Opis kierunku

Treści video w social mediach zyskują na znaczeniu. Fakt, iż w strumieniach aktualności popularnych serwisów społecznościowych znajdujemy coraz więcej filmów nie jest przypadkiem. Prognozy Cisco wskazują, że video do 2022 roku będzie odpowiedzialne za nawet 80% ruchu w internecie. Dlatego formatu video nie sposób dziś pominąć w strategiach digital marketingowych.


Dzięki video możemy nie tylko wyróżnić się w zalewie treści w mediach społecznościowych, ale także skutecznie zachęcić do kupna naszych produktów i usług. Badania przeprowadzone przez Google i National Association of Realtors pokazały, że oferty nieruchomości/domów zawierające video generowały 40% więcej zapytań od pozostałych.


Ogromną zaletą video jest to, że format ten jest łatwy do skonsumowania. Video pozwala na przekazanie dużej ilości informacji w czasie krótszym niż ten, który potrzebny jest na przeczytanie artykułu blogowego.
 

film w social mediach
  • Video jest doskonałym narzędziem pozwalającym przyciągnąć uwagę i zbudować zaufanie wśród odbiorców, którzy wcześniej nie mieli okazji poznać naszej marki. Psychologowie nazywają to zjawisko „parasocial relationship” lub „one-way relationship” – odbiorca może nam zaufać nawet jeśli nie spotkał nas osobiście i wcześniej nie poznał.
  • Video może być szybszym i łatwiejszym sposobem pozyskania klienta w porównaniu do blogowania, SEO czy Google AdWords, gdzie dopięcie pojedynczej transakcji może zająć miesiące.
  • Video pozytywnie wpływa też na pozycjonowanie. Google preferuje strony zawierające treści video. Jeśli na naszej stronie firmowej znajduje się film, mamy większe szanse trafić na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania.
     
film w social mediach

Niemal wszystkie platformy społecznościowe, m.in. YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, stawiają dziś na format video. Marki zdają sobie sprawę, że publikowanie podcastów, czy internetowej audycji odgrywa dziś dużą rolę dla promocji. Coraz większą rolę gra również wideo na żywo, osiągając w ostatnich miesiącach największy wzrost od długiego czasu.
To wszystko przekłada się również na ogromny wzrost popularności formatu wideo, 
a dostępność do sprzętu do nagrywania sprawia, że dziś każdy może zostać twórcą materiałów wideo i to nie tylko na potrzeby mediów społecznościowych. Co robić, żeby nie zniknąć wśród innych twórców? Jak zaistnieć, gdy codziennie tysiące nowych użytkowników zaczyna kręcić 
i publikować filmy? Jak nie zniechęcić się, gdy w końcu i nas dotknie problem hejtu?
 

Cel studiów

Celem studiów jest przekazanie wiedzy potrzebnej do stworzenia poprawnych filmów w zależności od miejsca docelowego, dla którego jest on tworzony, ale również szersze podejście do zagadnienia filmowania i dalszego postępowania z filmami. 

Co zyskujesz?

  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności z dziedziny video dla social mediów, od przygotowania grafiki na potrzeby nowotworzonego kanału, poprzez nagrywanie i montaż, aż po strategię jego dalszego rozwoju. 
  • Nauczysz się przygotować film, który będzie zachęcał do oglądania, udostępniania i subskrypcji. Powiązanie ze statystykami pozwoli wykorzystać je do analizy oglądalności w wyniku czego przyszły twórca będzie na bieżąco potrafił podnosić poziom przygotowania kolejnych filmów. 
  • Nauczysz się wybierać odpowiednie narzędzia oraz formaty w zależności od platformy, dla której wideo jest przygotowywane. Przygotowani będą również do tworzenia transmisji na żywo dla podstawowych mediów społecznościowych.

Dla kogo?

W czasach kiedy powstają nowe „zawody” związane z tworzeniem video dla social mediów, a każdy może zostać video-blogerem, youtuberem lub influenserem, wiedza, którą uzyskacie na tym kierunku może okazać się bezcenna. Studia przeznaczone są dla każdego kto posiada kamerę, aparat z możliwością nagrywania, czy chociażby telefon komórkowy. W dzisiejszych czasach umiejętność tworzenia wideo jest potrzebne wszędzie, a zapotrzebowanie na nie będzie stale wzrastać. Umiejętności jego tworzenia oraz sprawienia, że może zostać wyświetlone i docenione wśród wielu innych filmów będą na wagę złota.

Program studiów

Program studiów na kierunku Film w social mediach.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 172
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Szymon Kołodziejczyk
Sylwia Dąbrowska
Mirosław Rekowski 
Maciej Wisniewski
Szymon Kołodziejczyk

Realizator filmowy, twórca kilkudziesięciu wideoklipów, w tym największej polskiej produkcji zbiorowej z udziałem 40 artystów oraz dla finalistów Must Be The Music i Mam Talent. Wykonał reportaże z największych wydarzeń kulturalnych w Warszawie (m.in. Viva Comet, Róże Gali, Złote...

Sylwia Dąbrowska aka Teacherka

Pomaga świetnie występować przed kamerą.
Uczy, jak wykorzystywać video w budowaniu marki osobistej i rozwoju biznesu online. Od 2017 roku tworzy w sieci markę Teacherka - video, live, podcast.
Realizowała szkolenia i prelekcje z zakresu live video i content video marketingu na...

Mirosław Rekowski 

projektant 

Laureat nagrody Wzór Roku 2007, a także wielu nagród w konkursach: Vidical, Idea i innych. Zajmuje się projektowaniem systemów komunikacji wizualnej i projektowaniem wzornictwa. Jest autorem ponad 100 wdrożonych systemów identyfikacji wizualnej. Prowadzi własne studio...

Maciej Wiśniewski

Od ponad ośmiu lat aktywnie szkoli zarówno osoby prywatne, jak i działy marketingu z reklamy w Google Ads (Google AdWords) oraz analizy w Google Analytics. Prowadzi także zajęcia dla studentów m.in. na Uniwersytecie Gdańskim oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Gdyni.
Właściciel agencji...

Poznaj innych wykładowców

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji - studia II stopnia, podyplomowe i MBA

Godziny otwarcia:
  • pn: 09:00-16:00
  • wt: 11:00-16:00
  • śr: 08:00-16:00
  • cz-pt: 09:00-16:00
  • so: 09:00-13:00
Pobierz stronę do PDF