Iwona Łukasiewicz
Iwona Łukasiewicz

Pedagog specjalny, wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły specjalnej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, założyciel i wieloletni prezes zarządu stowarzyszenia działającego na rzecz osób niepełnosprawnych. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito. Metodyk - Kierownik Zakładu Metodyki Nauczania.

prof. nadzw. Iwona Wagner
prof. nadzw. dr hab. Iwona Wagner

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Wieloletni pracownik naukowy i nauczyciel akademicki. Autorka wielu książek i kilkudziesięciu artykułów. Specjalizuje się w pedagogice i polityce społecznej, szczególnie koncentrując się na problemach społecznych, takich jak: adopcja, sieroctwo społeczne, ubóstwo w rodzinie, marginalizacja społeczna, wybrane problemy współczesnej Polski (bezrobocie, bezdomność, bieda, eurosieroctwo).


Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia z pedagogiki społecznej, dydaktyki, teoretycznych podstaw kształcenia czy metody badań pedagogicznych.


Wśród najważniejszych publikacji można wymienić m.in. "Marginalizacja pokolenia przełomu i nadziei", "Podstawowe problemy polityki społecznej. Przewodnik metodyczny" czy "Obiektywna i subiektywna percepcja biedy w rodzinie. Diagnoza nierówności społecznych".

Iwona Tyrna-Łojek
dr Iwona Tyrna-Łojek

Doktor nauk społecznych, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, terapeuta pedagogiczny, psycholog biznesu, trener rozwoju, mentorka i mediatorka. Specjalizuje się w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych (certyfikowany mediator) oraz w tematach z dziedziny pedagogiki twórczości. Entuzjastka rozwoju osobistego i biznesowego, zarażająca swoją pasją studentów i współpracowników.


Na Uniwersytecie WSB Merito Chorzów prowadzi zajęcia m.in. z treningu rozwoju interpersonalnego, coachingu, pedagogiki zabawy czy warsztatu umiejętności wychowawczych. Jest założycielką Klubu Kobiet Biznesu. Organizuje doroczną Galę Kultury Sukcesu, która skupia wokół siebie osoby prowadzące własną działalność.


Wśród licznych publikacji można wymienić: "Marketing - nowe spojrzenie na oświatę. Teoria i praktyczne rozwiązania", "Zajęcia pozalekcyjne w szkole" czy "Przemoc w interakcjach szkolnych między uczniami".
 

Jolanta Malina

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Posiada wieloletnie doświadczenie jako pedagog resocjalizacyjny. Zainteresowania naukowo-badawcze związane są z  problemami współczesnej pedagogiki społecznej, pedagogiki resocjalizacyjnej, problematyki dotyczącej pracowników grup dyspozycyjnych, oddziaływaniami mającymi na celu zapobieganie przestępczości i innym patologiom społecznym. Swoje doświadczenie zawodowe dobywała jako wychowawca z Zakładzie Karnym w Wojkowicach, kurator społeczny przy Sądzie Rejonowym czy mediator do spraw karnych.

 

Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia między innymi z pedagogiki społecznej, metodyki pracy resocjalizacyjnej czy profilaktyki zagrożeń i patologii społecznych.

 

Wśród publikacji można wymienić m.in. "Pomoc i wsparcie osób dotkniętych przemocą w rodzinie na przykładzie województwa śląskiego", "Rola ojca we współczesnej rodzinie" czy "Przemoc i agresja w instytucji penitencjarnej a opinie skazanych na temat tego zjawiska".

Prof. nadzw. dr hab. Wiga Bednarkowa

Pedagog i językoznawca, w trosce nie tylko o językowy rozwój uczennic i uczniów, ale też dla podniesienia jakości i efektywności pracy szkoły, a więc ze względu na potrzebę rewizji procesu dydaktycznego, który ma sprzyjać uczeniu się dzieci, popularyzuje pedagogikę humanistyczną, proponując mariaż językoznawstwa kognitywnego z dydaktyką. Autorka wielu książek i artykułów naukowych oraz tłumaczka książek kanadyjskiego profesora psychoedukatora É. Royer’a.

Jadwiga Gluźniewicz

Menedżer kierunku pedagogika. Mgr pedagogiki specjalnej w zakresie resocjalizacji, edukacji i rehabilitacji i rewalidacji indywidualnej osób niepełnosprawnych intelektualnie, tyflopedagogiki. Wieloletni doradca metodyczny, nauczyciel dyplomowany, praktyk z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą: w Kuratorium Oświaty i Okręgowym Zespole Nadzoru Pedagogicznego nad Zakładami Poprawczymi, Schroniskami dla Nieletnich i RODK na południową Polskę, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE).

Dr Wojciech Zając

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, dyplomowany nauczyciel kolegium nauczycielskiego oraz wieloletni nauczyciel akademicki. Praktyk z doświadczeniem w pracy w strukturach organizacyjnych zarządzania oświatą Współpracownik Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie (kierownik, trener i moderator w kilku projektach), Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE). Certyfikowany tutor i mentor akademicki. Posiadacz certyfikatu Prince 2@Foundation. Autor szeregu publikacji naukowych.

Małgorzata Gałan
Małgorzata Gałan

Zawodowo pasjonuje się rozwojem dziecka w wieku przedszkolnym. Swoje doświadczenie zawodowe rozwijała w czasie pracy w Miejskim Przedszkolu nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach. Na Uniwersytecie WSB Merito prowadzi zajęcia metodyki wychowania przedszkolnego, pedagogiki  w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz teoretyczne i metodyczne podstawy wychowania przedszkolnego.

Edyta Sadowska
dr Edyta Sadowska

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalista w zakresie edytorstwa tekstów naukowych i literackich. Interesuje ją szeroko rozumiana pedagogika, historia wychowania i oświaty, dydaktyka szkoły wyższej, pedeutologia, edukacja medialna i komunikacja społeczna, a pasjonują rozmowy z ciekawymi ludźmi, książki, podróże, edytorstwo. Autorka wielu publikacji z zakresu historii wychowania i oświaty, edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dydaktyki szkoły wyższej.

dr Agnieszka Majewska-Kafarowska

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Zawodowo zajmuje się rozwojem człowieka w cyklu życia oraz kulturowo-społecznymi uwarunkowaniami starzenia się i starości. NA Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia m.in. z  andragogiki, edukacja dorosłych, pedagogiki społecznej czy teoretycznych podstaw wychowania. Członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Gerontologów Społecznych.
Wśród publikacji naukowych można wymienić między innymi: „Narracje biograficzne a poczucie tożsamości kobiet”, „Doświadczenie starości – rozważania wokół pojęć i zjawisk (nie)oczywistych” czy „Procesy migracyjne jako istotny kontekst współczesnej starości”.

Beata Kozioł
mgr Beata Kozioł

Pracuje jako psycholog w specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej oraz prowadzi gabinet psychologiczny. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, podczas  pracy z pacjentami we własnym gabinecie psychologicznym oraz w placówkach oświatowych: szkoły podstawowych i ponadpodstawowych, a także oraz szkoły wyższe, prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych. Zawodowo pasjonuje się obszarem dotyczącym spektrum zachowań trudnych, zwłaszcza rolą lęku w ich powstawaniu. W swojej pracy stara się łączyć rożne rodzaje terapii, ze szczególnym ukłonem w stronę terapii poznawczo-behawioralnej

 

Aleksandra Maskiera
mgr Aleksandra Maskiera

Zawodowo zajmuje się efektywną nauką, psychoterapią, kompetencjami społecznymi i psychologią rozwojową. Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia z psychologii ogólnej, automotywacji czy procesu poznawczego.


Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w placówkach oświatowych czy podczas staży w placówkach medycznych. Prowadzi usługi psychologiczne, w ramach których realizuje projekty i współpracuje z instytucjami.

Piotr Krzyszczyk
mgr Piotr Krzyszczyk

Nauczyciel dyplomowany, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy nauczyciela: od szkoły podstawowej poprzez liceum, technikum do Uniwersytetu WSB Merito w Chorzowie. Na WSB zajmuje się poza prowadzeniem zajęć z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, wirtualnych środowisk nauczania, technologii informatycznych, szeroko rozumianym e-learningiem. Administrator lokalny wydziałowej platformy Moodle. Koordynator wydziałowy studiów online. 


Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego w zakresie chemii środowiska, nauczyciel chemii, informatyki i przedsiębiorczości. Autor podręcznika z Podstaw przedsiębiorczości do szkół ponadgimnazjalnych (lata 2012-2019). 

dr Aleksandra Hadzik

Aleksandra Hadzik jest doktorem nauk prawnych. Manager oraz urzędnik z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania ubezpieczeniami społecznymi. 


W Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przeszła pełną ścieżkę kariery od referenta do prezesa Kasy. Funkcję prezesa KRUS pełni od października 2018 r. 


Dr Aleksandra Hadzik jest autorką publikacji z zakresu postępowania administracyjnego, ubezpieczeń społecznych rolników, bezpieczeństwa społecznego, turystyki i lecznictwa uzdrowiskowego. Posiada uprawnienia mediatora. Swoje doświadczenie i wiedzę merytoryczną wykorzystuje także prowadząc zajęcia ze studentami.