Opis kierunku

Dzisiejszy rynek charakteryzuje się ogromną zmiennością. Wynika ona nie tylko ze - z całą pewnością “ciekawych czasów”, których przyszło nam żyć - ale z mnogości dostępnych rozwiązań technologicznych, narzędziowych, coraz to nowych trendów, które dominują nasze rozmowy, by za chwilę zniknąć i ustąpić miejsce kolejnym. “Pomysł jest wart złotówkę” - to popularne powiedzenie wśród inwestorów. Co zatem sprawia, że niektóre pomysły przeobrażają się w rzeczywistość? Co zrobić, by na bazie innowacji zbudować trwałe przedsiębiorstwo, które odniesie sukces? Nasz zespół praktyków, którzy nie tylko od wielu lat działają w takich obszarach rynku jak strategia biznesu, inwestycje, consulting, doradztwo marketingowe, inwestycyjne, ale także sami prowadzą własne przedsiębiorstwa - krok po kroku przeprowadzą Cię przez drogę od idei - po zbudowanie wokół niej zespołu kompetentnych ludzi, skuteczne wdrożenie i kapitalizowanie Twojego pomysłu.

Cel studiów

Celem kierunku jest przekazanie managerom i przedsiębiorcom wiedzy o tym, jak w dynamicznie zmieniających się warunkach prowadzić stabilnie rozwijające się przedsiębiorstwo. Jak tworzyć i rozwijać innowacje oraz jak wykorzystywać zmienność warunków rynkowych na swoją korzyść. Jak dostosować ofertę, model biznesowy oraz sposób działania firmy – zarówno ten wobec rynku, jak i ten związany z zarządzaniem ludźmi. 

Co zyskujesz?

  • zdobędziesz wiedzę z zakresu zarządzania przedstawioną wyłącznie przez praktyków, którzy sami są przedsiębiorcami
  • będziesz wiedzieć, jakie podjąć kroki, żeby zamienić swój pomysł na biznes w prawdziwy model biznesowy
  • będziesz wiedzieć, jak zabezpieczyć finanse Twojej firmy, lub wykorzystać szansę na zewnętrzne finansowanie
  • będziesz wiedzieć, jak podejść do planowania strategicznego przedsiębiorstwa w obszarze zarządzania, marketingu i HR
  • poznasz modele biznesowych wykorzystywane do tworzenia business planów
  • będziesz potrafić przygotować swoją firmę lub firmę klienta do rozwoju w oparciu o analizę czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych wpływających na organizację
  • posiądziesz wiedzę technologiczną, kulturową, managerską oraz HR-ową z zakresu zarządzania zespołami zdalnymi.
  • będziesz znać konkretne narzędzia, które pozwolą tobie i twoim managerom skutecznie wdrożyć pracę zdalną na poziomie kultury całej organizacji. 

Dla kogo?

Kierunek skierowany do przedsiębiorców, jak i osób, które planują rozpocząć swoją działalność biznesową. Kierunek odpowiada na potrzeby przedsiębiorców w zakresie planowania strategicznego rozwoju firmy - od opracowania modelu biznesowego, po opracowanie całościowej strategii rozwoju firmy w odniesieniu do wewnętrznego potencjału i warunków rynkowych po budowanie kultury innowacji i wdrażanie innowacji, które pozwalają zbudować i utrzymać trwałą przewagę rynkową w bezpieczny sposób. 

Studia skierowane do:

  • właścicieli firm w fazie intensywnego rozwoju lub zmiany w firmie,
  • właścicieli firm technologicznych, przemysłowych, managerów i zarządu korporacji, którzy chcieliby wykorzystać innowacje w budowaniu przewag rynkowych przedsiębiorstwa 
  • właścicieli małych przedsiębiorstw, founderów startupów i spółek technologicznych 
  • osób z działów marketingu oraz z zarządów firm zajmujących się technologią, ale także produkcją
  • osób pracujących lub planujących podjąć pracę w korporacjach, 
  • środowiska naukowego, inżynierskiego pracującego nad własnymi produktami, 
  • osobami z działów marketingu oraz z zarządów firm zajmujących się technologią, ale także produkcją. 
  • pracowników firm odpowiedzialnych za zarządzanie zespołami (w tym rozproszonymi i/lub pracującymi zdalnie)

Program studiów

Program studiów dla kierunku Zarządzanie strategiczne innowacją w biznesie.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 172
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Katarzyna Klimek
Jolanta Piela
Rafał Ferber
Tomasz Kowalczyk
Katarzyna Klimek

Innovation Strategy Consultant dla firm w sektorze MSP. Mentor dla startupów z branży ICT, w szczególności w obszarze medtech i wellbeing. Przez ostatnie 4 lata wspierała rynek innowacji jako Dyrektor Operacyjny Fundacji MOST. Specjalizuje się w obszarach obejmujących cały biznes (w tym...

Jolanta Piela

Założycielka firmy doradczej Good Division. Strateg marketingu
z ponad 10-letnim doświadczeniem. Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku od kwietnia  2019 roku. Mentorka programów startupowych, m.in. Warsaw Booster, ABSL startup challenge. Wspiera przedsiębiorców na wszystkich...

Rafał Ferber

Praktyk pracy zdalnej. Doradca i konsultant biznesowy.

W 2006 roku rozpoczął pracę jako New Business Manager we wrocławskim Softwarehouse, dostarczającym swoje produkty korporacjom zlokalizowanym w Warszawie (#ZdalnyPracownik w Contium S.A. – 2006-2009 w Unity Group)

Następnie od...

Tomasz Kowalczyk

Partner w butiku doradztwa innowacyjnego Rebels Valley. Od   ponad 10   lat   wspiera   spółki   (zarówno   MŚP,   jak   również   polskie   
i międzynarodowe   korporacje)   w budowaniu wartości w oparciu 
o   wdrażanie   nowych   rozwiązań, produktów lub usług.  W toku swojej...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji studiów I i II stopnia oraz studiów podyplomowych

Parter - pokój 1
ul. Śląska 35/37
81-310 Gdynia

E-mail: rekrut@wsb.gdynia.pl
Tel.: studia I i II stopnia 58 350 20 84 studia podyplomowe 58 669 77 21

Godziny otwarcia:
  • pn-wt: 09:00-16:00
  • śr: 08:00-16:00
  • cz-pt: 09:00-16:00
Pobierz stronę do PDF