosprawnością i ich rodzin.

dr Jacek Szmalec

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Tytuł rozprawy doktorskiej „Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu funkcji motorycznych i kształtowaniu gotowości dzieci 5-6 letnich”. Opiekun kierunku, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta zajęciowy, rewalidator osób chorych. Specjalista wczesnego wspomagania, właściciel gabinetów integracji sensorycznej w Ostródzie. Od ponad 20 lat specjalista - pedagog Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Szymanowie. Od kilku lat związany z Mazurskim Centrum Szkoleń.

Trener następujących metod terapeutycznych:

  • jeden z prekursorów terapii ręki w Polsce,
  • trener integracji odruchów według INPP,
  • trener masażu Shantala Special Care według metodyki holenderskiej,
  • trener Dyspraxi.

Ponadto ukończył następujące szkolenia specjalistyczne: NDT Bobath w terapii zajęciowej, Terapeuta integracji sensorycznej, ukończył kursy w Polsce jak również w Grecji, metoda Prehtl’a, metoda AHA  oraz inne metody pedagogiczne i fizjoterapeutyczne.

dr med. Urszula Bernatowicz-Łojko

Dr med.  pediatra, specjalista neonatolog na Oddziale Noworodkówi Intensywnej Terapii Neonatologicznej w Wojewódzkim Szpitalu  Zespolonym im. L.Rydygiera w Toruniu, konsultant laktacyjny z certyfikatem międzynarodowym IBCLC, jest konsultantem klinicznym Banku Mleka Kobiecego w Toruniu, koordynatorka programu "Mamy mleko dla wcześniaka w województwie kujawsko-pomorskim", autorka publikacji dotyczących problematyki neonatologicznej, laktacyjnej, wczesnej interwencji rozwojowej noworodków i niemowląt, członek Rady Naukowej Fundacji Bank Mleka Kobiecego.  

dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, profesor Kazimierz Wielkiego w Bydgoszczy, visiting professor Uniwersytetu im. M. Utemisowa w Uralsku / Kazachstan; pedagog specjalny - surdopedagog, psycholog, logopeda, absolwentka studiów podyplomowych Coaching i mentoring w edukacji, szkoleń i kursów dotyczących pomocy psychospołecznej i pracy z osobami z niepełnosprawnością, m.in. w zakresie wczesnej interwencji, pomocy psychospołecznej osobom z doświadczeniami traumy. Kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW, Konsultantka ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zgierzu, organizatorka licznych szkoleń i warsztatów metodycznych z zakresu pracy z dzieckiem ze SPE, koordynatorka sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli „Praca z osobami z głębszą niepełnosprawnością intelektualną”. Autorka wielu publikacji dotyczących specjalnych potrzeb i pracy z osobami z niepełnosprawnością, zaburzeniami rozwojowymi, psychicznymi, schizofrenią i ich rodzinami.
Autorka licznych publikacji w Polsce i poza granicami kraju.
 

mgr Joanna Sebastian

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, którą ukończyłam w 2002 roku na wydziale fizjoterapii. Od 2012 roku jestem specjalistą fizjoterapii. Obecnie pracuję w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK jako nauczyciel akademicki oraz w szpitalu im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy na oddziałach pediatrycznych jako fizjoterapeuta. Zajmuję się rehabilitacją dzieci co jest dla mnie zarówno przyjemnością jak i wyzwaniem.
Dla dzieci niesprawnych ruchowo fizjoterapia to bardzo ważny element procesu terapii, a dla rodziców często najważniejszy. Terapeuta powinien postarać się, aby rehabilitacja dziecka to nie było tylko to, co dzieje się na sali gimnastycznej. Ważne jest, aby właściwą formę aktywności zapewnić dzieciom również w domu, żłobku, przedszkolu, a później w szkole. Dzieci cechuje biologiczna potrzeba ruchu, przez cały czas pozostają w gotowości do działania, przy pomocy ruchu zdobywają, odkrywają i poznają świat. Zdobywanie przez dziecko nowych doświadczeń, przyswajanie, analizowanie i wykorzystywanie ich w sposób aktywny i funkcjonalny, uzależnione jest w dużym stopniu od odpowiedniego doboru metody rehabilitacji, a wcześniej od odpowiednio wczesnego zdiagnozowania zaburzenia. U podstaw działalności fizjoterapeuty powinno leżeć przekonanie, że wczesna diagnostyka, a następnie skoordynowana, kompleksowa i wielokierunkowa pomoc, obejmująca zarówno dziecko, jak i jego rodziców, pozwala na uniknięcie niepełnosprawności lub znaczne ograniczenie jej skutków.
W swojej praktyce pracuję z dziećmi z bardzo różnymi problemami min.:
- dziećmi z ryzyka,
- z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- przepukliną oponowo rdzeniową,
- wadami rozwojowymi,
- zespołem wad wrodzonych,
- z dziećmi powtarzającymi ten sam wzorzec ruchu,
- obniżonym napięciem,
- złym rozkładem napięcia,
- dziećmi z zespołem Downa,
- problemami z integracją sensoryczną,
- z asymetrią z ciała, z przemieszczeniem w obrębie głowy, twarzy,
- ze stopami szpotawymi, koślawymi,
- dziećmi nie zatrzymującymi wzroku,
- mającymi problem nie tyle z widzeniem co ze sposobem pracy oczu,
- mającymi kłopoty z powodu pielęgnacji niedostosowanej do dziecka,
Kursy
Metoda NDT-Bobath:
· kurs NDT-Bobath Basic, Żilina, Słowacja 2008-2009
Metoda Vojty:
· kurs "Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi", Wrocław 2008-2010 
kurs odświeżający dla terapeutów metody Vojty
Vojta-IVG-Refresher, Wrocław 2010, Opole 2013, Szczecin 2015, Gdynia 2016, Bydgoszcz 2017
Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy i skolioz z wykorzystaniem elementów znanych metod terapeutycznych