Magdalena Serafin

Magdalena Serafin - absolwentka psychologii na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania kadrami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wrocławiu. Od 2001 roku prowadzi własną działalność doradczo-szkoleniową Sensapro. Opracowuje i wdraża indywidualne projekty rozwojowe, prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady doskonalące umiejętności menedżerskie, interpersonalne i handlowe. Praktyczne doświadczenia są wynikiem wieloletniej współpracy z firmami i instytucjami oraz z wyższymi uczelniami. W swojej pracy łączy wiedzę psychologiczną z naukami o zarządzaniu. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie HR. Zajmuje się pomiarem kompetencji pracowników, projektowaniem i wdrażaniem systemów motywacyjnych, oceną satysfakcji w pracy, zarządzanie talentami w organizacji.

Ryszard Sowiński
dr hab. Ryszard Sowiński, profesor UWSB Merito

Prof. UWSB Merito, specjalista w obszarze zarządzania kancelariami prawnymi. Współpracuje z właścicielami i partnerami przy diagnozowaniu organizacji, tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju. Zawodowy członek rad nadzorczych oraz komitetów strategicznych/sterujących kancelarii. 

Publikuje, bada rynek usług prawniczych, popularyzuje w środowisku prawników wiedzę o zarządzaniu. Prowadzi coaching oraz szkolenia z umiejętności menedżerskich, komunikacyjnych, sprzedażowych i obsługowych w kancelariach, na studiach podyplomowych i we współpracy z samorządem zawodowym (m.in. LegalMBA PSPP, WSB, UEP, KIRP, OIRP, KIDP, ORA) 

Z wykształcenia jest prawnikiem. Pracował w wieloosobowych kancelariach. Doświadczenia doradcze zdobywał w firmach konsultingowych. Ukończył studia podyplomowe „Psychologia w zarządzaniu” oraz „Coaching menedżerski” na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu, a także liczne szkolenia np. w obszarze sprzedaży usług profesjonalnych. Jest certyfikowanym praktykiem badania osobowości. 

Mentor, członek jury oraz kapituł w obszarze innowacyjności oraz LegalTech (m.in. Global Legal Hackathon). 

Współautor pierwszego w Polsce raportu o oprogramowaniu do zarządzania kancelariami oraz autor poradnika na temat strategii rozwoju kancelarii prawnych– przygotowanych przy współpracy z KIRP. 

Prowadzi pierwszego w Polsce bloga o zarządzaniu kancelariami nowoczesnakancelaria.pl 

dr hab. Rafał Szczepaniak

Specjalizuje się w tematyce prawa cywilnego, gospodarczego i administracyjnego. Został także wpisany na listę wykładowców prawa samorządu terytorialnego prowadzoną przez Radę Ministrów. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji (w tym siedmiu książkowych) z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego. Pod jego redakcją ukazało się jedno z pierwszych opracowań poświęconych Kodeksowi Spółek Handlowych. Od 1997 r. współpracuje z urzędami wojewódzkimi (wielkopolski, lubuski, zachodniopomorski) prowadząc kursy przygotowawcze do Służby Cywilnej. Prowadził szkolenia między innymi dla Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, a także dla pracowników Ministerstwa Rolnictwa w Warszawie. Jest także szkoleniowcem kilku renomowanych instytucji konsultingowo-szkoleniowych głównie na terenie Poznania, w tym zwłaszcza WOKISS,  Uniwersytet WSB Merito. Od 2000 r. wykonuje zawód radcy prawnego. Jako radca prawny specjalizuję się w tematyce samorządu terytorialnego, odszkodowań i umownych stosunków zobowiązaniowych między przedsiębiorcami. Na początku 2009 roku ukazała się jego monografie pt. „Nadużycie prawa do posługiwania się formą osoby prawnej”. Obecnie jego zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce stosowania prawa prywatnego w sektorze publicznym.

Marcin Żółtak
dr Marcin Żółtak

Doświadczenie zawodowe:
• od 2003 pracuje jako konsultant rozwoju i zmiany organizacyjnej / trener – realizuje projekty doradcze z elementami edukacji, których celem jest diagnoza organizacyjna, projektowanie, wdrożenie i wprowadzenie zmian organizacyjnych. W tym zakresie pracował z ponad 100 organizacjami z 11 branż. Do grona klientów zaliczają się: Aluplast, Bahlsen, Bonduelle, Den Braven East, Kennametal Polska, Scandinavian Tobacco, BIMs PLUS, Eurocash, Grupa Muszkieterów, PEPCO, Piotr i Paweł, Yes Biżuteria, Żabka Polska, Allegro, PSE Info, Raben, BZ WBK Factor, Apator, GE.

Edukacja i doświadczenie w zakresie dydaktyki:
• 2001 – roczny kurs trenerów biznesu – Transmisja, Kraków
• Uniwersytet WSB Merito – od 2003 roku prowadzę zajęcia na studiach podyplomowych z tematyki związanej z zarządzaniem i organizacją. W części z nich wykorzystywane są elementy myślenia systemowego, „Zarządzanie zmianą w organizacji”, „Kultura organizacyjna”, „Projektowanie systemów organizacyjnych w administracji”
• UE – do 2018 roku prowadziłem zajęcia na studiach MBA, „Myślenie systemowe w zarządzaniu organizacją”, obecnie prowadzę zajęcia: „Budowanie zespołów projektowych”, „Zarządzanie zmianą w realizacji projektów IT”, „Zarządzanie ryzykami w projektach CSR i IT”
• 2007/2010 - kurs terapii systemowej 1 i 2 stopnia WTTS
• 2011 - studia podyplomowe „System thinking - organizational aspects” Open University / University of Bedfordshire
• 2013 - studia podyplomowe „Change management in an organization - a systemic approach” Human Systems Dynamic Institute
• 2015 - Organization and Relationship Systems Coaching Fundamentals – CRR Global

Publikacje:
• MT Biznes – 2021 – “LEarNS - stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy”
• od 2010 współpracuję z Personel Plus wydawnictwa Wolters Kluwer przygotowując artykuły związane z uczeniem się organizacyjnym, rozwojem, szkoleniami

Inne:
jest autorem metodyki diagnostycznej inBOX, którą wykorzystuje się do ustalenia ograniczeń i ich przyczyn w działaniu organizacji oraz projektowaniu interwencji.
jest autorem metodyki zarządzania zmianami POMOST
jest autorem metodyki LEarNS do zarządzania rozwojem pracowników w organizacji

 

Marlena Urbaniak

Menedżer z bogatym, ponad 17 letnim doświadczeniem w dużej instytucji finansowej na różnych szczeblach zarządzania, od Oddziału po Centralę. Zarządzała  m.in. obszarem/ zespołem: projektem  HR , strategii i rozwoju, obsługi i wsparcia klienta, projektem przygotowania i wdrożenia Call Center/ Help desk dla e-Klientów. Od ponad 8 lat wykładowca/ trener na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu na Studiach Podyplomowych, Studiach I i II stopnia oraz promotor projektów dyplomowych z obszaru umiejętności menedżerskich,  funkcji personalnych. Współpracuje również jako Trener biznesu w obszarze umiejętności menedżerskich, funkcji personalnych, rozwoju pracowników. Prowadząc szkolenia przygotowuje programy dostosowane do potrzeb Klienta. Autor programów szkoleniowych z elementami coachingu. Doradca w obszarze HR, m.in. diagnozy organizacji w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi, opracowywania i wdrażania Strategii Personalnych, rozwoju kadry. Akredytowany Konsultant Insights Discovery® - międzynarodowej metody rozwoju efektywności oraz  Praktyk metody coachingowej Points Of YouTM. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu, Studiów podyplomowych Psychologii Zarządzania, Coachingu oraz MBA Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Ukończyła kilkanaście szkoleń, m.in. z obszaru zarządzania zespołem, zarządzania sprzedażą, profesjonalnej obsługi Klienta, zarządzania projektami Prince2, zarządzania Projektami PMBok.

Tomasz Szwed
Tomasz Szwed

Tomasz Szwed, pracą rozwojową z ludźmi zajmuje się od 1997 roku. Pedagog z wykształcenia, posiada certyfikat metody Thomas International, ukończył specjalistyczny program szkoleniowy train the trainer z zakresu coachingu i zarządzania przez coaching (IMPACT POLSKA). Absolwent kursu I i II stopnia terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu. Jest autorem korespondencyjnych programów szkoleniowych z zakresu efektywnego uczenia się, negocjacji i motywacji. Współautor podcastu „Z psychologią zarządzania na TY”.
Prowadzi szkolenia i work shopy z zakresu doskonalenia umiejętności menedżerskich, rozwoju osobistego i rozwoju zespołów. Współpracował lub współpracuje m.in. z: mBank, Ikea Industry, Allegro, Wunderman Thompson i innymi organizacjami biznesowymi i administracją państwową. Od wielu lat współpracuje z Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu, gdzie jest autorem programu i konsultantem merytorycznym podyplomowych studiów coachingu. W ramach studiów Master of Busines Administration prowadzi moduł efektywności osobistej „Odkryj swój potencjał”.
Zajmuje się konsultacjami indywidualnymi, coachingiem i pomocą psychologiczną (terapia skoncentrowana na rozwiązaniu). Członek stowarzyszenia terapeutów TSR

Marcin Adamczyk
Marcin Adamczyk

Dyrektor sądu, wieloletni pracownik Najwyższej Izby Kontroli, absolwent studiów podyplomowych ukończonych na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jego zainteresowania naukowe skupiają się na zarządzaniu administracją publiczną i stosowanych w tym zakresie rozwiązaniach systemowych i prawnych. Autor publikacji pt. „Budżet zadaniowy – droga do efektywnego zarządzania finansami publicznymi”. Jego wiedza teoretyczna dotyczącą zarządzania jednostkami sektora publicznego poparta jest wieloletnim doświadczeniem wynikającym z kontroli tych jednostek.

Od kilku lat prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na kierunku Administracja na Uniwersytecie WSB Merito w zakresie kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego.