Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku Akademia innowatora edukacji.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zwiększenie efektywności osobistej innowatora edukacji:
(78 godz.)

1. Rozwój osobisty z elementami coachingu.

  • Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami.
  • Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności.
  • Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmian.
  • Zabezpieczenie efektywności procesu zmian.
  • Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
  • Kim jest innowator edukacji? Alternatywy dla pracy na etacie.

2. Ścieżka kariery innowatora edukacji:

  • Określenie priorytetów życiowych i zawodowych.
  • Wyznaczanie celów – różnice między marzeniami a celami.
  • Wprowadzanie pozytywnych zmian w życiu – mentoring i superwizja.
  • Doskonalenie zarządzania sobą w czasie. Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora.

3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami mediacji i coachingu:

  • Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji, elementy mediacji.
  • Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe.
  • Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora.
  • Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych.
  • Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem.

4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje:

  • Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych.
  • Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów.
  • Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje.
  • Public relations w służbie budowania pozycji eksperta.
  • Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii.
  • Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy.
Zwiększenie efektywności procesu edukacyjnego:
(92 godz.)

1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Coaching w edukacji:

  • Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki wykorzystaniu narzędzi coachingowych.
  • Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się.
  • Różnice pokoleń w edukacji - X, Y, Z, Alpha a kształcenie kompetencji kluczowych.
  • Problematyka oceny i oceniania. Neurodydaktyka.

2. Nowoczesne trendy w edukacji:

  • Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny.
  • Storytelling, eduScrum i inne metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów.
  • Metoda Design Thinking.
  • Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania.
  • Myślenie wizualne, notatki graficzne.

3. Wykorzystanie TIK w edukacji:

  • Narzędzia TIK w planowaniu działań edukacyjnych, bezpieczeństwo w sieci.
  • Aplikacje mobilne w nauczaniu oraz inne innowacyjne rozwiązania.

4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym:

  • Zarządzanie różnorodnością. Budowanie zespołów. Orkiestra.
  • Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin.
Forma zaliczenia
Testy
Test z wybranych zagadnień programowych
Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć