Czego nauczysz się wybierając tę specjalność?
- Efektywnie wykorzystywać media interaktywne w komunikacji,
- programować aplikacje dla mediów interaktywnych.

- Stosować wiedzę o technikach informatycznych stosowanych do obróbki plików graficznych,
- programowania interfejsów użytkownika i aplikacji webowych.

- Stosować algorytmy do przetwarzania i wizualizacji danych,
- poznasz podstawy programowania gier.

- Używać sztucznej inteligencji do realizacji grafiki cyfrowej,
- realizować projekty informatyczne.

- Posługiwać się urządzeniami i technikami multimedialnymi,
- poznasz zasady komunikowania się ułatwiające współpracę z firmami.

Praca dla Ciebie:
- Programista aplikacji webowych,
- specjalista UX,
- projektant interakcji,
- programista gier,
- programista front-end,
- programista grafiki,
- wsparcie informatyczne działów kreatywnych.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- Specjalność adresowana jest do osób zorientowanych na wzmocnienie wiedzy, umiejętności i kompetencji technologicznych. Do przedmiotów kierunkowych wprowadza dużą dozę wiedzy technologicznej powiązanej z projektowaniem i programowaniem aplikacji webowych, zarówno po stronie backendu jak i interfejsu użytkownika, elementy programowania grafiki 3d i interakcji w grach. Algorytmy sztucznej inteligencji i metody wizualizacji danych wzmacniają wymiar programistyczny i analityczny powiązany z grafiką cyfrową.
- W realizacji projektów możliwa jest współpraca z uczestnikami innych specjalności. Dochodzi tam do wymiany doświadczeń, budowania interdyscyplinarnych zespołów, które integrują osoby zorientowane technologicznie i artystycznie. Będzie to miało miejsce również na przedmiotach wspólnych, jeszcze przed wprowadzeniem podziału na specjalności.

Program studiów
Przedmioty kształcenia ogólnego:
- Wprowadzenie do komunikacji społecznej
- Podstawy marketingu i public relations
- Podstawy grafiki cyfrowej
- Podstawy algorytmizacji
- Podstawy kształtowania relacji społecznych i komunikacji w przestrzeni
- Psychofizjologia widzenia
- Nowe trendy w kulturze masowej i audiowizualnej oraz mediach społecznościowych
- Rysunek analogowy i malarstwo
- Projektowanie graficzne znaków i symboli
- Fotografia i obraz ruchomy
- BHP - sylabus
- Psychologia i socjotechnika w komunikacji i marketingu
- Projektowanie przestrzeni multimedialnej w relacjach społecznych
- Kody sensoryczne w komunikacji
- Metody efektywnego uczenia się i pisania prac pojektowych
- Podstawy programowania
- Nowe trendy w mediach społecznościowych, komunikacji i sztuce cyfrowej II
- Komiks i ilustracja w mediach
- Rysunek cyfrowy i narzędzia informatyczne w grafice
- Eksperymentalna fotografia i obraz ruchomy
- Projekt zespolowy 1
- Język obcy (PDW)
- Warsztaty audio i wideo
- Pomiary biometryczne i oddziaływanie przekazu cyfrowego
- Podstawy kompozycji dźwięku i obrazu
- Animacja studyjna analogowa i cyfrowa
- Komunikacja werbalna w przekazie medialnym
- Przekaz audio-video w komunikacji masowej
- Eksperymentalny obraz i dźwięk
- Media społecznościowe w komunikacji
- Prawa autorskie i majątkowe w projektach medialnych
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Projekt zespołowy 2
- Język obcy (PDW)
- Etyka w komunikacji medialnej
- Zarządzanie projektem medialnym
- Grafika 3D w komunikacji
- Rynek pracy w grafice cyfrowej i multimediach
- Komercjalizacja produktów cyfrowych
- Rzeczywistość wirtualna
- Projekt zespołowy 3
Przedmioty kształcenia specjalnościowego:
- Podstawy programowania systemów webowych
- Interfejsy użytkownika w systemach webowych
- Programowanie grafiki 3D
- Podstawy programowania gier
- Algorytmy i metody wizualizacji danych
- Sztuczna inteligencja w grafice cyfrowej.