Adrianna Filiks

Opiekun merytoryczny kierunków: Akademia HR menedżera oraz Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi dla menedżerów w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i w Bydgoszczy.


Doświadczona konsultantka i trenerka, dyrektor personalny, coach, z ponad 18-letnią praktyką zawodową w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Ekspert w zakresie badania i wdrażania strategicznych obszarów ZZL takich, jak: opracowywanie i wdrażanie strategii personalnych, strategii zarządzania różnorodnością pokoleniową, zarządzania zmianą, zarządzania w oparciu o kompetencje, strategii szkolenia i rozwoju personelu. Na poziomie operacyjnym wykonywanie: rekrutacji i selekcji, opracowywanie i wdrażanie procesów OnBoardingowych, systemów motywacyjnych, systemów szkoleń - analiza potrzeb szkoleniowych, wdrażanie oceny pracy, prowadzenie AC/DC.


Z wykształcenia Psycholog organizacji i pracy, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również Podyplomowe Studium Prawa Pracy w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Jagielloński oraz Podyplomowe Studium Coachingu, a także międzynarodowe studia menedżerskie (EMBA) we Francuskim Instytucie Zarządzania.


Wyróżnienia zawodowe: I miejsce w konkursie Menedżer Szkoleń; laureatka konkursu Dyrektor Personalny Roku oraz specjalne wyróżnienie w konkursie Dyrektor Personalny Roku w kategorii „Styl i wizerunek HR”; I miejsce w Konkursie LIDER ZMIAN za najlepsze studium przypadku nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi; uzyskanie dla firmy certyfikatu „Godła” w programie Inwestor w Kapitał Ludzki.

Izabela Mazurek-Turska

HR Business Partner w międzynarodowej firmie z branży IT, HR&Employer Branding Consultant. Posiada 12 lat doświadczenia w branży HR. Specjalizuje się w budowaniu oraz wdrażaniu strategii HR oraz employer brandingowych. Współpracuje z zespołami managerów oraz specjalistów HR, prowadzi konsultacje oraz warsztaty strategiczne dla firm. Wykładowca na studiach podyplomowych Akademia HR Managera oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi dla Managerów w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy.
Absolwentka studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu Employer Branding Management, jak również HR Manager oraz Coaching w Wyższej Szkole Bankowej. Certyfikowana konsultantka metody TalentQ – systemu badań psychometrycznych, służących do oceny osobowości, umiejętności i kompetencji. W wolnych chwilach prowadzi bloga www.eb-w-praktyce.pl .

Marlena Adamska
Marlena Adamska

Specjalista w zakresie zarządzania ludźmi  w organizacji: trener i konsultant biznesu. Jest absolwentką Akademii Morskiej w Gdyni oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując na wysokich stanowiskach menedżerskich w obszarze polityki personalnej m.in. dla firm notowanych na GPW. Prowadzi również wykłady na Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i w Bydgoszczy, na Wydziale Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz MBA. Jest pomysłodawcą i współautorką nowatorskich systemów HR-owskich takich jak matryca kompetencji służąca do opracowania bilansu zasobów ludzkich oraz innych usprawniających procesy zarządcze. Bazują one m.in. na filozofii Lean Manufacturing.

Marta Tomczyszyn

Akredytowany coach Międzynarodowej Federacji Coachingu ACC ICF. Z wykształcenia psycholog. Specjalizuje się w psychologii przywództwa. Talent konsultant, praktyk biznesu z ponad 20-letnią praktyką menedżerską w międzynarodowych korporacjach. Od ponad 7 lat dzieli się z kadrą zarządzającą swoim doświadczeniem, które nieustannie wzbogaca o najnowszą wiedzę, rozwiązania i praktyki z obszaru rozumienia i zarządzania ludźmi.

Podczas korporacyjnej drogi zawodowej wielokrotnie uczestniczyła w budowaniu, wdrażaniu i ekspansji firm lub ich działów. Zawsze odpowiadała za ludzi oraz wynik finansowy zarządzanego działu. Kolejność poczucia odpowiedzialności nie jest przypadkowa, bo głęboko wierzy, że o sukcesie przedsiębiorstwa decydują ludzie – ich zaangażowanie, potrzeba rozwoju oraz poczucie spełnienia w tym, co robią.

Wojciech Ożga

Trener, informatyk, konsultant, analityk biznesowy, autor gier symulacyjnych oraz wykładowca. Posiada ponad 32-letnie - poparte szeregiem szkoleń - doświadczenie zawodowe (w różnych branżach i na różnych stanowiskach, m.in. w takich firmach, jak: PKO BP,  PKN ORLEN, Agora, UMK Toruń), które stanowi jego potencjał merytoryczny. Praktyk zarządzania projektami. Od ponad 22 lat uczestnik różnorodnych projektów - zarówno biznesowych z dużym zakresem i budżetem, jak i mniejszych (start-upy). Od 2005 roku prowadzi firmę, której celem jest wspieranie organizacji w prowadzeniu projektów oraz prowadzenie szkoleń w tym zakresie. Specjalista w szkoleniach przygotowujących wdrożenie metodyki projektowej w organizacjach. Organizator warsztatów dedykowanych firmom. Członek Project Management Institute,  posiada Master’s Certificate in Project Managment – The George Washington University School of Business. 

Anna Hajdas.jpg
Anna Hajdas

Menedżer ds. HR, w obszarze personalnym od początku swojej kariery zawodowej, czyli od ponad 20 lat.  Zajmuje się działaniami z zakresu całego HR: procesami rekrutacji, adaptacji, programami rozwojowymi, budowaniem marki pracodawcy, kultury organizacyjnej, wynagrodzeń, a także codziennym wsparciu kadry menedżerskiej w ich codziennej pracy. 

Specjalizuje się w budowaniu nowoczesnych zespołów HR i transformacji funkcji personalnej do pełnienia równocześnie roli partnera biznesowego, jak i przyjaznego wsparcia dla pracowników. Doświadczenie zdobywała w działach personalnych średnich i dużych firm, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, posiada także doświadczenie w projektach „greenfield”. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ukończyła także studia podyplomowe: Zarządzanie (UMK), Prawo Pracy (UMK) oraz Psychologia Zarządzania w Uniwersytecie WSB Merito Toruń

Katarzyna Wolszczak.png
Katarzyna Wolszczak

Konsultantka, trenerka, mentorka i coach ICF, Masterka Reiss Motivation Profile®, liderka klimatyczna oraz edukatorka zrównoważonego rozwoju i zero waste. Założycielka firmy doradczo-szkoleniowej 180change i Akademia Zero Waste. Jest praktykiem biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach. Ludzie i zrównoważony rozwój - to obszary zawodowe, w których doradza i wspiera.   

Przeprowadza ludzi przez transformację kariery jako coach i mentorka, wspiera organizacje w rozwoju i dbaniu o ludzi m.in. w zarządzaniu przez indywidualizację, w procesach rozwoju pracowników, w rekrutacji, onboardingu i outplacemencie, jak również w badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników.  

Pomaga odnaleźć się w zrównoważonym rozwoju w prosty sposób, po ludzku, bez eko ściemy i indoktrynacji. Doradza w obszarach CSR, ESG oraz mierzenia śladu węglowego. Wyposaża w wiedzę o kwestiach przyczynowo-skutkowych związanych z klimatem w interaktywnej formie podczas warsztatów Mozaiki Klimatycznej jako jedna z pierwszych w Polsce facyliatorów. Jest ekspertką merytoryczną w Climate Leadership by UNEP-GRIP i Partnerstwie dla Klimatu Miasta Warszawa, liderką klimatyczną w Climate Reality Project oraz koordynatorką ogólnopolskiej sieci Zero Waste Professionals.   

W ciągu ostatnich dwóch lat przeszkoliła ponad 2000 osób, ma też na koncie ponad 400 godzin zrealizowanych sesji coachingowo-mentoringowych. Tworzy autorskie programy doradczo-szkoleniowe. Współpracuje z sektorem prywatnym, publicznym, pozarządowym, szkołami i instytucjami kulturalnymi. Tworzy autorskie programy doradczo-szkoleniowe.  

Mistrzyni Canvy, prezentacji i występów publicznych.  

Mariusz Grudzień
Mariusz Grudzień

Trener, coach, Master Trener NLP, certyfikowany konsultant MindSonar®, menedżer, praktyk biznesu, doradca indywidualnego rozwoju zawodowego. Od ponad 22 lat współpracuje z różnymi branżami w kontekście doskonalenia potencjału osobistego, procesów i organizacji. Zorientowany na praktyczne patrzenie na projektowane modele i działania - aby przynosiły założone rezultaty oraz wspierały długofalową strategię firmy. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w eksploracji biznesu, zdobyte na stanowiskach kierowniczych, operacyjnych oraz menedżerskich, które wykorzystuje w codziennej pracy trenerskiej i doradczej. Twórca Instytutu Skutecznego Działania. Jako coach i moderator współpracuje z samozarządzającymi się zespołami.  Od 2006 roku wspiera firmy w przygotowaniu i wdrażaniu zmian w kierunku Organizacji XXI w. Autor szkoleń z zakresu przywództwa i sprzedaży opartych na teorii integralnej K. Wilbera.