Najważniejsze informacje w związku z koronawirusem

Ze względu na sytuację epidemiologiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, a także w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo nas wszystkich, władze uczelni podjęły decyzję o przeniesieniu pracy działów uczelni oraz wykładowców na tryb zdalny. Oznacza to, iż kontakt z nami  jest możliwy tylko i wyłącznie drogą telefoniczną lub mailową. Wyjątek stanowi Biuro Rekrutacji, którego pracownicy do pracy w trybie stacjonarnym, powrócili w dniu 20 maja 2020 r. Zgodnie z decyzją Władz uczelni od 21 marca rozpoczęło się kształcenie w trybie online dla studentów I i II stopnia, a od 4 kwietnia dla słuchaczy SP. W ten sposób zostaną zrealizowane zajęcia do końca roku akademickiego 2019/2020.

Decyzja Władz uczelni odnośnie zajęć w trybie zdalnym

Decyzją Władz uczelni, z dnia 22 maja 2020 roku dalsza realizacja zajęć dydaktycznych, przeprowadzanie zaliczeń oraz egzaminów na studiach wyższych w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie, w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 będzie odbywało się w formie zdalnej. Oznacza to, że w tym roku akademickim zajęcia w trybie stacjonarnym nie będą już miały miejsca. Wszelkie ważne informacje dotyczące przebiegu sesji egzaminacyjnej, w tym jej terminarz oraz formy zaliczenia poszczególnych przedmiotów są umieszczone w Extranecie, w zakładce Plan zajęć. Prosimy o śledzenie powiadomień w Extranecie.  

Otwarcie działów obsługowych 1 czerwca 2020 r.

Przez ostatnie tygodnie, działy obsługowe pracowały zdalnie i były do Waszej dyspozycji telefonicznie i mailowo. Od 1 czerwca, zgodnie z zachowaniem zasad sanitarnych, do pracy stacjonarnej wracają i znów będą dla Was dostępne na miejscu Dziekanat, Kancelaria, Biuro Karier i Praktyk, Dział Szkoleń oraz Dział Studiów Podyplomowych i MBA.

 

Dziekanat oraz Biuro Karier i Praktyk będą otwarte w następujących dniach i godzinach:
Poniedziałek 13.00-16.00
Wtorek 9.00-13.00
Środa 13.00-17.00
Czwartek 9.00-13.00
Sobota  8.00-14.00 
Dodatkowo Dziekanat będzie również czynny w niedziele w godzinach 9.30-13.30.

 

Zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego - istnieje możliwość umówienia spotkania na konkretną godzinę. Dokumenty dla Dziekanatu oraz Biura Karier i Praktyk możecie zostawić również we wrzutni, znajdującej się na parterze budynku obok Biura Rekrutacji.

 

Dział studiów podyplomowych i MBA dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz MBA, a także Dział Szkoleń będą otwarte od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-16.00. Ponadto w soboty w godz. 9.00-14.00 realizowany będzie dyżur zdalny.

 

Kancelaria uczelni będzie otwarta: 

  • we wtorki i czwartki w godzinach 9.30-13.00

W przypadku konieczności dostarczenia dokumentów, zachęcamy do skorzystania z wrzutni na parterze budynku. Istnieje możliwość umawiania się na spotkania z Władzami uczelni, telefonicznie: 91 422 46 30, bądź mailowo: kancelaria@wsb.szczecin.pl. Jeżeli zdecydujecie się odwiedzić Kancelarię, prosimy o zachowanie ogólnych wytycznych zgodnych z wymogami sanitarnymi. W Kancelarii przy stanowisku możne przebywać 1 osoba, a oczekujących prosimy o zachowanie odpowiedniej odległości w kolejce.


Cały czas najważniejsze jest dla Was Wasze bezpieczeństwo, dlatego prosimy Was, abyście podczas wizyt, przestrzegali wszystkich wyznaczonych norm sanitarnych, które pomagają chronić nas wszystkich. Decydując się na odwiedzenie naszej uczelni, pamiętajcie o: dezynfekcji rąk, zachowywaniu dystansu oraz używaniu maseczek. Zwróćcie uwagę na instrukcje dotyczące odpowiednich zachowań, tak aby każdy z Was mógł zrealizować cel swojej wizyty w bezpieczny sposób.


Jeżeli w ciągu ostatnich dni: mieliście kontakt z kimś chorym, albo macie objawy przeziębienia takie jak temperatura czy kaszel, zostańcie w domu i skontaktujcie się z nami, za pomocą e-maila bądź telefonu. Pamiętajcie, że wszystkie zasady zostały wprowadzone w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo.


Numery telefonów oraz adresy e-mail do poszczególnych działów możecie znaleźć na stronie Internetowej naszej uczelni: https://www.wsb.pl/szczecin/kontakt


Informacje o otwarciu kolejnych działów będziemy Wam przekazywać na bieżąco. 

Otwarcie Biura Rekrutacji

Po tygodniach pracy zdalnej, nasze Biuro Rekrutacji od środy 20 maja znów będzie dla Was otwarte. Pracownicy czekają na Wasze wizyty i cieszą się, że ponownie będą mogli się z Wami spotkać. Biuro będzie otwarte:

  • Od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00-17:00
  • W soboty, w godzinach 10:00-14:00

Najważniejsze jest dla nas Wasze bezpieczeństwo, dlatego prosimy Was, abyście podczas wizyty w Biurze Rekrutacji, przestrzegali określonych zasad, które dotyczą m.in. 

  • dezynfekcji rąk, 
  • noszenia maseczek, 
  • oraz zachowania dystansu. 

Na miejscu znajdziecie instrukcje, które dokładnie określają, jak zachować się, aby wizyta w Biurze Rekrutacji przebiegała bezpiecznie dla Waszego zdrowia. Dodatkowo, jeżeli w ciągu ostatnich dni: mieliście kontakt z kimś chorym, albo macie objawy przeziębienia takie jak temperatura czy kaszel, wtedy, w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, zostańcie w domu i skontaktujcie się z nami za pomocą e-maila: rekrutacja@wsb.szczecin.pl , bądź telefonu: 91 422 58 58.

Więcej informacji

Biblioteka

Od 19 maja zmieniają się godziny i dni otwarcia Biblioteki. W związku ze zbliżającą się sesją egzaminacyjną, wychodząc na przeciw potrzebom studentów, Biblioteka uruchomiła dyżury stacjonarne, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Harmonogram pracy wygląda następująco:

  • We wtorki - biblioteka będzie otwarta stacjonarnie, w godzinach 10:00-17:30
  • W soboty  - biblioteka będzie otwarta stacjonarnie w godzinach 10:00-15:00

Jednocześnie prosimy o przestrzeganie obowiązujących zasad sanitarno-epidemiologicznych. Prosimy o zastosowanie się do wytycznych wskazanych w instrukcjach na miejscu.

  • W czwartki - obowiązuje praca zdalna. W godzinach 10:00-15:00 możesz skontaktować się z pracownikiem biblioteki za pomocą e-maila: biblioteka@wsb.szczecin.pl , bądź telefonu: 91 452 69 79.

Pamiętaj, że możesz zgłosić zapotrzebowanie na książki drogą elektroniczną. Wyślij maila z prośbą i tytułami na adres e-mail biblioteki: biblioteka@wsb.szczecin.pl lub zadzwoń: 91 452 69 79. Następnie ustal z pracownikiem biblioteki, kiedy odbierzesz wybrane przez siebie książki. Zapotrzebowanie na książki zgłosisz również poprzez Extranet.

Legitymacje studenckie

Zgodnie z informacją podaną przez MNiSW, w dniu 19 maja 2020 r. , nie ma konieczności osobistego przedłużania ważności legitymacji studenckiej.

"Zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis ten ma zastosowanie również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni". Źródło komunikatu.

Praca działów obsługowych

W trosce o bezpieczeństwo oraz w związku z zawieszeniem zajęć na uczelni, informujemy, że działy obsługowe pracują w systemie pracy zdalnej, co oznacza że kontakt z pracownikami jest możliwy wyłącznie mailowo i telefonicznie.
Godziny, w których można kontaktować się z poszczególnymi działami, nr tel. i adresy e-mail:

  • Dziekanat. Pon-pt, godz. 8:00-16:00, sob. 8:00-14:00, ndz. 9:30-13:30 . Tel. 91 422 74 44, e-mail: dziekanat@wsb.szczecin.pl
  • Biuro Karier i Praktyk. Pon-pt, godz. 8:00-16:00, sob. 8:00-14:00. Tel. 91 452 69 45, e-mail: bk@wsb.szczecin.pl
  • Dział Studiów Podyplomowych. Pon-pt, godz. 8:00-16:00, sob. 8:30-14:30. Tel. 91 452 69 70, e-mail: dsp@wsb.szczecin.pl
  • Kancelaria. Pon-pt, godz. 8:00-15:00. Tel. 91 422 46 30, e-mail: kancelaria@wsb.szczecin.pl

Większość dokumentów można dostarczyć mailowo lub pocztą. Prosimy o kontakt z konkretnym działem.

Przedłużenie zawieszenia funkcjonowania uczelni - do 24 maja 2020 r.

Zgodnie z decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Wojciecha Murdzka, z dnia 24 kwietnia, dalsze zawieszenie zajęć na uczelniach wyższych w Polsce, zostaje przedłużone do dnia 24 maja 2020 r.  Jest to związane z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19 w Polsce oraz powszechnie panującą pandemią koronawirusa. Przypominamy, że nasza uczelnia pracuje w systemie pracy zdalnej. Zajęcia dla studentów i słuchaczy są prowadzone w trybie online, poprzez platformy ZOOM i Moodle. Kontakt z poszczególnymi działami administracyjnymi i obsługowymi, w dalszym ciągu jest możliwy telefonicznie i mailowo. Prosimy o śledzenie komunikatów w Extranecie, gdzie informujemy o wszelkich ewentualnych zmianach w funkcjonowaniu uczelni.

Przedłużenie zawieszenia funkcjonowania uczelni - do 26 kwietnia 2020 r.

Zgodnie z decyzją Władz Państwowych, z dnia 9 kwietnia, zawieszenie zajęć na uczelniach wyższych w całym kraju zostało przedłużone do dnia 26 kwietnia 2020 r.  Jest to związane z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19 w Polsce oraz powszechnie panującą pandemią koronawirusa. Jednocześnie informujemy Was, że nasza uczelnia pracuje w systemie pracy zdalnej. Zajęcia dla studentów i słuchaczy są prowadzone w trybie online, poprzez platformy ZOOM i Moodle. Kontakt z poszczególnymi działami administracyjnymi i obsługowymi jest możliwy telefonicznie i mailowo. 

Przedłużenie zawieszenia funkcjonowania uczelni - do 10 kwietnia 2020 r.

Termin zawieszenia funkcjonowania wszystkich uczelni w Polsce zostaje przedłużony do 10 kwietnia 2020 roku, zgodnie z postanowieniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina. To decyzja podjęta w związku z wprowadzeniem stanu epidemii w Polsce.

Przypominamy, że Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie funkcjonuje w trybie zdalnym. Zajęcia dla studentów I i II stopnia, są prowadzone w formule nauczania online. Poszczególne działy uczelni pracują w systemie pracy zdalnej i można się z nimi kontaktować telefonicznie i mailowo.

Komunikat Dziekana- wznowienie zajęć w trybie online

Drodzy Studenci,
Znaleźliśmy się w sytuacji, której nikt nie mógł przewidzieć - sytuacji pandemii koronawirusa. Najpewniejszym sposobem uchronienia się od zakażenia jest pozostanie w domu, zatem:
Decyzją Ministerstwa, uczelnie wyższe zaprzestały funkcjonowania w dotychczasowej formule. Zawieszając zajęcia dydaktyczne Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego zalecił wprowadzenie nauczania zdalnego. 

W trosce o bezpieczeństwo, Państwa, naszych studentów oraz Naszych pracowników, Uczelnia rozpoczęła proces dostosowania się do zdalnego funkcjonowania. Wszyscy nasi pracownicy dydaktyczni (wykładowcy) oraz pracownicy administracyjni rozpoczęli pracę zdalną, ze swoich domów, stosując się do zaleceń ograniczenia kontaktów i przemieszczania się. 
Dostosowując się do obecnej sytuacji, już w najbliższy weekend 21-22.03, rozpoczynamy nauczanie zdalne na platformie e-learningowej Moodle oraz zajęcia  na platformie ZOOM dla studentów I  i II stopnia .
Ważne dla Was informacje w tej kwestii:

  • Zdajemy sobie sprawę, że nowa forma nauczania będzie wymagała od Was, ale i od Uczelni większego zaangażowania.
  • Naszym celem jest umożliwienie Wam osiągnięcia efektów uczenia w bieżącym semestrze. 
  • Zajęcia online mogą odbywać się synchronicznie lub niesynchronicznie.
  • W przypadku, kiedy wykładowca będzie spotykał się z Wami na zajęciach synchronicznych, będą one odbywać się w wyznaczonym czasie, w Waszym planie zajęć.
  • Aktywności niesynchroniczne mogą być wykonywane w dowolnym momencie w ramach czasowych określonych przez wykładowców.

W dniu 20 marca ( piątek ) w godzinach wieczornych,  w Extranecie będą zamieszczane linki umożliwiające zalogowanie się do zajęć online (linki będą widoczne w planie zajęć w kolumnie „Uwagi” obok danego przedmiotu). Dlatego też prosimy o sprawdzanie na bieżąco informacji w planie zajęć w kolumnie „Uwagi” ( również w piątkowych  godzinach wieczornych ).
W czasie nauczania zdalnego, jako Dziekan Wydziału, zezwalam na modyfikację przez wykładowców zasad i form zaliczania poszczególnych przedmiotów tak, aby dostosować je do nauczania zdalnego. Sugeruję, a wręcz proszę, abyście w grupach ćwiczeniowych pomagali sobie wzajemnie. Zapewne nie wszyscy poradzą sobie z technicznymi aspektami pracy zdalnej. W przypadku, gdy niektórych zajęć nie uda się realizować w formie zdalnej, będziemy je odpracowywać w innym czasie, o czym Was poinformujemy. Dzięki zastosowaniu nauczania zdalnego planujemy utrzymać w mocy terminy sesji oraz termin przerwy wakacyjnej.  Nasze działania obok zaleceń Rządu mają na celu również wywiązanie się w pełni z zapisów umowy edukacyjnej, którą z Wami zawarliśmy. Nie przewidujemy żadnych zmian w jej zapisach.
Działy obsługowe Uczelni (Dziekanat, Biuro Karier i Praktyk, Biblioteka, DWZ) oraz Prodziekani zachowują ciągłość działania. W obecnej sytuacji (pandemii koronawirusa) preferowana jest forma komunikacji zdalnej poprzez e-mail. Apeluję jednak o rozwagę i wstrzemięźliwość w pisaniu maili. Extranet i Moodle to podstawowe źródła wiedzy, tam znajdziecie wszelkie informacje. Będziemy starali się Wam pomóc w każdej sprawie.
Zatem, drodzy Studenci, apeluję do Was, ograniczcie kontakty z innymi osobami, zadbajcie o siebie i swoich bliskich #zostańciewdomu.
Cała społeczność akademicka, nasz Naród zdaje w tej chwili egzamin z odpowiedzialności za siebie i za naszych bliskich-pozostańmy w domu.
Życzę Wam zdrowia i wytrwałości,
dr Andrzej Kokiel
Wasz Dziekan

Komunikat: zawieszenie zajęć dydaktycznych

Szanowni Państwo, 

W związku ze wzrostem ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz kolejnymi przypadkami zachorowań na COVID-19 w Polsce, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin - po rekomendacji Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zdecydował o zawieszeniu na obszarze całego kraju działalności dydaktycznej prowadzonej przez uczelnie nadzorowane przez MNiSW.  

 

Zgodnie z decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Wyższa Szkoła Bankowa 
w Poznaniu, Wydział Ekonomiczny w Szczecinie zawiesza realizację zajęć od dnia 12 marca 2020 do 25 marca 2020.


Dotyczy to kształcenia na studiach I stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich oraz zajęć na kursach i szkoleniach organizowanych w ramach uczelni, studiach podyplomowych, studiach MBA lub w innych formach.

 

Jednocześnie informujemy, że obrony prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich odbywają się zgodnie z harmonogramem. Jeżeli ktokolwiek z Państwa, nie będzie mógł przystąpić do obrony – prosimy o pilne powiadomienie o tym fakcie Uczelni ( w przypadku WSB w Szczecinie prosimy o kontakt z Dziekanatem: dziekanat@wsb.szczecin.pl ).

 

W okresie zawieszenia zajęć działy administracyjne uczelni będą pracować. Aby ograniczyć ryzyko epidemiologiczne prosimy o załatwianie bieżących spraw głównie za pośrednictwem komunikacji telefonicznej i mailowej ➡ dane kontaktowe dostępne są na stronie uczelni w zakładce Kontakt.

 

W celu ograniczenia skutków czasowego zawieszenia zajęć i opóźnień w realizacji programu, Ministerstwo wskazuje na zastąpienie tradycyjnego nauczania zajęciami prowadzonymi zdalnie. O wdrożeniu takiego rozwiązania poinformujemy Państwa wkrótce.


O wszelkich zmianach będziemy informować Państwa na bieżąco za pośrednictwem Extranetu oraz strony internetowej.
 

W imieniu Władz Uczelni, 
Rektor Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu
prof. zw. dr hab. Józef Orczyk

Communication: suspension of classes

Dear All,

 

in connection with an increasing risk of the SARS-CoV-2 infection and further confirmed cases of the COVID-19 virus in Poland, Deputy Prime Minister and Minister of Science and Higher Education Jarosław Gowin after receiving the recommendations from the Government Crisis Management Council has decided to suspend all teaching activities in the territory of Poland carried out by the universities supervised by the Ministry of Science and Higher Education.

 

Acting in compliance with the decision of the Ministry of Science and Higher Education WSB University suspends its teaching activities as of March 12, 2020 until March 25, 2020. The decision applies to undergraduate (Bachelor’s degree), graduate, (Master’s degree), postgraduate programs, MBA programs, and all other courses and training sessions delivered by the university.

 

The defense examinations of diploma projects and dissertations remain unchanged and will be carried out as scheduled. If you happen not to attend the defense you are kindly requested to notify the university as soon as possible.

 

During the suspension period the University’s administrative units and offices will be in operation. In order to reduce the risk of infection you are kindly requested to arrange all necessary issues via telephone or email. The contact details are available on the WSB webpage in the tab Contacts.

 

The Ministry recommends replacing the traditional mode of contact delivery with distance-learning modes. You will be notified of the implementation of this solution soon.

You will be kept updated on an ongoing basis via the Extranet and our webpage.

 

 

Rektor Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu prof. zw. dr hab. Józef Orczyk

Praktyki i staże

1. Studenci pierwszego i drugiego roku, mają możliwość przesunięcia odbywania praktyk, na późniejszy czas. Jeżeli chodzi o studentów trzeciego roku, to w obecnej sytuacji, podstawą zaliczenia mogą być praktyki realizowane zdalnie, a także w formie, casów, symulacji, biznesplanów. Przede wszystkim to opiekun praktyk stwierdza, czy student osiągnął zakładane efekty uczenia się i na tej podstawie zalicza praktykę.

 

2. Praktyki nauczycielskie:

Przygotowywana jest nowelizacja rozporządzenia w sprawie standardów kształcenia nauczycieli- praktyki mogą odbywać się zdalnie, wspieranie nauczycieli w realizacji kształcenia zdalnego może zostać uznane za realizację praktyki zawodowej. Więcej informacji udziela Biuro Karier i Praktyk.

 

3. Stażyści, którzy z przyczyn koniecznych przerwali  staż w związku  z epidemią, będą mieli możliwość ukończenia stażu po kwarantannie, a do umowy zostanie wystawiony Aneks, tak aby udało się zrealizować odpowiednią liczbę godzin zgodnie z umową stażową.

 

4. W przypadku, gdy mija termin złożenia odpowiednich dokumentów, student może zeskanować dokumenty i przesłać na adres: agnieszka.szemis@wsb.szczecin.pl lub bk@wsb.szczecin.pl. W ramach wyjątkowej sytuacji, praktyki będą zaliczane na podstawie skanu dokumentów, a w momencie powrotu do normalnej pracy student zobligowany będzie do dostarczenia oryginalnej dokumentacji.

 

5. Dokumenty: Ogólne informacje dot. praktyk dla studentów I stopnia , dla studentów II stopnia.

Wsparcie coacha kryzysowego

Kryzys, którego właśnie doświadczamy jako społeczeństwo, dotyka każdego z nas osobiście.

Jeśli odczuwasz lęk, niepokój, związany z niepewnością tego co Cię spotyka i może spotkać w najbliższym czasie skorzystaj z bezpłatnego wsparcia psychologicznego.
Coach kryzysowy, wykładowca naszej uczelni i menedżer kierunku Psychologia w biznesie- Anna Rosiak, realizuje dyżury telefoniczne:

  • W każdy poniedziałek w godzinach 10:00-11:00
  • W środę w godzinach 18:00-20:00

Zadzwoń pod nr telefonu 888 258 501, lub napisz maila: kryzysowycoach@gmial.com .

Rozmowa będzie anonimowa i z zachowaniem zasady poufności.

Szczegóły.

FAQ

  1. Do kiedy będzie możliwe złożenie pracy dyplomowej? Termin złożenia pracy dyplomowej został wydłużony do 31.05.2020r.
  2. Czy zajęcia dla rozpoczynających studia w marcu rozpoczną się normalnie, jeśli nie, to kiedy? Zgodnie z decyzjami podejmowanymi przez MNiSW, rozpoczęliśmy zajęcia w formule online. Pierwsze zajęcia odbyły się w weekend zjazdowy 21-22 marca, dla studentów I i II stopnia.
  3. Co z zajęciami dla słuchaczy studiów podyplomowych? Te zajęcia na studiach podyplomowych, które dają możliwość realizacji w trybie zdalnym aktualnie odbywają się online. Pozostałe zostaną zrealizowane w trybie stacjonarnym jak tylko będzie taka możliwość.
  4. Czy zajęcia będą odbywać się przez Moodle? Zajęcia są realizowane online, między innymi z wykorzystaniem platformy Moodle oraz Zoom.
  5. Jak dobrze przygotować się do zajęć online? Poznaj 10 naszych wskazówek :-)
  6. Czy rok akademicki będzie dłuższy? Długość roku akademickiego na tą chwilę nie ulega zmianie. O wszelkich decyzjach informujemy na bieżąco, szczególnie w powiadomieniach wygenerowanych w Extranecie.
  7. Jak wygląda możliwość wyjazdów w ramach Erasmus? Wszystkie wyjazdy w ramach programu Erasmus, w związku z obecną sytuacją  zostają odwołane.
  8. Co z seminariami i dyżurami wykładowców? Z racji zawieszenia zajęć, seminaria oraz dyżury wykładowców się nie odbywają. Prosimy o kontakt mailowy z wykładowcami.
  9. Jak zdobyć podpisy wykładowców do podania? Prosimy o wysyłanie podań zeskanowanych z własnoręcznym podpisem na maila dziekanat@wsb.szczecin.pl (bez podpisów wykładowców).