Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku E-commerce.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 171
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Wprowadzenie do e-commerce i geneza rozwoju marki w Internecie
(18 godz.)
  • Wizerunek firmy w sieci
  • Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
  • Psychologia zachowań klienta w e-commerce
  • Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
  • Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
  • Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
Strategie sprzedażowe w e-commerce
(9 godz.)
  • Przedstawienie modeli sprzedażowych w e-commerce
  • Omówienie wielkości rynków e-commerce, kluczowych technologii, które będą decydowały o trendach rozwojowych
  • Retail e-commerce, DTC e-commerce, DNVB e-commerce - omówienie modeli ze wskazaniem na obszary: wejściowe poziomy konwersji, źródła pozyskiwania ruchu, kompetencje zespołu 
  • Push i pull e-commerce, czyli przedstawienie różnic w modelach sprzedażowych między rynkami: europejskim, amerykańskim i rynkami wschodnimi (Azja)
  • Efektywne określanie KPI’s (Key Performance Indicators) w strategii sprzedaży online
E-usługi z punktu widzenia e-commerce
(18 godz.)
  • Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce - przykłady platform przyjaznych e-commerce; omówienie środowisk takich jak eMarket, Wordpress (WooCommerce) oraz innych (open source, SaaS, dedicated)
  • Dokonywanie sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, Newsletter, vouchery, reklama i inne
  • E-konsument - Planowanie user experience w sklepie internetowym
  • Lejek zakupowy w e-commerce z punktu widzenia e-konsumenta – etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym
SEO w e-commerce i rozwoju e-biznesu
(9 godz.)
  • Rola pozycjonowania biznesu w Internecie w kontekście sprzedażowym
  • Rola SEO w kontekście świadomości marki
  • Onsite i offsite SEO – techniczne aspekty optymalizacji wizerunku biznesu w internecie - Meta Description, Meta Keywords i inne
  • Narzędzia w SEO dla e–commerce – przykładowe platformy. Pozycjonowanie oraz istota efektywnego rozwoju bloga w e-commerce
  • Strategia i istota pozyskiwania linków w e-commerce
  • Techniki budowy treści w oparciu o korelację w wynikach organicznych
  • Pozyskiwanie ruchu do e-commerce z wyszukiwarki YouTube
  • Lejek sprzedażowy z SEO i priorytetyzacja w pozyskiwaniu ruchu do strony głównej, widoków kategorii i produktów
Google AdWords (Google Ads) i Facebook Ads – reklama Pay Per Click
(18 godz.)
  • Geneza reklamy PPC w silnikach wyszukiwania oraz istota efektywnego wykorzystania danych
  • Spektrum zastosowań reklamy PPC i jej funkcjonalność 
  • Charakterystyka największych platform PPC oraz efektywny wybór strategii marketingowej 
  • Zasady funkcjonowania kampanii reklamowych w systemie PPC
  • Efektywne kierunkowanie reklamy PPC w zależności od celu kampanii. Struktura kampanii reklamowych w systemie PPC w zależności od potrzeb klienta 
  • Kluczowe umiejętności w budowaniu kampanii PPC  
  • Efektywne obieranie celów w reklamie PPC – Digital KPI’s 
  • Narzędzia do budowy i analizy efektywności kampanii marketingowych w systemie PPC
Procesy logistyczne w e-commerce – efektywne zarządzanie e-biznesem
(18 godz.)
  • Ryzyka zakłóceń procesów logistycznych w e-commerce
  • Automatyzacja i innowacja w procesach logistycznych e-commerce – modelowanie łańcucha dostaw oraz optymalizacja WMS (magazynowy system informatyczny)
  • Sposoby mierzenia efektywności procesów w logistyce e-commerce
  • Rynek operatorów logistycznych w Polsce oraz możliwości współpracy 
  • Warianty umowne współpracy z operatorem logistycznym
  • Ryzyka i korzyści ze współpracy z operatorem logistycznym
  • Problematyka oraz ryzyko w logistyce zwrotów w e-commerce 
  • Optymalizacja i automatyzacja procesu zwrotów w e-commerce
  • Kalkulacja kosztów procesowania zwrotów
Analiza rynku i konkurencji w e-biznesie
(9 godz.)
  • Strategia analizy rynku w zależności od branży 
  • Znaczenie danych w analizie rynku i planowaniu rozwoju biznesu online
  • Pięcioetapowa analiza konkurencji w e-commerce 
  • Analiza, identyfikacja oraz interpretacja zebranych danych z punktu widzenia strategii rozwoju Twojego biznesu online
PR w Marketingu Internetowym – Kreowanie Wizerunku Marki w Sieci
(54 godz.)
  • Budowanie silnej marki i efektywnej strategii komunikacji online 
  • Copywriting Sprzedażowy i Storytelling w e-commerce, czyli treści które sprzedają
  • Rola mediów społecznościowych w budowaniu silnej marki online
  • Analiza danych na potrzeby e-commerce z perspektywy kreowania wizerunku online
  • Umiejętność planowania, organizowania i realizowania działań z zakresu marketingu internetowego, a także dokonywania oceny ich skuteczności 
  • Marketing a etyka i moralność 
Aspekty prawne w e-commerce
(9 godz.)
  • RODO
  • Polskie i europejskie regulacje prawne
  • Prawa autorskie
  • Ochrona wizerunku
  • Regulamin sklepu internetowego
Studium przypadków – czyli jak działa e-commerce u liderów na rynku
(10 godz.)

Studium przypadków

Forma zaliczenia

Projekt