grzegorz_olechniewicz
Grzegorz Olechniewicz

Ekspert w dziedzinie zarządzania, doświadczony trener i doradca, realizował projekty i strategie między innymi dla firm z branż: motoryzacyjnej, farmaceutycznej, bankowej, telekomunikacyjnej, FMCG, oraz dla firm zajmujących się przemysłem ciężkim. W opinii wielu klientów jeden z czołowych europejskich ekspertów w dziedzinie strategii oraz negocjacji zakupowych. Swoje doświadczenie zdobył jako Kupiec w firmie ALMA Inteligentny Świat S.A., Procurement Manager w Ariba Inc. oraz Project Procurement Manager dla Carrywater Group S.A. (realizując proces kontraktowania dostawców na potrzeby projektów IT o wartości przekraczającej 600 000 000 zł). Piastował stanowisko Dyrektora Operacyjnego w Grupie Constans. Twórca GO-CTR Consulting i Polskiej Grupy Zakupowej (realizacja zakupów grupowych). Prezes zarządu i główny ekspert ds. zarządzania w firmie GOODMAN GROUP Sp. z o.o. Prowadził wykłady w ramach Studiów Podyplomowych Zakupy w Biznesie organizowanych przez WSB we Wrocławiu a obecnie wykładowca, konsultant merytoryczny oraz promotor na kierunkach studiów podyplomowych Zakupy w Biznesie, Menedżer Zakupów oraz Zarządzanie Projektem na WSB w Poznaniu, Chorzowie i Toruniu. Trener oraz egzaminator w ramach certyfikacji umiejętności negocjacyjnych Franklin University, Columbus, Ohio. Współzałożyciel i członek dwóch krajowych stowarzyszeń branży zakupowej. Łączny budżet projektów zakupowych, które wspierał w 2018 roku przekroczył wartość 5 200 000 000 złotych. W ciągu swojej działalności trenerskiej przeszkolił ponad 11 000 osób.

Daniel Matela

Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zakupami na każdej płaszczyźnie, na poziomie krajowym i międzynarodowym. Negocjator oraz Manager Zakupów z doświadczeniem w międzynarodowych koncernach produkcyjnych, FMCG i PHARMA. Karierę rozpoczynał ponad 15 lat temu w koncernie finansowym Aviva (wcześniej Commercial Union). Swoje doświadczenie zdobył także w CEDC International, gdzie zarządzał 8 kategoriami zakupowymi, realizował projekty optymalizacyjne w ramach zarządzania kilkudziesięcioma kategoriami zakupowymi w Imperial Tobacco Polska S.A, a także jako Global Sourcing Manager Capex w Mondelēz International. Obecnie odpowiada za zarządzanie kategorią Capex na poziomie globalnym w GlaxoSmithKline. Od 2016 roku Senior Consultant i Trener w firmą Goodman, od 2018 wiceprezes zarządu GOODMAN GROUP Sp. z o.o. (ponad 60 projektów w ramach Capex). Absolwent Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu na Wydziale Ekonomii, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Prawa i Administracji oraz Studiów Podyplomowych „Zakupy w Biznesie” w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Wykładowca na studiach podyplomowych „Zakupy w Biznesie” w Poznaniu i Toruniu oraz „Manager Zakupów” w Chorzowie.

Jarosław Walo
Jarosław Walo

Od dekady zarządza zakupami w środowisku międzynarodowym. Specjalizacje obejmuje obszar zakupów opakowań. W ramach pełnionej funkcji zarządza kategorią zakupową o globalnym zasięgu i strategicznym znaczeniu dla organizacji.Z powodzeniem inicjuje i wdraża projekty obniżki kosztów, zrównoważonego biznesu, a także przynoszące wzrost elastyczności i bezpieczeństwa łańcucha dostaw. Doświadczenie zawodowe obejmuje międzynarodowe koncerny kosmetyczne Beiersdorf oraz Natura&Co. Od 2019 roku współpracuje z WSB jako wykładowca na kierunku Menedżer zarządzania zakupami.

Beata Kasperowicz

Absolwentka Bankowości na WSB Poznań oraz Logistyki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W roku 1998 zdała egzamin państwowy na agenta celnego i od tego czasu aktywnie związana  zawodowo z obszarem cła i zgodności z przepisami celno-podatkowymi. Po 16 latach pracy w agencjach celnych  postanowiła zdobytą wiedzę i doświadczenie wykorzystać  z korzyścią dla importerów i eksporterów.

Przez  ostatnich kilka lat  pełniła funkcję specjalisty do spraw celnych w międzynarodowej  firmie z branży medycznej , zarządzając procesem odpraw celnych i wdrażając procedurę uproszczoną. Odpowiadała również za kwestie związane z utrzymaniem statusu AEO jako pełnomocnik Zarządu ds. AEO oraz ekspert ds. Kontroli Eksportu. Pełniła również rolę EMEA Trade Compliance Managera w Bridgestone Americas odpowiadając za zgodność procesów dotyczących obrotu międzynarodowego z regulacjami celnymi i podatkowymi na obszarze Europy, Środkowej Azji i Afryki.

 

Obecnie pracuje dla Pepco Poland pełniąc funkcję Customs Managera Poland & Eastern Europe i odpowiadając za procesy celne w obszarze importu i eksportu. W Pepco utworzyła od podstaw dział celny, miejsce uznane, uzyskała wszelkie niezbędne pozwolenia i wdrożyła procedurę uproszczoną. Odpowiada za AEO, opracowuje i wdraża procedury, przeprowadza audyty oraz szkolenia wewnętrzne.

 

Od kilku lat prowadzi szkolenia z tematyki celnej. Zarówno otwarte jak i zamknięte. Jest również wykładowcą studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu oraz Bydgoszczy na kierunku „Zakupy w Biznesie” a także na Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie na kierunku  „Agent Celny”.