Tydzień Mózgu - ONLINE 
Postpandemiczny krajobraz i jego dylematy 
15 – 19.03.2021 r.  
  

Z okazji obchodów Tygodnia Mózgu, święta dociekliwych poznawczo, zapraszamy na cykl spotkań z mózgiem w tle! 
 
Wiosną budzimy się do życia. Stajemy się bardziej receptywni, też poznawczo. Nie chcemy widzieć w pandemii elementu hamującego inicjatywy naukowe. Dlatego łącząc wiosnę, ciekawość poznawczą, psychologię i mózg chcemy skorzystać z wygodnej formy spotkania się z Wami, ze spotkań z zaproszonymi ekspertami prowadzonych w przestrzeni Internetu. 
Porozmawiamy o miłości, relacjach, nawykach, o odradzaniu się. Pokażemy bogactwo perspektyw, dotkniemy trudnych pytań szukając na nie odpowiedzi. 

Zapraszamy do udziału w rozmowach z zaproszonymi, wyjatkowymi gośćmi, na żywo, w formule online.  

 

Zapisz się! 

 

Program: 
 

Poniedziałek - 15 marca, godz.19.00 
Piotr Bucki i Mariusz Jakubowski:  
Temat spotkania:  
Mózg nie sługa. Dlaczego tak ciężko jest zmieniać nawyki. 


Piotr Bucki - od 19 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademi wydanej z wydawnictwem 4 Głowy (2016). Publikuje regularnie na InnPoland oraz stronie www.bucki.pro. Pisze dla Malemana, Dolce Vita, Madame, Marketing w Praktyce i wielu innych. Przetłumaczył 12 książek z zakresu psychologii i poradnictwa. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce - m.in. LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie Startup Chile i Inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie 


Mariusz Jakubowski -  stawianie wielu pytań i konsekwentne podejście do nauki w trakcie studiów doprowadziły go do publikacji m.in w Towaroznawczych Problemach Jakości, KOSMOS czy Przemyśle Fermentacyjnym i Owocowo-Warzywnym, dzięki którym otrzymał tytuł Najlepszego Studenta na Pomorzu. Podążając za ciekawością technologicznych aspektów produkcji napoju kombucha trafił do Stanów trzykrotnie. Chwilę po studiach założył dwie spółki, które przez problemy technologiczne i pandemię musiał zawiesić. Dzisiaj stawia pierwsze kroki w modelingu, jednocześnie kontynuując pracę nad tworzeniem produktów spożywczych i przygotowując się do doktoratu. 

 

Środa - 17 marca, godz. 19.00 
Łukasz Murawki i Kamil Zieliński  
Temat spotkania:  
Reklama w mózgu Rozmowa o tym, jak nasz własny mózg prowadzi nas na manowce.  
 
Reklama jest częścią komunikacji perswazyjnej i tym samym wywiera wpływ na to, co robimy, myślimy, czy też czujemy. Nie od dziś wiemy dużo na temat naszego mózgu i możemy czerpać z tej wiedzy, aby podnieść efektywność naszych działań komunikacyjnych. Zapraszamy Cię na spotkanie, w trakcie którego będziemy rozmawiali o schematach i błędach poznawczych, o programowaniu zachowania, czy po prostu o tym, jak nasz mózg chodzi na skróty. 
 

Łukasz Murawski – doradca, wykładowca, autor. Doświadczony ekspert w zakresie budowania marek i brandingu. Od początku drogi zawodowej związany z brandingiem. Pomaga firmom odróżnić się od konkurencji. Zwolennik upraszczania skomplikowanych teorii – po ludzku tłumaczy zagadnienia związane z budowaniem marki. Prowadzi warsztaty i szkolenia zarówno po polsku, jak i po angielsku. Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Gdyni. Doradza przedsiębiorcom w inkubatorach przedsiębiorczości i instytucjach wspierających biznes. Tworzy pierwszy w Polsce cykl wywiadów prasowych i videocast ze światowej klasy ekspertami w dziedzinie brandingu.  

 
Kamil Zieliński - psycholog, trener biznesu, nauczyciel akademicki, przedsiębiorca.  
Na co dzień uczy wykorzystania psychologii w życiu i biznesie. Właściciel firmy szkoleniowej KZ Kamil Zieliński. Menedżer kierunku Psychologia w biznesie w WSB w Chorzowie. Vice-Prezes Fundacji Future Hero. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Ekspert do spraw psychologii społecznej i komunikacji w Centrum Analiz Miejskich IRRP oraz recenzent naukowy portalu Mała Psychologia. Interesuje się psychologią społeczną, psychologią zarządzania, budowaniem odporności psychicznej, technikami wywierania wpływu i perswazji, autoprezentacją oraz psychologią komunikacji i języka. 

 

Czwartek - 18 marca, godz. 15:30

dr Dorota Ackermann-Szulgit

Temat spotkania: Wpływ aromaterapii na funkcje mózgu.

 

Webinar rozpocznie się prezentacją historii aromaterapii, omówiony zostanie także wpływ wybranych olejków na funkcje psychiczne u ludzi. Dodatkowo zaprezentowane zostaną wyniki pilotażowe z badań nad olejkami eterycznymi prowadzonymi obecnie przez autorkę. 
Aromaterapia to forma medycyny naturalnej, która polega na stosowaniu olejków eterycznych w celu poprawy stanu zdrowia i dobrostanu psychicznego. Niektóre olejki eteryczne potrafią spowolnić procesy starzenia się mózgu, wiele badań potwierdza nawet właściwości regeneracyjne. Inne olejki z kolei pomagają w koncentracji, czy zapamiętywaniu, a jeszcze inne relaksują i zapewniają jasność umysłu. Zgodnie z niepisaną zasadą aromaterapii podświadomie wybieramy te olejki, których potrzebuje nasz organizm. 

 

dr Dorota Ackermann-Szulgit - neuropsycholog, psycholog społeczny, adiunkt w Katedrze Nauk Społecznych WSB w Toruniu, szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem, współautorka publikacji z zakresu neuropsychologii, neurobiologii, aromaterapii, psychochirurgii. Obszar Jej zainteresowań naukowych i badawczych to: neuropsychologia, neurodietetyka, neurodydaktyka, psychoaromaterapia a także psychologia społeczna i neuromarketing.

 
Piątek - 19 marca, godz.19.00 
Niestety z przyczyn od nas niezależnych jutrzejsze spotkanie z Martą Niedźwiecką oraz dr Magdaleną Zubiel-Kasprowicz zostaje przełożone na termin, o którym poinformujemy niebawem.
dr Magdalena Zubiel – Kasprowicz i Marta Niedźwiecka  
Temat spotkania: 
Miłość w czasach zarazy. Czyli wszystko co chcielibyście wiedzieć o seksie i mózgu, ale boicie się o to zapytać.  

Miłość w czasach zarazy, takie hasło przewodnie przyświecać będzie rozmówczyniom w snuciu opowieści o postpandemicznym krajobrazie relacji międzyludzkich. Prelegentki zadały sobie pytanie odnoszące się do skutków dystansu społecznego, silnych emocji i kwarantanny. Co zrobiła nam pandemia? Czy potrzebujemy zbiorowej terapii w myśl: Cała Polska na kozetce? Jakie jest ryzyko opowiadania jednej historii? W trakcie rozmowy pojawią się odniesienia do archetypów, mitów, bajek, do drogi bohaterki jako historii komplementarnej z monolitem Campbella. Rozmówczynie zastanawiać się będą nad alternatywnymi rzeczywistościami kreowanymi przez smartfony, które skutecznie wypierają namacalną rzeczywistość. Czy Slow Sex może stać się remedium na naszą wrażliwość na sztuczne światy? Czy jednogłos prowadzony z męskiej perspektywy może zostać podważony z uwagi na przymusowe dowartościowanie krzątactwa jako niegdysiejszej domeny kobiecej? Tym razem rozmówczynie nie będą debatować o różnicach między mózgiem męskim i kobiecym, bo solennie sobie obiecały nie różnicować a działać włączająco i integrująco. Momentami będą mówić głosem zdecydowanym, bo ani jedna ani druga racjonalności i dyskusji nie traktuje jako intelektualnego makijażu. 
 

Marta Niedźwiecka, pierwsza w Polsce certyfikowana sex coach – pracująca z seksualnością, ciałem, emocjami i relacjami intymnymi. Jako life coach wspiera w rozwoju osoby kreatywne i poszukujące swojej drogi. Psycholog – prowadzi sesje indywidualne i warsztaty dla solistów i par. Jako mówca i autorka teorii popularyzuje świadomą seksualność – Slow Sex. Autorka podcastu "O Zmierzchu" i książki "Slow Sex. Uwolnij miłość". 

 

Magdalena Zubiel-Kasprowicz, filolożka, tłumaczka, kognitywistka, wykładowczyni WSB Toruń i Bydgoszcz, tropicielka narracji w mózgu. Wiedzą i doświadczeniem wspiera i rozwija badania neuromarketingowe prowadzone na rynku polskim pokazując i tłumacząc, że nie taki diabeł straszny jak go malują. 

 

Czytaj więcej