Opis kierunku

UWAGA!

Aktualnie nie prowadzimy rekrutacji na ten kierunek.
Zostaw kontakt, poinformujemy Cię kiedy ruszy nowa rekrutacja.

 

Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450). 

Studia mają przygotować do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej. Ponadto wskażemy kierunki planowania działań, wyposażymy słuchacza w praktyczną wiedzę na temat funkcjonalnej pracy z dzieckiem i osobą dorosłą z zaburzeniami rozwojowymi i ruchowymi, konstruowania programów terapeutycznych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju oraz konstruowania programów dla dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i osoby dorosłej z zaburzeniami sensorycznymi.

Celem studiów podyplomowych na kierunku Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia dzieci, jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności z zakresu standardów diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz procesów diagnozy integracji sensorycznej. Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów jak i absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi.

Co zyskujesz?

  • Integracja Sensoryczna to zdolność do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia. Wyłącznie dzięki sprawnie działającemu układowi nerwowemu możemy, porządkować, segregować i składać   płynące do nas informacje i bodźce. Prawidłowa organizacja wiadomości płynąca z ciała i środowiska jest używana do planowania i zachowania pozycji ciała, planowania ruchu, odpowiedniego napięcia mięśniowego, adekwatnego reagowania na bodźce, właściwego reagowania emocjonalnego. Od przebiegu tych procesów dokonujących się w ośrodkowym układzie nerwowym zależy wiele procesów takich jak: prawidłowy wzorzec postawy, ruchu, rozwój mowy, umiejętność czytania, pisania, liczenia. Celem studiów podyplomowych na kierunku Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia dzieci, jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności z zakresu standardów diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz procesów diagnozy integracji sensorycznej.

Korzyści

  • Studia mają przygotować do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej. Ponadto wskażemy kierunki planowania działań, wyposażymy słuchacza w praktyczną wiedzę na temat funkcjonalnej pracy z dzieckiem i osobą dorosłą z zaburzeniami rozwojowymi i ruchowymi, konstruowania programów terapeutycznych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju oraz konstruowania programów dla dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i osoby dorosłej z zaburzeniami sensorycznymi.

Dla kogo?

  • Oferta skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów jak i absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi.
  • Ukończenie Studiów Podyplomowych z  zakresu Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia dzieci, daje kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Uczestnicy otrzymają urzędowe świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych oraz certyfikat potwierdzający ich kwalifikacje zgodnie z rozporządzeniem MEN. Otrzymane certyfikaty Terapeuty SI potwierdzać będą zdobyte kwalifikacje do prowadzenia obserwacji diagnostyczno-klinicznej i terapii metodą Integracji Sensorycznej.

Nie czekaj, wypełnij formularz rejestracyjny i zgłoś się na studia już dziś.

do 11 stycznia
studia
1000 zł
taniej

Zapisując się do 15 marca, zyskujesz 700 zł:

  • 300 zł dzięki zniżce w czesnym
  • 400 zł dzięki zniżce w opłacie wpisowej.

Jeśli jesteś absolwentem WSB, zyskujesz - 1200 zł:

  • 800 zł zniżki w czesnym
  • 400 zł zniżki w opłacie wpisowej.

Promocja dotyczy oferty dostępnej w rekrutacji zimowej.

Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia dzieci.

Liczba miesięcy nauki: 15
Liczba godzin: 385 + 60 godz. praktyk
Liczba zjazdów: 23
Liczba semestrów: 3
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Inga Brzezińska
mgr Aleksandra Iwaniuk
Lek Dagmara Omieczyńska-Nastaj
Dr Ewa Binkuńska
dr Grzegorz Brzuzy
dr Jacek Szmalec
dr med. Urszula Bernatowicz-Łojko
dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik
mgr Joanna Sebastian
Inga Brzezińska

Odpowiedzialna i dobrze zorganizowana, z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną. Empatyczna, nastawiona na rozwój i stale podnosząca kwalifikacje aby nieść pomoc i podnosić jakość życia swoim podopiecznym. Od stycznia 2015 zatrudniona w hospicjum...

mgr Aleksandra Iwaniuk

Pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, pedagog opiekuńczo - wychowawczy, oligofrenopedagog. Pracuje 18 lat w zawodzie w tym: z dziećmi z autyzmem, niedostosowanymi społecznie, praca z dziećmi  rozpoczynającymi naukę szkolną.

Lek Dagmara Omieczyńska-Nastaj

Specjalista psychiatra dorosłych, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychoterapeuta psychoanalityczny. Pracowała na Oddziale Psychiatrii Dorosłych, następnie na Oddziale oraz w Poradni Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Odbyła liczne staże szkoleniowe w Instytucie...

Dr Ewa Binkuńska

Logopeda, językoznawca, specjalność emisja i higiena głosu oraz wczesna interwencja logopedyczna.
Pracę jako logopeda rozpoczęła w 1996 roku. Od 2009 roku pracowała jako adiunkt na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, od 2014 pracuje jako adiunkkt w Katedrze Logopedii...

dr Grzegorz Brzuzy

Pedagog, Tyflopedagog, Psycholog oraz Terapeuta Integracji Sensorycznej.  Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Posiada...

dr Jacek Szmalec

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Tytuł rozprawy doktorskiej „Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu funkcji motorycznych i kształtowaniu gotowości dzieci 5-6 letnich”. Opiekun kierunku, oligofrenopedagog, fizjoterapeuta, terapeuta zajęciowy,...

dr med. Urszula Bernatowicz-Łojko

Dr med.  pediatra, specjalista neonatolog na Oddziale Noworodkówi Intensywnej Terapii Neonatologicznej w Wojewódzkim Szpitalu  Zespolonym im. L.Rydygiera w Toruniu, konsultant laktacyjny z certyfikatem międzynarodowym IBCLC, jest konsultantem klinicznym Banku Mleka Kobiecego w Toruniu,...

dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, profesor Kazimierz Wielkiego w Bydgoszczy, visiting professor Uniwersytetu im. M. Utemisowa w Uralsku / Kazachstan; pedagog specjalny - surdopedagog, psycholog, logopeda, absolwentka studiów podyplomowych Coaching i mentoring w edukacji, szkoleń i kursów...

mgr Joanna Sebastian

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, którą ukończyłam w 2002 roku na wydziale fizjoterapii. Od 2012 roku jestem specjalistą fizjoterapii. Obecnie pracuję w Katedrze i Klinice Rehabilitacji Collegium Medicum UMK jako nauczyciel akademicki oraz w szpitalu im. dr....

Poznaj innych wykładowców

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji

Budynek A, pokój nr 004
Młodzieżowa 31A
87-100 Toruń

E-mail: rekrutacja@wsb.torun.pl
Tel.: +48 539 520 789,+48 538 688 806 +48 539 521 622 +48 664 426 909
Infolinia: 56 6814775

Godziny otwarcia:
  • pn: 08:00-16:00
  • wt: 08:00-17:00
  • śr-cz: 08:00-16:00
  • pt: 08:00-15:00
Pobierz stronę do PDF