Opis kierunku

Nowe media zmieniają się wraz z upływem czasu, rozwoju nowych technologii, form przekazu i komunikacji z odbiorcą. Nigdy dotąd tak wiele informacji nie wymagało od nas przetworzenia, by nie utonąć w morzu wiadomości, ale wiedzieć to, co ważne. Świat przyspieszył, ale przekazywanie informacji, dziennikarstwo pozostały zawodami niezmiennie potrzebnymi. 
Nasze studia pomogą odnaleźć się ich uczestnikom w tworzącym się i wciąż zmieniającym ekosystemie wiedzy i informacji, opanować natłok informacji, korzystać z nowych narządzi komunikacji, przewidywać trendy i umieć je wykorzystać w codziennej pracy. Forma studiów oparta na praktycznych warsztatach oraz doświadczeniach wykładowców pracujących w mediach zapewni szybkie i efektywne pozyskanie wiedzy. Zapewni też nabycie umiejętności skutecznego wykorzystywania nowych technologii i komunikowania się: pisania czy mówienia tak, by zostać zrozumianym i usłyszeniu tego, co w świecie ciągłej zmiany jest najważniejsze. Celem studiów jest przekazanie niezbędnej wiedzy dziennikarskiej oraz umożliwienie zdobycia niezwykłych umiejętności warsztatowych. 
Uczestnicy przekonają się, że dziennikarstwo to misja, wymarzona praca, najciekawszy i najpiękniejszy zawód na świecie, który wymaga nieustannego uczenia się, korzystania z najnowszych technik i narzędzi komunikacji. Wciąż muszą doskonalić swój warsztat, być najlepszymi w swojej dziedzinie. Muszą być rzecznikami prawdy i czuć radość z tego, co robią.
Studia realizowane są w systemie blended learning czyli 60 godz. zajęć stacjonarnie, 114 godz. w formie online.
 

Co zyskujesz?

•    Poznasz warsztat pozyskiwania, pisania i redagowania informacji, tworzenia fotografii na potrzeby Internetu oraz zarządzania serwisami internetowymi i profilami w social mediach oraz promowaniem w nich własnych treści. 
•    Nabędziesz umiejętność weryfikacji pozyskiwanych wiadomości, sprawdzania ich wiarygodności i publikowania zgodnie z zasadami staranności dziennikarskiej, rzetelności i obiektywizmu. 
•    Nauczysz się analizy tworzonych treści, skuteczności w dotarciu do określonych grup odbiorców. Nauczysz się też jak dotrzeć do źródła i sprawdzić, która informacja jest fake newsem.
•    Dowiesz się, jak stworzyć intrygujący materiał, aby odbiorcy chcieli go słuchać i czytać, oraz jak pisać i przygotować treści na potrzeby internetu, żeby użytkownicy chcieli kliknąć w link. I jak w atrakcyjny sposób przygotować i poprowadzić rozmowę w studiu wideo. Poznasz techniki rejestracji dźwięku i montażu materiałów wideo.
•    Dowiesz się także, jak zarządzać mediami – od strony organizacyjnej, przez finansową, po technologiczną.  
•    Nauczysz się praktycznego wykorzystywania nowych mediów jako źródeł informacji, miejsc pracy i kanałów dystrybucji swojej profesjonalnej twórczości.

Dla kogo?

•    Studia skierowane są do osób pragnących zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku pracy poprzez nabycie kompetencji w zakresie nowych mediów. 
•    Osoby pragnące w przyszłości zajmować się organizacją i kierowaniem projektów z dziedziny nowych mediów interaktywnych, a także do osoby pragnące wpływać na jakość komunikacji z otoczeniem za pomocą Internetu i zajmować się produkcją wydarzeń multimedialnych.
•    Osoby zamierzające w przyszłości założyć własne portale internetowe, kanały w mediach społecznościowych, agencje prasowe, agencje PR i działy komunikacji. 
•    Osoby, które w codziennej pracy mają styczność z mediami i nowoczesnymi narzędziami komunikacji.
•    Pracownicy instytucji samorządowych, kulturalnych, organizacji pozarządowych pragnący zbudować przewagę konkurencyjną w zakresie tworzenia treści, skuteczności przekazu i efektywnego wykorzystania nowych narzędzi internetowych.
•    Pracowników działów promocji, agencji reklamowych i public relations. 
•    Osoby pracujące w mediach, które chcą uaktualnić i poszerzyć wiedzę związaną z obszarem dziennikarstwa.

Program studiów

Program studiów dla kierunku Nowe media i dziennikarstwo internetowe.

Program 174 godz. – 60 godz. stacjonarnie i 114 godz. online

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 174
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Jędrzej Nowak
Jędrzej Nowak

menedżer projektu wideo jednej z największych grup medialnych w Polsce, odpowiedzialny za rozwój produktu i strategii tworzenia treści oraz narzędzi dla zespołów kreatywnych do tworzenia produkcji w obszarze digital. Były dziennikarz prasowy i telewizyjny. Prowadzi zespół produkcyjny i...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji studiów I i II stopnia oraz studiów podyplomowych

Parter - pokój 1
ul. Śląska 35/37
81-310 Gdynia

E-mail: rekrut@wsb.gdynia.pl
Tel.: studia I i II stopnia 58 350 20 84 studia podyplomowe 58 669 77 21

Godziny otwarcia:
  • pn-wt: 09:00-16:00
  • śr: 08:00-16:00
  • cz-pt: 09:00-16:00
Pobierz stronę do PDF