Czego nauczysz się wybierając tę specjalność?
- Komunikować się za pomocą obrazu,
- integrować podstawy artystyczne z technikami cyfrowymi.

- Obsługiwać profesjonalne programy graficzne i multimedialne,
- tworzyć podstawowe grafiki dla gier.

- Realizować animacje i grafiki 3D,
- efektywnie używać narzędzi graficznych.

- Łączyć różne dziedziny ekspresji - od rysunku poprzez fotografię do video i multimediów,
- poznasz nowe kierunki tworzenia grafiki cyfrowej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji inspirowanej systemami biologicznymi.

Praca dla Ciebie:
- Specjalista ds.zastosowania obrazu w komunikacji biznesowej i społecznej,
- specjalista ds.projektowania reklam w firmie mediowej,
- specjalista ds.projektowania grafiki dla gier,
- specjalista ds.zarządzania komunikacją wizualną,
- specjalista ds. reklamy w agencji mediowej,
- twórca plakatów i innych nośników informacji,
- specjalista ds. retuszu cyfrowego,
- kreator treści cyfrowych dla video blogów,
- fotograf specjalistyczny: produktowy, modowy, reporter.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- Podążając ścieżkami tej specjalności, nauczysz się nie tylko pracować z grafiką cyfrową i tradycyjną, ale także stosować proces projektowy: rozumieć oczekiwania odbiorcy, przekładać je na właściwe rozwiązania.
- Specjalność adresowana jest do osób zainteresowanych kreacją, projektowaniem i wytwarzaniem treści cyfrowych. Warsztat kierunkowy jest wzmacniany wiedzą powiązaną z grafiką cyfrową dla systemów webowych, projektowaniem i wykorzystaniem form 3D w komunikacji, projektowaniem treści cyfrowych dla gier, technikami sensorycznej i wizualnej reprezentacji danych, a także nowymi kierunkami grafiki cyfrowej i włączeniem do procesu wytwarzania grafiki sztucznej inteligencji.
- W realizacji projektów możliwa jest współpraca z uczestnikami innych specjalności. Dochodzi tam do wymiany doświadczeń, budowania interdyscyplinarnych zespołów, które integrują osoby zorientowane technologicznie i artystycznie. Będzie to miało miejsce również na przedmiotach wspólnych, jeszcze przed wprowadzeniem podziału na specjalności.

Program studiów
Przedmioty kształcenia ogólnego:
- Wprowadzenie do komunikacji społecznej
- Podstawy marketingu i public relations
- Podstawy grafiki cyfrowej
- Podstawy algorytmizacji
- Podstawy kształtowania relacji społecznych i komunikacji w przestrzeni
- Psychofizjologia widzenia
- Nowe trendy w kulturze masowej i audiowizualnej oraz mediach społecznościowych
- Rysunek analogowy i malarstwo
- Projektowanie graficzne znaków i symboli
- Fotografia i obraz ruchomy
- BHP - sylabus
- Psychologia i socjotechnika w komunikacji i marketingu
- Projektowanie przestrzeni multimedialnej w relacjach społecznych
- Kody sensoryczne w komunikacji
- Metody efektywnego uczenia się i pisania prac pojektowych
- Podstawy programowania
- Nowe trendy w mediach społecznościowych, komunikacji i sztuce cyfrowej II
- Komiks i ilustracja w mediach
- Rysunek cyfrowy i narzędzia informatyczne w grafice
- Eksperymentalna fotografia i obraz ruchomy
- Projekt zespolowy 1
- Język obcy (PDW)
- Warsztaty audio i wideo
- Pomiary biometryczne i oddziaływanie przekazu cyfrowego
- Podstawy kompozycji dźwięku i obrazu
- Animacja studyjna analogowa i cyfrowa
- Komunikacja werbalna w przekazie medialnym
- Przekaz audio-video w komunikacji masowej
- Eksperymentalny obraz i dźwięk
- Media społecznościowe w komunikacji
- Prawa autorskie i majątkowe w projektach medialnych
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Projekt zespołowy 2
- Język obcy (PDW)
- Etyka w komunikacji medialnej
- Zarządzanie projektem medialnym
- Grafika 3D w komunikacji
- Rynek pracy w grafice cyfrowej i multimediach
- Komercjalizacja produktów cyfrowych
- Rzeczywistość wirtualna
- Projekt zespołowy 3
Przedmioty kształcenia specjalnościowego:
- Animacje graficzne dla systemów internetowych
- Grafika koncepcyjna dla gier
- Sensoryczna i wizualna reprezentacja danych
- Obraz i dźwięk w systemach immersyjnych oraz sieciowych
- Formy 3d w komunikacji
- Sztuczna inteligencja i systemy biologiczne w sztuce.