Prof. nadzw. dr hab. Maciej Mackiewicz

Menedżer na kierunkach filologia angielska i handel międzynarodowy

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (lingwistyka stosowana), autor dwóch monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów publikowanych w Polsce i za granicą, redaktor dwóch monografii zbiorowych. Zainteresowania naukowe i badawcze: metodyka nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem podejścia międzykulturowego, motywacja osób uczących się języka obcego, komunikacja międzykulturowa w biznesie. Prowadzi wykłady i ćwiczenia z komunikacji międzykulturowej w biznesie, seminaria licencjackie i magisterskie, a także kursy języka niemieckiego. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem w Jenie (Niemcy) i wdraża do dydaktyki języków obcych i dydaktyki międzykulturowej gry symulacyjne online, w których uczestniczą, obok polskich studentów, studenci z różnych krajów Europy, a także np. z Egiptu, Kamerunu i Brazylii.
Wykładowca gościnny na uczelniach i w instytucjach edukacyjnych w Polsce oraz w Niemczech i USA. Autor i prowadzący warsztatów i seminariów dla nauczycieli języków obcych w Polsce (Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie) i w USA (Goethe Institut New York). 

Monika Ficerman

Ukończyła Kurs Przygotowujący do Pracy na Wschodzie, dla nauczycieli delegowanych poza granice Polski oraz kurs organizowany przez ,,Bristol ‘’, Stowarzyszenie Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego. Posiada uprawnienia do nauki języka polskiego jako obcego na całym świecie. Swoją przygodę z nauczaniem polskiego jako obcego rozpoczynała w polonijnym Krzemieńcu na Ukrainie, wędrując ścieżkami Juliusza Słowackiego. Współpracowała z Uniwersytetem Adama Mickiewicza ucząc studentów i osoby prywatne z całego świata. Od 2015 uczy ukraińskich  studentów na Uniwersytecie WSB Merito. Prowadzi  zajęcia z uczestnikami Podyplomowych Studiów Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego.
Pokazuje na zajęciach piękno języka i kultury polskiej, wykorzystując najnowsze metody.

Aleksandra Załustowicz

Doktor nauk społecznych. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej, jednolitych studiów magisterskich na UAM w Poznaniu, Seksuologii, Logopedii, Surdologopedii i Neurologopedii oraz licznych kursów dokształcających. Podjęła również studia z zakresu Psychologii. Członkini Polskiego Związku Logopedycznego z siedzibą w Poznaniu. Uczestniczę w licznych konferencjach i szkoleniach oraz publikuję w obszarze dotyczącym innowacyjnych metod terapeutycznych nie tylko z zakresu logopedii. Obecnie prowadzi zajęcia dydaktyczne na Wydziale Studiów Edukacyjnych na UAM w Poznaniu oraz na Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji w Poznaniu, gdzie jest również zaangażowana w pracę naukową. Współpracowała z ośrodkiem dla osób z autyzmem w „Pro Futuro” oraz prowadziła terapię indywidualną z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. Od siedmiu lat pracuje jako neurologopeda w Centrum Logopedii, Uzależnień i Mediacji Sądowych J.Z. Szeliga w Środzie Wielkopolskiej, gdzie podejmuje się terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju językowego i z trudnościami szkolnymi oraz osób po przebytych udarach i urazach mózgu. Obecnie pracuje w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym i Rehabilitacji Medycznej w Poznaniu, gdzie prowadzi terapię osób z afazją, dysfazją oraz po urazach czaszki. Prowadzi konsultacje logopedyczne na oddziałach szpitalnych w Poznaniu.

Jakub Przybył

Ukończył studia z filologii angielskiej (seminarium z zakresu różnic indywidualnych) w Instytucie Filologii Angielskiej UAM (dziś: Wydział Anglistyki). W ramach studiów doktoranckich na UAM prowadzi badania z dziedziny powiązań między strategiami uczenia się języka angielskiego a osobowością uczącego się. W zawodzie lektora pracuje 18 lat i jest prawdziwym entuzjastą. Pasjonuje go językoznawstwo stosowane, bo dzięki prowadzonym badaniom może w lepszy sposób zrozumieć potrzeby swoich studentów i skutecznie wspomagać rozwój ich kompetencji językowych. Szczególnie ważna jest dla niego indywidualizacja w procesie dydaktycznym.