Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Psychologia zarządzania.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 168
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Przywództwo i delegowanie zadań ‒ z certyfikatem Franklin University
(12 godz.)
  • Praktyczne metody wzmacniania własnego potencjału przywódczego
  • Jak budować autorytet
  • Uwarunkowania oraz źródła autorytetu
  • Budowanie własnej wiarygodności poprzez tworzenie wizji
  • Style przewodzenia
  • Menedżerowie XXI wieku ‒ kim jest szef, jakie są jego zadania i rola
  • Styl kierowania a umiejętność przekazywania zadań podwładnym
  • Zorientowanie na pracowników
  • Zorientowanie na zadanie
  • Władza i jej źródła
  • Najważniejsze koncepcje stylów przewodzenia
  • Skuteczność działań przywódczych
  • Przywództwo transakcyjne i transformacyjne
  • Coaching i mentoring
Budowanie efektywnych zespołów
(6 godz.)
  • Warunki efektywnej współpracy
  • Cechy efektywnego zespołu
  • Cele budowania zespołu
  • Zasady tworzenia i działania wysokowydajnych zespołów
  • Etapy rozwoju zespołu
  • Dynamika zespołu
  • Role grupowe
  • Role i zadania lidera grupy
  • Rodzaje grup pracowniczych
     
Organizacja pracy menedżera
(8 godz.)
  • Techniki gospodarowania czasem
  • Pokonywanie barier psychologicznych w zarządzaniu czasem; „złodzieje czasu”
  • Planowanie pracy
  • Ustalanie priorytetów
  • Diagnoza obecnego stylu pracy
  • Warunki skutecznej delegacji zadań
  • Zarządzanie przez cele
  • Wspólne wyzwanie
     
Kultura organizacyjna
(6 godz.)
  • Co to jest kultura organizacyjna
  • Atrybuty i rodzaje kultury organizacyjnej
  • Oddziaływanie kultury organizacyjnej na społeczność pracowników
  • Rola wartości w kulturze
  • Rola misji, wizji, kierownictwa w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  • Pomiar i zmiana kultury organizacyjnej
  • Co to jest kultura pracy i co się na nią składa
  • Kodeks etyczny
  • Manuale organizacyjne
     
Zarządzanie konfliktem w organizacji
(8 godz.)
  • Rodzaje konfliktów
  • Geneza konfliktów w zespole pracowniczym
  • Style rozwiązywania konfliktów
  • Konstruktywne przezwyciężanie sytuacji trudnych
  • Mediacja menedżera w konfliktach pracowniczych
     
Negocjacje i mediacje w biznesie
(8 godz.)
  • Znaczenie komunikacji w negocjacjach
  • Istota i cele negocjacji
  • Konflikt a negocjacje
  • Negocjacje dwustronne i wielostronne
  • Techniki określania interesów obu stron
  • Strategie negocjacyjne
  • Rodzaje negocjacji
  • Etapy negocjacji
  • Przygotowanie do negocjacji
  • Metody argumentacji
  • Błędy negocjatorów
  • Manipulacja i tzw. brudne chwyty
  • Techniki i taktyki negocjacyjne
  • Nieetyczne zachowania w negocjacjach i sposoby obrony przed nimi
  • Impas w negocjacjach
  • Etyka w negocjacjach
     
Zarządzanie zmianą w organizacji
(10 godz.)
  • Czynniki wymuszające zmianę w organizacji
  • Źródła zmian
  • Postawa pracowników wobec zmian
  • Gotowość do zmian, dynamika zmian
  • Wdrażanie zmian
  • Przyczyny oporu (wyobrażenia a rzeczywistość)
  • Uzyskiwanie pozytywnego nastawienia do zmian
  • Zmiana jako rozwój firmy
Jak ocenić potencjał pracownika
(6 godz.)
  • Co to jest potencjał rozwojowy
  • Determinanty oceny potencjału rozwojowego
  • Procedura Development Center
  • Narzędzia diagnozy potencjału rozwojowego
  • Budowanie planów rozwojowych
  • Rozwijanie pracowników na co dzień
     
Rekrutacja i selekcja
(8 godz.)
  • Etapy procesu rekrutacji i selekcji
  • Czego pracodawcy poszukują u kandydata
  • Budowanie profilu kandydata
  • Ogłoszenie prasowe ‒ jak je czytać
  • CV ‒ typy, budowa, przygotowanie, czytanie
  • Jak pracodawcy sprawdzają kandydatów
  • Wywiad selekcyjny, wstępny i pogłębiony
  • Problemy związane z prowadzeniem rozmowy kwalifikacyjnej
  • Analiza aplikacji kandydata
  • Assessment Center
  • Testy (MBTI, testy osobowości)
  • Dobór metod pod kątem wymagań stanowiska
     
Motywowanie siebie i innych
(8 godz.)
  • Indywidualna motywacja pracownika
  • Promotywacyjne zachowanie się kierownika
  • Wpływ otoczenia firmy na motywację pracowników
  • Co motywuje i demotywuje ludzi w organizacji
  • Motywacja osiągnięć, a efektywność indywidualna i zespołowa
  • Rozpoznawanie potrzeb i motywów u siebie i podwładnych
  • Prowadzenie rozmów motywujących
     
Psychologiczne mechanizmy podejmowania decyzji
(4 godz.)
  • Proces podejmowania decyzji
  • Wybrane heurystyki decyzyjne
  • Dobry przywódca – niewłaściwe decyzje
  • Myślowe pułapki prowadzące do złych decyzji
  • Nasze indywidualne doświadczenie a trafność decyzji
  • Manipulowanie decyzjami innych
     
Kształtowanie własnego wizerunku menedżera
(8 godz.)
  • Komunikacja niewerbalna; „tajemnice” tworzenia własnego wizerunku, autoprezentacja
  • Techniki zwiększania własnej wiarygodności
  • Budowanie zaufania
  • Psychologiczne mechanizmy
     
Techniki prezentacji
(8 godz.)
  • Reguły prezentacji a umiejętności komunikacyjne
  • Przegotowanie się do prezentacji
  • Etapy prezentacji
  • Prawidłowe zachowanie się
  • Przygotowanie materiałów wizualnych
  • Praktyczne scenariusze prezentacyjne
  • Sterowanie emocjami
  • Psychologiczne aspekty kontaktu z publicznością
  • Techniki przemawiania ‒ metody skupiania uwagi ‒ doskonalenie przekazu werbalnego
  • Panowanie nad stresem
     
Rozwój osobisty menedżera
(10 godz.)
  • Diagnoza potencjału zawodowego
  • Typy osobowości i metody rozwoju
  • Samoocena
  • Samo motywacja
  • Planowanie celów
  • Wypalenie zawodowe
  • Bariery kreatywności
  • Techniki twórczego myślenia
  • Grupowe techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Analiza transakcyjna w biznesie
     
Inteligencja emocjonalna w biznesie
(6 godz.)
  • Rodzaje inteligencji emocjonalnej i ich rozwój w kontekście kariery zawodowej
  • Rola inteligencji emocjonalnej
  • Diagnozowanie inteligencji emocjonalnej
  • Zarządzanie własnymi emocjami
  • Rozwój empatii ‒ wykorzystywanie inteligencji emocjonalnej w codziennej pracy
     
Komunikacja w organizacji
(8 godz.)
  • Komunikacja międzyludzka (niewerbalna, werbalna)
  • Przepływ informacji w organizacji
  • Precyzyjne formułowanie zadań
  • Umiejętności precyzyjnego przekazywania informacji zarządczej
  • Przekazywanie poleceń
  • Sprzężenie zwrotne jako efektywne narzędzie kontroli
  • Prowadzenie zebrań i spotkań informacyjnych
  • Bariery komunikacyjne w organizacji
     
Asertywność w praktyce
(8 godz.)
  • Radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi
  • Konfrontowanie opinii
  • Wyrażanie próśb i pozytywów
  • Udzielanie i przyjmowanie krytyki
  • Wydawanie poleceń
  • Wyrażanie pochwał
  • Obrona przed atakiem słownym
  • Mówienie „nie”
     
Stres w pracy menedżera
(6 godz.)
  • Techniki radzenia sobie ze stresem
  • Mechanizmy działania stresu
  • Indywidualna wrażliwość na stres
  • Stres motywujący i jego oddziaływanie
  • Minimalizacja obszarów wywołujących stres
  • Metody radzenia sobie ze stresem
  • Zastosowanie technik antystresowych w pracy: wizualizacja, pozytywne myślenie, techniki relaksacyjne
     
Sztuka perswazji i techniki wywierania wpływu
(8 godz.)
  • Perswazyjne walory mowy ludzkiej
  • Cele przemówienia perswazyjnego
  • Argumentacja perswazyjna
  • Sposoby przekonywania i wywierania wpływu
  • Radzenie sobie z trudnym rozmówcą
  • Budowanie konstruktywnych strategii
     
Zarządzanie zespołem rozproszonym
(6 godz.)
  • Podstawy prawidłowych relacji interpersonalnych
  • Trafne spostrzeganie i ocena klienta
  • Techniki wspomagające prowadzenie trudnych rozmów z klientem
  • Metody i techniki wywierania wpływu w kontakcie z klientem
  • Reguły aktywnej sprzedaży
  • Etapy rozmowy handlowej
  • Psychologiczny mechanizm powstawania zastrzeżeń
     
Coaching i mentoring ‒ z certyfikatem Franklin University
(8 godz.)
  • Coaching jako proces i narzędzie menedżerskie
  • Sześć sposobów na rozpoczęcie coachingu
  • Opracowywanie programu coachingowego
  • Umiejętności potrzebne przy skutecznym coachingu
  • Model GROW; uczestnicy procesu; korzyści coachingu
  • Różnice pomiędzy coachingiem a mentoringiem
  • Mentoring formalny i nieformalny
  • Etapy programu mentoringu
  • Modele mentoringu
     
Konsultacje z wykładowcami, praca własna uczestnika
(8 godz.)
  • Konsultacje z wykładowcami, praca własna uczestnika
Forma zaliczenia
test
Projekt menedżerski, będący propozycją rozwiązania realnej sytuacji biznesowej
Obrona projektu