Dlaczego warto wybrać kierunek marketing i sprzedaż w WSB?

Forma studiów

Ten kierunek możesz studiować niestacjonarnie tzn. że zajęcia będziesz mieć w sobotę i niedzielę, średnio co drugi weekend. 

Wszystkie wykłady odbywają się online zaś ćwiczenia w salach. 

 

Spotkasz wielu cenionych ekspertów w świecie marketingu i sprzedaży podczas licznych wykładów otwartych, spotkań guest speakerów, webinarów czy bezpłatnych szkoleń dodatkowych.

Sposób realizacji

Studia na tym kierunku możesz realizować w sposób:

  • Hybrydowy - wykłady na studiach hybrydowych zrealizujesz online a ćwiczenia w salach wykładowych. W jednym dniu odbywają się tylko wykłady albo tylko ćwiczenia.

 

Marketing i sprzedaż

Na zajęciach nauczysz się obsługi nowoczesnych narzędzi marketingowych – programów monitorujących działania w internecie, systemów zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami, menedżerów reklam, programów do tworzenia grafik, biur prasowych online i wielu innych.

 

Wraz ze swoją grupą ćwiczeniową weźmiesz udział w licznych grach strategicznych, symulacjach sytuacji rynkowych. W ramach warsztatów będziesz planował wprowadzenie nowych produktów na rynek i tworzył kreatywne kampanie reklamowe.

Gra symulacyjna firmy REVAS pozwoli Ci całościowo zarządzać agencją marketingową. 

studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa

Zapoznasz się z wyzwaniami pracy kreatywnej jako copywriter, specjalista ds. UX, specjalista ds. sprzedaży internetowej, specjalista SEM/SEO, analityk internetowy, rzecznik prasowy, konsultant ds. marki, doradca klienta, menedżer produktu.

studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa

W trakcie nauki otrzymasz profesjonalne narzędzia komunikacji marketingowej takie jak bezpłatny 2 miesięczny dostęp do platformy służącej komunikacji public relations PROWLY oraz bezpłatny 2 miesięczny dostęp do narzędzi monitorowania internetu i social media BRAND24.

studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa

Uczelnia zapewnia specjalistyczne narzędzia marketingowe, przyjazną i przydatną w późniejszej pracy formę zajęć, spotkania z ludźmi szanowanymi w branży.

Monitor
specjalistyczne laboratorium komputerowe
Uścisk dłoni
spotkania branżowe z pracownikami
Organizacja
zajęcia prowadzone przez doświadczonych praktyków
Bartłomiej Gałka

Jestem przedstawicielem handlowym, na co dzień pracuję w firmie logistycznej w dziale sprzedaży. Moją pasją są podróże oraz fotografowanie. Od 2015 r. kiedy rozpocząłem swoją przygodę z podróżowaniem odwiedziłem 22 państwa, ale wciąż planuję nowe kierunki! Na liście marzeń są między innymi Stany Zjednoczone. Uczelnię polecili mi znajomi, którzy są absolwentami WSB. Kierunek, który wybrałem, czyli Marketing i sprzedaż, zainteresował mnie zarówno pod kątem zawodowym, jak i prywatnym. W czasie studiów spotkałem wykwalifikowanych specjalistów, a zajęcia przez nich przygotowane są prowadzone w interesujący sposób.

Bartłomiej Gałka

Student WSB

Krzysztof Zdziebło

Lubię stawiać sobie wysokie cele i uparcie do nich dążyć. Postanowiłem rozpocząć studia w WSB z trzech powodów. Po pierwsze dużą zaletą jest plan zajęć - studia dzienne odbywają się trzy dni w tygodniu i nie ma tu mowy o tzw. “okienkach”. Po drugie, lokalizacja uczelni pozwala mi na szybki dojazd, a co najważniejsze wybrany przeze mnie kierunek był w bardzo konkurencyjnej cenie. Dzięki studiom zawarłem również wyjątkowe znajomości.

Krzysztof Zdziebło

Student WSB

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa
Poznasz realia i specyfikę pracy w obszarach nowoczesnego marketingu i sprzedaży.
Dowiesz się, jak skutecznie sprzedawać, zarządzać projektami, obsługiwać klientów.
studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa
Zapoznasz się z wyzwaniami pracy kreatywnej jako copywriter.
Będziesz efektywnie analizował dane rynkowe, przeprowadzał badania marketingowe i pozyskiwał informacje o poziomie satysfakcji klientów.
studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa
Nauczysz się technik sprzedaży bezpośredniej i internetowej.
Zdobędziesz umiejętność skutecznego komunikowania się, planowania działań, samodzielnej pracy w ramach wskazanego projektu.
studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa
Zdobędziesz aktualną wiedzę na temat trendów i rozwiązań w świecie marketingu i sprzedaży.
studia licencjackie, Wyższa Szkoła Bankowa

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Content marketing – tworzenie treści marketingowych
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
E-handel i sprzedaż w nowych mediach
Niestacjonarne Hybrydowe Od marca
od 420 zł
Innowacyjny marketing
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
Marketing i nowe media
Niestacjonarne Hybrydowe Od marca
od 420 zł
Public relations i nowoczesna komunikacja
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
Strategie i techniki sprzedaży
Niestacjonarne Hybrydowe Od marca
od 420 zł

Program studiów

Przedmioty podstawowe i kierunkowe:             

  • Komunikacja marketingowa
  • Nowoczesne technologie w marketingu i sprzedaży
  • Psychologia marketingu i sprzedaży
  • Podstawy marketingu
  • Badania marketingowe
  • Zarządzanie marką
  • Zachowania konsumentów
  • Nauka o organizacji
  • Podstawy finansów organizacji
  • Środki i techniki sprzedaży
  • Negocjacje w biznesie
  • Podstawy socjologii
  • Podstawy komunikacji
  • Podstawy psychologii
  • Podstawy prawa
  • Podstawy zarządzania
  • Etyka w biznesie
  • Zarządzanie projektami
  • Planowanie marketingowe
  • Ochrona własności intelektualnej
  • Podstawy technologii informacyjnej i aplikacji biurowych
  • Metodyka pracy projektowej
  • Wprowadzenie do pracy dyplomowej
  • Wyzwania rynku pracy
  • Język obcy
  • Wychowanie fizyczne
  • BHP
  • Język polski
  • Seminarium dyplomowe
  • Podstawy ekonomii
  • Praktyka zawodowa
  • Seminarium dyplomowe
  • Przedmiot kierunkowy w języku obcym

 

Oraz przedmioty specjalnościowe, które realizowane są od II roku studiów. 

Seminarium dyplomowe oraz praktyka zawodowa.

Zobacz program studiów

Wykładowcy

Bogumiła Urban
prof. nadzw. dr hab. Barbara Kucharska
dr Michał Kucia
Łukasz Makowski
Aleksandra Wolczyńska-Zmełty
Justyna Gaś
Łukasz Bugaj
dr Agata Jakubowska
Katarzyna Kściuczyk
dr Dariusz Olesiński
dr Alicja Bartuś
Daniel Gaś
Iwona Napłoszek
Michał Dudek
Rafał Sołtysik
Martyna Duda
Wojciech Zamojski
Marta Zembik
Piotr Krzyszczyk
mgr Włodzimierz Żak
dr Maria Gorczyńska
mg Krzysztof Tomas
dr inż. Jarosław Kobryń
mgr Bogumiła Urban

Menedżer Kierunku i Kierownik Zakładu Dydaktycznego Marketing i Sprzedaż.


Posiada wieloletnie doświadczenie w przedsiębiorstwach z różnych sektorów gospodarki, w tym w branży lotniczej oraz reklamowej.


Była odpowiedzialna za rozwój marketingu w Międzynarodowym Porcie...

prof. nadzw. dr hab. Barbara Kucharska

Doktor habilitowany z dziedziny nauk ekonomicznych. Ma wieloletnie doświadczenie nauczyciela akademickiego w zakresie prowadzenia zajęć z zakresu marketingu, zarządzania sprzedażą, obsługą klienta, merchandisingu oraz badań rynku, również na studiach podyplomowych. 


Kierownik...

prof. nadzw. dr hab. Małgorzata Kieżel

Jej zainteresowania naukowe koncentrują się między innymi wokół problematyki zarządzania i planowania marketingowego, marketingu czy tworzenia wizerunku i marki. Od kilkunastu lat prowadzi badania rynku systemowych produktów bankowych, a od kilku lat także branży turystycznej. Oprócz...

prof. nadzw. dr hab. Michał Kucia

Doktor nauk ekonomicznych, naukowo zajmuje się szeroko rozumianym e-biznesem. W tym obszarze prowadził wykłady i szkolenia. Stale współpracuje z praktyką gospodarczą w zakresie optymalizacji działalności handlowej w Internecie oraz e-marketingu. Ma doświadczenie w projektowaniu...

dr Łukasz Makowski, prof. WSB

Menedżer, doradca i trener biznesu z zakresu: zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu, PRu, sprzedaży, negocjacji, komunikacji oraz innych. Od roku 2010 prodziekan WZ w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Autor oraz recenzent wielu publikacji z zakresu zarządzania, polityki i...

mgr Kinga Religa

Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting w Katowicach. Jest odpowiedzialna za realizację projektów z zakresu komunikacji marketingowej. Zaangażowana w przedsięwzięcia związane z marketingiem terytorialnym oraz promocją miast i regionów. Absolwentka kursu...

mgr Aleksandra Wolczyńska-Zmełty

Absolwentka politologii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Swoje doświadczenie zdobywała w lokalnych mediach tradycyjnych i internetowych, biurze prasowym urzędu miasta oraz w agencji eventowej. Od 2019 roku związana z działem marketingu Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie,...

mgr Justyna Gaś

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi, w tym przez siedemnaście lat - stricte sprzedażowymi. Nabyte doświadczenie w obsłudze klienta business to customer. Obecnie pracuje jako menedżer we wiodącej instytucji finansowej w Polsce i Europie środkowo...

mgr Łukasz Bugaj

Od początku swojej kariery zawodowej związany ze sprzedażą. Kilka lat pracował w branży finansowej jako Team Lider, gdzie z sukcesami koordynował pracą zespołu doradców klienta kluczowego. Niemalże od 5 lat związany z Biurem Rekrutacji Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie, gdzie do...

dr Agata Jakubowska

Doktor nauk ekonomicznych, zainteresowania naukowe związane są z zagadnieniami marketingu a w szczególności z public relations. Posiada wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel akademicki z przedmiotów marketingowych, PR, reklamy czy zarządzania. Jest certyfikowanym tutorem akademickim a...

mgr Katarzyna Kściuczyk

Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach marketingu internetowego i agencjach kreatywnych. Zarządzała zespołami projektowymi tworzącymi kampanie internetowe, a także zespołami marketingu i komunikacji.
W 2019...

dr Dariusz Olesiński

Doktor nauk humanistycznych, filozof i psycholog. Jego zainteresowania badawcze związane są z filozofią antyczną oraz pograniczem zagadnień psychologii i filozofii, z uwzględnieniem ich aspektu rozwojowo-psychoterapeutycznego. Obszary aktywności dydaktycznej dotyczą m.in. etyki biznesu,...

dr Alicja Bartuś

Specjalista z zakresu praw człowieka, reżimów totalitarnych, zbrodni przeciwko ludzkości i terroryzmu we współczesnym świecie. Członek Zarządu Fundacji na Rzecz Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży, Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w Krakowie, Zespołu...

mgr Daniel Gaś

Menedżer kierunku bezpieczeństwo narodowe, Kierownik Zakładu Dydaktycznego Bezpieczeństwa Narodowego.

Menedżer z ponad dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, sprzedażą i procesami dotyczącymi szeroko rozumianego bezpieczeństwa w sektorze finansowym....

dr Iwona Napłoszek

Od 2003 roku jest związana z katowicką firmą szkoleniową Exbis, która prowadzi warsztaty edukacyjne dla firm. Swoje doświadczenie biznesowe zdobywała jako koordynator, trener, przedsiębiorca, a obecnie partner zarządzający. W WSB jest wykładowcą na kierunku Psychologia w biznesie,...

dr Michał Dudek

Menedżer kierunku turystyka i rekreacja. Doktor nauk ekonomicznych, specjalizujący się  w zagadnieniach związanych z transportem lotniczym. Były pracownik  Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Swoją pasje do transportu lotniczego zamienił na dysertację doktorską....

dr Aleksandra Hadzik

Aleksandra Hadzik jest doktorem nauk prawnych. Manager oraz urzędnik z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania ubezpieczeniami społecznymi. 


W Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przeszła pełną ścieżkę kariery od referenta do prezesa Kasy. Funkcję prezesa...

mgr Rafał Sołtysik

Menedżer kierunku prawo w biznesie. Swoje doświadczenie zdobywał początkowo w sądzie rejonowym, a następnie w ramach pracy w jednostce budżetowej Miasta Katowice, Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Katowicach oraz w ramach działań wykonywanych jako radca prawny.

Zawodowo pasjonuje...

Mgr Martyna Duda

Praktyk UX/UI, zajmuje się analizą projektów informatycznych, modelowaniem aplikacji, interfejsów użytkownika, analizą kosztów projektu oraz monitorowaniem jakości UX. Trener na studiach podyplomowych z zakresu User Experience.

Wojciech Zamojski

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w budowaniu zwycięskich zespołów sprzedażowych. Zdobył je pracując w pięciu firmach, które są liderami w swojej branży. Mowa między innymi o grupie Żywiec, British – American Tobacco Poland czy Oriflame Poland. Zawodowo pasjonuje się...

mgr Marta Zembik

Wieloletnia wykładowczyni akademicka. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół marketingu oraz wykorzystania nowych mediów w działalności przedsiębiorstw. W pracy akademickiej wykorzystuje wiedzę praktyczną zdobytą na przestrzeni 13 lat prowadzenia własnej działalności...

mgr Piotr Krzyszczyk

Nauczyciel dyplomowany, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy nauczyciela: od szkoły podstawowej poprzez liceum, technikum do WZ w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Na WSB zajmuje się poza prowadzeniem zajęć z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych,...

Andrzej Federowicz

Kierownik Centrum Szkoleń i Bezpieczeństwa Pracy TÜV AUSTRIA w Polsce. Audytor wiodący systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem (ISO 9001, SCC, SCP) jednostki notyfikowanej TÜV. Specjalizuje się w zarządzaniu bezpieczeństwem na projektach dużego ryzyka w branży...

mgr Włodzimierz Żak

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach, ze specjalizacją „Analiza rynkowa”. Od 1997 roku pracownik Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Katowicach, na stanowisku zarządzającego działem odpowiedzialnym za kontakty z inwestorami. W latach 2004 – 2009 odbył liczne kursy, szkolenia w...

dr Maria Gorczyńska

Doktor nauk ekonomicznych. Naukowiec i praktyk z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw, strategii finansowych przedsiębiorstw, skarbowości korporacyjnej i analizy sytuacji finansowo-majątkowej przedsiębiorstwa. 
Od 2010 roku członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa...

dr Józef Haber, prof. WSB

Specjalista z zakresu integracji europejskiej, stosunków polsko-niemieckich, międzynarodowych stosunków gospodarczych i politycznych, bezpieczeństwa ekologicznego. Były współprzewodniczący Grupy Zadaniowej ds. Transferu Technologii Środowiskowych w Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ...

mgr Krzysztof Tomas

Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej. Zawodowo związany z uczelnią w Chorzowie od ponad 10 lat. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, bankowości oraz finansów i rachunkowości w świecie codziennym. 

Praktyk w świecie finansów. Doświadczenie zawodowe poszerza w audycie i kontroli...

dr inż. Jarosław Kobryń

Inżynier w stopniu doktora nauk technicznych z zakresu budowy i eksploatacji maszyn, absolwent Politechniki Śląskiej. Adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Wydział Zamiejscowy Chorzowie, członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych. Autor i współautor...

Prof nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński

Prezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o. o z siedzibą w Katowicach. Wiceprezes Zarządu oraz inicjator Południowego Klastra Kolejowego. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania systemów optymalizacji zarządzania, audytor wiodący systemów...

Prof. nadzw. dr hab. inż. Adam Jabłoński

Wiceprezes Zarządu renomowanej firmy OTTIMA plus Sp. z o. o z siedzibą w Katowicach. Prezes Zarządu Południowego Klastra Kolejowego. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania systemów optymalizacji zarządzania, audytor wiodący systemów zarządzania....

Poznaj innych wykładowców

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
teb-akademia
apagroup
business-consulting
MP Flow
Punkt Krytyczny
balanGO
SOTE
Brand24
Investcare
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji studiów I i II stopnia w Chorzowie

ul. Sportowa 29
41-506 Chorzów

E-mail: rekrutacja@chorzow.wsb.pl
Tel.: +32 349 84 79

Godziny otwarcia:
  • pn-pt: 08:00-16:00
Pobierz stronę do PDF