Małgorzata Abelite
dr Małgorzata Abelite menedżer kierunku pedagogika

Doktor nauk humanistycznych i autorka kilkudziesięciu publikacji badawczych w zakresie dydaktyki, informatyki i techniki. Od kilkunastu lat pracuje jako wykładowca, który jednocześnie jest związany z praktyką szkolną. Praca w szkole pomaga jej być na bieżąco ze zmianami, które z pasją przekazuje przyszłym nauczycielom. Od lat opiekuje się pracownią komputerową i pełni funkcję opiekuna Samorządu Szkolnego. Uczestniczy również w akcjach charytatywnych. Od wielu lat Radna Rady Osiedla Stołczyn oraz organizatorka zbiórek na rzecz potrzebujących. Prowadzi liczne szkolenia dla nauczycieli w zakresie nowoczesnych technologii. Obecnie skupia się na badaniach w kierunku wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w edukacji. Jej zdaniem virtual reality otwierają wiele nowych możliwości doświadczania świata oraz inspiracją do działania w wielu dziedzinach nauki. Od początku kariery zawodowej nieustannie podnosi swoje kwalifikacje poprzez m.in. uczestnictwo w szkoleniach. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach zarządzanie w oświacie i technologie informacyjne. Uzyskała stopień awansu nauczyciela dyplomowanego. Zdobyła również tytuł „Belfer na szóstkę”. Uwielbia podróże i piękne widoki. Marzy o grze na pianinie.  

prof. dr hab. Jan Nikołajew

Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin na kierunku pedagogika. Autor wielu artykułów, czasopism, monografii, publikacji naukowych. Wykładał na Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku: Socjologia. Rektor Wyższej Szkoły Humanistycznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie, w latach 2000-2006. Ważniejsze publikacje: Badania socjologiczne nad ludźmi morza, Droga do zawodu marynarza, Społeczne problemy pracy na morzu, Zawód i praca w rybołówstwie dalekomorskim. Prof. dr hab. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (seminarium Pawła Rybickiego). Doktorat (Promotor: Ryszard Dyoniziak) na podstawie własnych badań empirycznych: Społeczność dalekomorskiego statku rybackiego. Habilitacja na podstawie monografii. Zawód rybaka dalekomorskiego. Zainteresowania badawcze: socjologia gospodarcza, negocjacje i kierowanie kadrami, zastosowania technik badawczych.

dr Andrzej Kokiel

Jest doktorem nauk humanistycznych. W pracy naukowej specjalizuje się w problematyce wartości mieszczących się w strukturze osobowości człowieka. Prowadzi zajęcia z Psychologii i Pedagogiki na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin. Jest opiekunem merytorycznym Koła Naukowego Psychoterapii. Ukończył czteroletnią szkołę psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym posiadającym akredytację Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Pracuje w nurcie psychodynamicznym opartym na psychoanalizie Zygmunta Freuda. Doświadczenie terapeutyczne potwierdza wieloletnia praktyka oraz staż kliniczny zrealizowany w V Oddziale Ogólnopsychiatrycznym z Pododdziałem Leczenia Zaburzeń Afektywnych szpitala „Zdroje”.
Zajmuje się w szczególności diagnozą, interwencją kryzysową i psychoterapią ukierunkowaną na młodzież i osoby dorosłe. Realizowana praktyka podlega systematycznej superwizji zgodnie z zasadami obowiązującymi w pracy terapeutycznej.

Prof. zw. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski

Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin na kierunku Pedagogika. Jest członkiem Kapituły Nagrody Naukowej Miasta Poznań oraz członkiem Konwentu Godności Honorowych UAM, a także członkiem i wiceprzewodniczącym Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Tytuł profesora zwyczajnego uzyskał na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbył kilka staży zagranicznych w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Autor monografii autorskich oraz wielu prac zbiorowych pod redakcją i współredakcją m.in. „Zmiana społeczna a kompetencje edukacyjne dorosłych”; „Aksjologiczne podstawy edukacji” oraz wielu raportów dotyczących stanu oświaty samorządowej.

dr Michał Urbas

Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin na kierunkach zarządzanie i pedagogika. Od przeszło 10 lat zajmuje się procesami zachodzącymi we współczesnym środowisku lokalnym w ujęciu socjokulturowym. Wiele czasu poświęca na działalność społeczną na rzecz młodzieży akademickiej. Na zajęciach przede wszystkim stara się zaszczepić wśród studentów ciekawość świata oraz wykształcić nawyk uczenia się przez całe życie.

Anna Rosiak
mgr Anna Rosiak

Absolwentka kierunku pedagogika, o specjalności doradztwo zawodowe i pedagogika pracy w WSP TWP IM. J. Korczaka w Warszawie. Posiada certyfikat coacha ACC ICF, certyfikat coacha kryzysowego i coacha kryzysowego w biznesie.  Specjalizuje się w coachingu, coachingu kryzysowym, prowadzi  sesje indywidualne i spotkania dla  młodzieży oraz dorosłych  w obszarze  radzenia sobie z kryzysami emocjonalnymi i nakreślania ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej. Bazuje na własnych doświadczeniach życiowych, zawodowych oraz przez lata zdobywanych kwalifikacjach, kompetencjach i umiejętnościach. Ukończyła studium o tematyce „Psychologii praktycznej” w Europejskim Instytucie Psychologii i Psychoterapii. Obecnie jest w trakcie zdobywania kwalifikacji w obszarze terapii systemowej.  Wykładowca na Uniwersytecie Merito Szczecin na studiach I i II stopnia oraz opiekun merytoryczny kierunku „Psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej", którego jest współautorką. Absolwentka Międzynarodowej Akademii Marketingu i Zarządzania „Intercollege” w Moskwie oraz  właścicielka firmy „Professional Coach”.  W ramach współpracy  z Fundacją Bio Autyzm w Szczecinie prowadzi spotkania wspierające rodziców, dzieci ze szczególnymi potrzebami, w sytuacjach trudnych, kryzysowych. Brała udział  w projektach realizowanych dla rodziców, przez Stowarzyszenie na rzecz osób niepełnosprawnych  „Most” w Gryfinie, podejmujących tematykę radzenia sobie z problemami życiowymi. Uczestniczka wielu szkoleń z zakresu rozwoju zawodowego i osobistego, programów radiowych  i telewizyjnych, autorka artykułów dotyczących rozwoju ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej, coachingu i interwencji kryzysowej. Ekspertka w obszarze psychologii praktycznej w  Uniwersytecie Merito w Szczecinie. 

dr Dariusz Pielka

Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin. Doktor nauk technicznych, naukowo działający w obszarach: sztuczna inteligencja, programowanie, zastosowania IT w technice, dydaktyka techniki i informatyki, zastosowania IT w logistyce i transporcie. W swoim dorobku posiada liczne publikacje i opracowania praktycznych wdrożeń. Członek Polskiego Towarzystwa Geometrii i Grafiki Inżynierskiej. Posiada certyfikaty branżowe: Certified Novell Administrator, Novell Academic Instruktor, Certyfikowany instalator sieci komputerowych. Od ponad 20 lat prowadzi działalność gospodarczą IT w zakresie: serwisu i supportu, wdrażania i obsługi systemów informatycznych, instalacji  i administracji sieci komputerowych.

dr Sylwia Olszewska
dr Sylwia Olszewska

Jako trener związana z Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu oraz w Szczecinie od 2009 r. Psycholog biznesu, trener, coach, terapeuta, doktorant UG. Absolwent uczelni: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – mgr psychologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – mgr nauk o rodzinie. Ukończone szkolenia z zakresu: coachingu, zarządzania zasobami ludzkimi, zachowań asertywnych, skutecznych negocjacji w biznesie i wielu innych. Autor wielu publikacji. Trener szkoleniowiec psychologii biznesu.

małgorzata lewandowska 2
dr Małgorzata Lewandowska

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia. Interdyscyplinarne studia doktoranckie ukończyła na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS we Wrocławiu. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół psychologii społecznej oraz psychologii rozwojowej i wychowawczej. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała w wielu miejscach m.in. jako żołnierz zawodowy w Marynarce Wojennej w Świnoujściu czy autor scenariuszy we współpracy z wydawnictwem "Nowa Era". Od 2017 roku realizuje się zawodowo jako nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie 3-4 latków, a od 2022 roku także jako adiunkt na kierunkach psychologia w biznesie oraz pedagogika na Uniwersytecie WSB Merito Szczecin. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Interesuje się problematyką zastosowania nowych technologii i sztucznej inteligencji w dydaktyce, a także uczeniem się sprzyjającym mózgowi. Odbyła wiele szkoleń z tego zakresu, które aktywnie wdraża w swojej pracy ze studentami.