Program studiów
Program studiów podyplomowych dla kierunku Akademia innowatora edukacji.
Zwiększenie efektywności osobistej innowatora edukacji:
(78 godz.)
1. Rozwój osobisty z elementami coachingu.
- Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami.
- Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności.
- Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmian.
- Zabezpieczenie efektywności procesu zmian.
- Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Kim jest innowator edukacji? Alternatywy dla pracy na etacie.
2. Ścieżka kariery innowatora edukacji:
- Określenie priorytetów życiowych i zawodowych.
- Wyznaczanie celów – różnice między marzeniami a celami.
- Wprowadzanie pozytywnych zmian w życiu – mentoring i superwizja.
- Doskonalenie zarządzania sobą w czasie. Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora.
3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami mediacji i coachingu:
- Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji, elementy mediacji.
- Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe.
- Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora.
- Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych.
- Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem.
4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje:
- Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych.
- Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów.
- Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje.
- Public relations w służbie budowania pozycji eksperta.
- Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii.
- Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy.
Zwiększenie efektywności procesu edukacyjnego:
(92 godz.)
1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Coaching w edukacji:
- Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki wykorzystaniu narzędzi coachingowych.
- Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się.
- Różnice pokoleń w edukacji - X, Y, Z, Alpha a kształcenie kompetencji kluczowych.
- Problematyka oceny i oceniania. Neurodydaktyka.
2. Nowoczesne trendy w edukacji:
- Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny.
- Storytelling, eduScrum i inne metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów.
- Metoda Design Thinking.
- Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania.
- Myślenie wizualne, notatki graficzne.
3. Wykorzystanie TIK w edukacji:
- Narzędzia TIK w planowaniu działań edukacyjnych, bezpieczeństwo w sieci.
- Aplikacje mobilne w nauczaniu oraz inne innowacyjne rozwiązania.
4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym:
- Zarządzanie różnorodnością. Budowanie zespołów. Orkiestra.
- Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin.
Forma zaliczenia

Test z wybranych zagadnień programowych

Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć