Czego nauczysz się wybierając tę specjalność?
- Zastosowań grafiki 3D w procesie komunikacji,
- generowania realistycznych wnętrz na potrzeby reklamy, wideo i architektury.

- Projektowania grafiki 3D wraz z modelowaniem postaci,
- tworzenia cyfrowych modeli na potrzeby gier komputerowych.

- Opracowywania modeli do druku 3D,
- korzystania z drukarek 3D.

- Realizacji rzeźby cyfrowej,
- obsługi najważniejszych programów graficznych 3D.

Praca dla Ciebie:
- Projektant grafiki 3D dla zastosowań w komunikacji,
- projektant wizualizacji 3D dla różnych branż, np. nieruchomości,
- projektant grafiki 3D dla gier,
- projektant grafiki w agencji interaktywnej,
- grafik w działach marketingu, komunikacji biznesowej i społecznej,
- projektant przekazu video 3D w firmie mediowej,
- projektant grafiki cyfrowej w firmie poligraficznej.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- Celem tej specjalności jest zapoznanie studentów z najbardziej atrakcyjną wizualnie formą grafiki - grafiką 3D. Studenci uczą się od podstaw modelowania i projektowania obiektów 3D, a następnie wykorzystują je do różnych celów: w klipach reklamowych, w filmach animowanych, w tworzeniu foto-realistycznych wnętrz wirtualnych oraz drukując na drukarkach 3D.
- Specjalność skierowana jest do osób zainteresowanych nowymi kierunkami realizacji grafiki 3D, która stanowi zbliżenie środowiska cyfrowego do rzeczywistości i zapewnia nowe formy przekazu w procesach komunikacji. Grafika 3D stosowana jest coraz szerzej w biznesie, w systemach komunikacji, które nabierają znaczenia wraz z rozwojem metod zdalnego dostępu do różnych zasobów, czy pracy zdanej. Warsztat kierunkowy wspólny dla wszystkich specjalności poszerzony jest pakietem dedykowanych przedmiotów powiązanych z różnymi aspektami realizacji projektów od podstaw, reprezentacji świata rzeczywistego w systemach 3D, poprzez animację aż do materializacji z udziałem druku 3D.

Program studiów
Przedmioty kształcenia ogólnego:
- Wprowadzenie do komunikacji społecznej
- Podstawy marketingu i public relations
- Podstawy grafiki cyfrowej
- Podstawy algorytmizacji
- Podstawy kształtowania relacji społecznych i komunikacji w przestrzeni
- Psychofizjologia widzenia
- Nowe trendy w kulturze masowej i audiowizualnej oraz mediach społecznościowych
- Rysunek analogowy i malarstwo
- Projektowanie graficzne znaków i symboli
- Fotografia i obraz ruchomy
- BHP - sylabus
- Psychologia i socjotechnika w komunikacji i marketingu
- Projektowanie przestrzeni multimedialnej w relacjach społecznych
- Kody sensoryczne w komunikacji
- Metody efektywnego uczenia się i pisania prac pojektowych
- Podstawy programowania
- Nowe trendy w mediach społecznościowych, komunikacji i sztuce cyfrowej II
- Komiks i ilustracja w mediach
- Rysunek cyfrowy i narzędzia informatyczne w grafice
- Eksperymentalna fotografia i obraz ruchomy
- Projekt zespolowy 1
- Język obcy (PDW)
- Warsztaty audio i wideo
- Pomiary biometryczne i oddziaływanie przekazu cyfrowego
- Podstawy kompozycji dźwięku i obrazu
- Animacja studyjna analogowa i cyfrowa
- Komunikacja werbalna w przekazie medialnym
- Przekaz audio-video w komunikacji masowej
- Eksperymentalny obraz i dźwięk
- Media społecznościowe w komunikacji
- Prawa autorskie i majątkowe w projektach medialnych
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Projekt zespołowy 2
- Język obcy (PDW)
- Etyka w komunikacji medialnej
- Zarządzanie projektem medialnym
- Grafika 3D w komunikacji
- Rynek pracy w grafice cyfrowej i multimediach
- Komercjalizacja produktów cyfrowych
- Rzeczywistość wirtualna
- Projekt zespołowy 3
Przedmioty kształcenia specjalnościowego:
- Formy przestrzenne w komunikacji
- Prezentacje multimedialne 3D
- Modelowanie postaci 3D
- Animacja 3D
- Podstawy programowania grafiki 3D
- Grafika 3D w grach.