Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela w Uniwersytecie WSB Merito Opole.

 

Głównymi korzyściami są: wartościowy merytorycznie program zajęć, przyjazna i fachowa kadra wykładowców, a także zajęcia z praktykami o dużym doświadczeniu zawodowym. Program charakteryzuje się przewagą ćwiczeń i innych praktycznych form nauczania. Obejmuje 540 godzin (w tym 150 godzin praktyk)


Ukończenie kierunku nie nadaje kwalifikacji do pracy nauczyciela przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej.

Liczba miesięcy nauki: 15
Liczba godzin: 390 + 150 godz. praktyk
Liczba zjazdów: 22
Liczba semestrów: 3
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
(180 godz.)

Psychologia (90 godz.)


Psychologia ogólna (8 godz.)
Psychologia rozwojowa (8 godz.)
Psychologia osobowości (8 godz.)
Psychologia wychowania (8 godz.)
Zachowania społeczne i ich uwarunkowania (8 godz.)
Uzależnienia  i zachowania ryzykowne (8 godz.)
Procesy komunikowania się (8 godz.)
Dysharmonie i zaburzenia rozwojowe (8 godz.)
Procesy poznawcze (11 godz.)
Strategie radzenia sobie ze stresem (7 godz.)
Zaburzenia zachowania i niedostosowanie społeczne (8 godz.)

 

Pedagogika (90 godzin)


System oświaty, prawo oświatowe, BHP w placówkach oświatowych (13 godz.)
Pedagogika ogólna i teoria wychowania (8 godz.)
Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej (13 godz.)
Animacja życia społeczno-kulturalnego w klasie szkolnej (4 godz.)
Uzależnienia behawioralne z profilaktyką (8 godz.)
Specyfika pracy zawodu nauczyciela (4 godz.)
Innowacje pedagogiczne (4 godz.)
Doradztwo i poradnictwo (4 godz.)
Prawa Człowieka i dziecka (4 godz.)
Metodyka wychowania i sytuacje wychowawcze w klasie (8 godz.)
Procesy społeczne w klasie (4 godz.)
Kompetencje społeczne ucznia (4 godz.)
Dzieci z niepełnosprawnościami (8 godz.)
Zjawiska agresji i przemocy (4 godz.)

Podstawy dydaktyki i emisja głosu
(60 godz.)

Higiena i emisja głosu (4 godz.)
Ocena osiągnięć szkolnych (4 godz.) 
Trudności i niepowodzenia szkolne (8 godz.) 
Warsztat socjoterapeutyczny (8 godz.) 
Metody interaktywne i twórcze w edukacji (8 godz.)
Pedagogika Zabawy (4 godz.) 
Tolerancja dla inności (4 godz.) 
Praca z młodzieżą z zaburzeniami  zachowania (4 godz.) 
Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe (4 godz.) 
Style kierowani klasą (4 godz.) 
Zasady i metody nauczania (4 godz.) 
Lekcja jako jednostka dydaktyczna (4 godz.) 

Przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć
(150 godz.)

Metodyki szczegółowe i podstawa programowa (12 godz.) 
Niekonwencjonalne metody nauczania (8 godz.) 
Nauczanie przez projekty (12 godz.) 
Metodyka pracy z uczniem o SPE (16 godz.) 
Edukacja włączająca (12 godz.) 
Mnemotechniki w edukacji (12 godz.) 
Organizacja czasu wolnego i zajęć pozalekcyjnych (8 godz.) 
Animacja kulturalna i społeczna (8 godz.) 
Technologie i media w edukacji ( 21 godz.) 
Metodyka w nauczaniu języków obcych (21 godz.) 
Diagnoza,  kontrola i ocena w pracy dydaktycznej (12 godz.) 
Rozwijanie umiejętności ,osobistych, emocjonalnych i społecznych uczniów (8 godz.)

Praktyki zawodowe
(150 godz.)
  • Praktyka psychologiczno-pedagogiczna (30 godz.)
  • Praktyka dydaktyczna (120 godz.)
Forma zaliczenia

Test sprawdzający wiedzę z przedmiotów realizowanych na zajęciach, zaliczenie praktyk oraz zaliczenie pracy na platformie Moodle.