Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Analiza biznesowa w IT.
WPROWADZENIE DO ANALITYKI BIZNESOWEJ
(20 godz.)
- Zagadnienia i tematy w analizie biznesowej - perspektywy biznesu i technologii – potrzeby biznesu, klienta, programistów, testów, wdrożeń i produktów w IT – „brakujące ogniwo” - 4h
- Perspektywa biznesu – cele biznesowe w projektach IT i rola analityka - 8h
- Perspektywa technologii – cele technologiczne w projektach IT i rola analityka - 4h
- Wprowadzenie do procesów biznesowych – podstawa pracy analityka: korzyści i perspektywy rozwoju - Product Owner, Product Manager, Project Menager - 4h
ANALITYK BIZNESOWY – KLIENT, PROCES, UŻYTKOWNIK
(8 godz.)
- Personalizacja – perspektywa użytkowników i klientów - zagadnienie UX, wymagania i jakość, kreatywne tworzenie wymagań - design thinking
PROCESY I BIZNES – PROJEKTOWANIE PROCESÓW Z WARTOŚCIĄ DODANĄ
(38 godz.)
- Mapowanie procesów biznesowych – od zrozumienia organizacji do szczegółów procesów i wymagań - 6h
- Proces w podziale na czynności, zdarzenia, role, narzędzia, produkty w ramach obszaru biznesowego - 20h
- Powiązania międzyprocesowe i dane w procesach - 4h
- Modele referencyjne procesów - 4h
- Notacje w procesach - 4h
PROCESY I APLIKACJE – PROJEKTOWANIE APLIKACJI W OPARCIU O WARTOŚĆ BIZNESOWĄ
(44 godz.)
- Od projektowania aplikacji pod potrzeby biznesu do wyboru systemów ERP – aspekty biznesowe i techniczne - 12h
- Procesy i sprzężenia zwrotne, „wąskie gardła”, optymalizacje - architektura procesów pod aplikacje biznesowe – na co zwrócić uwagę - 5h
- Projektowanie wymagań dla systemów i użytkowników - 16h
- Projektowanie wymagań dla systemów i użytkowników – zmiana systemów, upgreade technologiczny, utrzymanie systemów i rozwój - 8h
- Projektowanie wymagań w aplikacjach – ARIS - 3h
SYSTEMY – PROJEKTOWANIE SYSTEMÓW W OPARCIU O ROZUMIENIE I ZNAJOMOŚĆ PROCESÓW I APLIKACJI
(16 godz.)
- Systemy klasy ERP, SCM, MES, APS, CRM, MRP i róznice w systemach - 4h
- Przykłady systemów w praktyce - 12h
ANALITYK W DOBORZE ROZWIĄZAŃ IT DLA ORGANIZACJI
(22 godz.)
- Wybór systemów dla organizacji – parametry wyboru i zakupu systemów – technologie, licencje, wdrożenie, serwis, SLA, modyfikacje, integracje, ukryte koszty - 6h
- Rozwój systemów IT w organizacji - 4h
- Kompetencje miękkie w zarządzaniu projektem - 4h
- Zarządzanie projektami IT - 8h
ANALITYK I WSPÓŁPRACA
(8 godz.)
- Współpraca i komunikacja - 4h
- Agile – zarządzenie zmianą - 4h
PROJEKT
(8 godz.)
- Seminarium projektowe - 8 h